Αντικατέστησαν εργαζόμενη με… ρομπότ, αλλά την επανέφερε η δικαιοσύνη!
Η εποχή της βιομηχανικής επανάστασης όπου οι μηχανές αντικατέστησαν την χειρωνακτική εργασία και μοιραία οι εργαζόμενοι οδηγήθηκαν στην ανεργία καθώς φαίνεται επαναλαμβάνετε στην εποχή των… ρομπότ! Οι εποχές και οι ημερομηνίες αλλάζουν από το πέρασμα των αιώνων, ωστόσο για την κατηγορία εργαζόμενοι, οι συνέπειες είναι πάντα οι ίδιες. Ανεργία. Περιορίζει δηλαδή το δικαίωμα στην εργασία […]
Η εποχή της βιομηχανικής επανάστασης όπου οι μηχανές αντικατέστησαν την χειρωνακτική εργασία και μοιραία οι εργαζόμενοι οδηγήθηκαν στην ανεργία καθώς φαίνεται επαναλαμβάνετε στην εποχή των… ρομπότ! Οι εποχές και οι ημερομηνίες αλλάζουν από το πέρασμα των αιώνων, ωστόσο για την κατηγορία εργαζόμενοι, οι συνέπειες είναι πάντα οι ίδιες.
Ανεργία. Περιορίζει δηλαδή το δικαίωμα στην εργασία (σ.σ. βασικό ανθρώπινο δικαίωμα) και αυξάνει την ελευθερία των εργοδοτών.
Γυναίκα ταμίας σε ξενοδοχείο των Καναρίων Νήσων απολύθηκε για “τεχνικούς λόγους” καθώς η επιχείρηση την αντικατέστησε από ένα πληροφοριακό πρόγραμμα διαχείρισης, δηλαδή ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών. Η υπόθεση απασχόλησε τα δικαστήρια της χώρας, όπου οι Ισπανοί δικαστές έκριναν την απόλυση της εργαζόμενης καταχρηστική και διέταξαν την επιστροφή της στο πόστο που είχε στο ξενοδοχείο του αρχιπελάγους των Καναρίων ή άλλως να διπλασιαστεί η αποζημίωση της.
Πιο συγκεκριμένα με την ιδιότυπη υπόθεση απόλυσης, ασχολήθηκε το δικαστήριο της Λας Πάλμας ντε Γκραν Κανάρια το οποίο απεφάνθη «πως είναι καταχρηστική η λύση του συμβολαίου της υπαλλήλου πολυεθνικής του τουριστικού κλάδου (…) που απολύθηκε, αφού εργάστηκε 13 χρόνια ως υπάλληλος γραφείου, για να αντικατασταθεί από ένα πληροφοριακό πρόγραμμα ή bot διαχείρισης».
Σύμφωνα με την απόφαση την οποία γνωστοποίησε το ίδιο το δικαστήριο, «η αυτοματοποίηση μέσω των bot ή ρομπότ, με τη μοναδική δικαιολογία της μείωσης του κόστους, καταλήγει να περιορίζει το δικαίωμα στην εργασία για να ενισχύσει την ελευθερία της επιχείρησης».
Ο δικαστής υποχρεώνει με την απόφασή του, το ξενοδοχείο να «επαναπροσλάβει την υπάλληλο εντός πέντε ημερών μετά την έκδοση της απόφασης» ή να αυξήσει σε άνω των 28.000 ευρώ την αποζημίωσή της!
Η απόφαση αυτή, κατά της οποίας μπορεί να ασκηθεί έφεση, αφορά μία μονάδα της εταιρείας Lopesa, με έδρα το Γκραν Κανάρια, όπου απασχολούνται «περισσότεροι από 4.000 υπάλληλοι».
Η ταμίας αντικαταστάθηκε από ένα εργαλείο διαχείρισης απαιτήσεων ή RPA (ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών). Μια ακούραστη δηλαδή μηχανή που, σύμφωνα με την απόφαση, «κάνει όσα της ανατίθενται από τις 17:15 έως τις 06:00» τις εργάσιμες ημέρες και «εργάζεται 24 ώρες ασταμάτητα, ακόμα και τις αργίες».
Η υπάλληλος έλαβε τον Μάρτιο μία επιστολή απόλυσης για «τεχνικούς λόγους», αιτιολογία που ο δικαστής απέρριψε.
Πηγή: cnn.gr
Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr