Στις δικαστές αίθουσες η «κόντρα» Χατζάκη – Ξυδάκη! 

Στις δικαστικές αίθουσες συνεχίστηκε ο «πόλεμος» που άνοιξε το 2015 μεταξύ του Σωτήρη Χατζάκη και του Νίκου Ξυδάκη, όταν ο τελευταίος απομάκρυνε τον πρώτο από τη θέση του επικεφαλής του Εθνικού Θεάτρου. Το νέο επεισόδιο στον αποκαλούμενο «πόλεμο του Εθνικού Θεάτρου» γράφτηκε με αφορμή την εκδίκαση της αγωγής που είχε καταθέσει ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής […]

NEWSROOM
Στις δικαστές αίθουσες η «κόντρα» Χατζάκη – Ξυδάκη! 

Στις δικαστικές αίθουσες συνεχίστηκε ο «πόλεμος» που άνοιξε το 2015 μεταξύ του Σωτήρη Χατζάκη και του Νίκου Ξυδάκη, όταν ο τελευταίος απομάκρυνε τον πρώτο από τη θέση του επικεφαλής του Εθνικού Θεάτρου.

Το νέο επεισόδιο στον αποκαλούμενο «πόλεμο του Εθνικού Θεάτρου» γράφτηκε με αφορμή την εκδίκαση της αγωγής που είχε καταθέσει ο πρώην καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου σε βάρος του πρώην αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού, ζητώντας του αποζημίωση επειδή «επλήγη η τιμή και η υπόληψη» του.

Eπρόκειτο για αναβάθμιση

«Ο Χατζάκης τοποθετήθηκε το 2009 ως καλλιτεχνικός διευθυντής και παραιτήθηκε για να μετακινηθεί με απόφαση του ΥΠΠΟ τον Μαΐου 2015. Του ζητήθηκε να αναλάβει τη διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου. Δεν μιλώ για καλλιτεχνική αξία, αλλά επρόκειτο για αναβάθμιση» ανέφερε ο Δημήτρης Χαλκιάς, μάρτυρας από την πλευρά του Σωτήρη Χατζάκη σχετικά με την απόφαση του ΥΠΠΟ για την μετακίνησή του.

Σχετικά με τη διαχείριση των οικονομικών του ΚΘΒΕ την περίοδο Χατζάκη, ο μάρτυρας υποστήριξε ότι «η οικονομική διαχείριση ασκείται από το οικονομικό τμήμα, το οποίο χειρίζεται ένα προϋπολογισμό που υποβάλλεται από τον καλλιτεχνικό διευθυντή. Σε τακτά χρονικά διαστήματα το θέατρο έκανε αναμορφώσεις ανάλογα με τις ανάγκες. Γινόταν εισήγηση από τις υπηρεσίες στον διευθυντή και αυτός στο ΔΣ. Η ροή των οικονομικών του θεάτρου είχε κάποιες «εξάρσεις» ανάλογα με τις εισπράξεις των παρατάσεων. Όταν δεν υπάρχει ροή εισπράξεων μετακινούνται οι πιστώσεις».

Υπήρχε ένα άτυπο όριο

Για τις πληροφορίες που ήθελαν τον Σωτήρη Χατζάκη να μη δημοσιεύει συμβάσεις του Θεάτρου στη Διαύγεια, ο μάρτυρας εξήγησε ότι αυτό γινόταν για την προστασία των ηθοποιών.

«Υπήρχε ένα άτυπο όριο για τις αμοιβές των πρωταγωνιστών από την κρίση και μετά. Το ανώτερο κλιμάκιο κυμαινόταν από 1.600 έως 1.800 ευρώ. Έπαιζαν για το γόητρο. Αν αναρτούσε την αμοιβή τους στη Διαύγεια, οι υπόλοιποι παραγωγοί θα έλεγαν «γιατί εκεί παίζεις για τόσο λίγα και σε μένα θες περισσότερα;». Έτσι, ανέβαινε η σύμβαση με το όνομα και συνολικό ποσό παραγωγής, όχι ειδικά την αμοιβή. Δεν ξέρω αν αυτό πληρούσε προδιαγραφές του νόμου» σχολίασε.

Διαφωνίες με τους εργαζόμενους

Από την άλλη πλευρά, ο μάρτυρας του πρώην υπουργού στην δική του κατάθεση, έκανε λόγο για διαφωνίες Χατζάκη με τους εργαζόμενους στο Εθνικό Θέατρο που οδήγησαν στην απομάκρυνση του.

«Ο Χατζάκης ως επικεφαλής του Εθνικού είχε μια διάσταση με τους εργαζόμενους. Αυτό δημιουργεί δυσλειτουργία στον οργανισμό. Δεν ξέρω τι του καταλόγιζαν. Επίσης, όταν έφυγε από το ΚΘΒΕ, έφυγε με απολογισμό που καταψηφίστηκε. Εκεί τίθεται θέμα διαχειριστικής δεινότητας. Τον εκτιμώ καλλιτεχνικά, αλλά αυτό είναι ζήτημα άλλης τάξεως. Δεν γνωρίζω αν συμπορευόταν καλλιτεχνικά οι δύο τους, όμως δεν είναι οι καλλιτεχνικές επιλογές που καθορίζουν τις αποφάσεις του υπουργού» επεσήμανε στο δικαστήριο, το οποίο τους επόμενους μήνες αναμένεται να εκδώσει την απόφαση του.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr