Παναγιώτης Στάθης: Ποια είναι η επείγουσα ανάγκη που πρέπει να επιλύσει ο υπηρεσιακός υπουργός Δικαιοσύνης και θέλει να αυξήσει -κατά 3- τις θέσεις των Ευρωπαίων Εισαγγελέων;
Σύμφωνα με το σύνταγμα ο ρόλος των υπηρεσιακών υπουργών είναι να επιλύουν επείγοντα ζητήματα και να προετοιμάσουν τις εκλογές. Η αύξηση των θέσεων, που ταυτόχρονα σημαίνει πως θα μειωθούν οι υπηρετούντες στα εθνικά δικαστήρια, συνιστά παρέμβαση που προϋποθέτει πολιτική νομιμοποίηση. Πόθεν προκύπτει άραγε αυτή;
Τα πράγματα είναι απλά σύμφωνα με τα στοιχεία του ρεπορτάζ: Ο υπηρεσιακός υπουργός Δικαιοσύνης Φιλ. Σπυρόπουλος προχωρεί σύμφωνα με πληροφορίες στην αφαίρεση εισαγγελικών λειτουργών από τις εθνικές εισαγγελίες (π.χ την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών) και στην προσθήκη τουλάχιστον 3 στην Ευρωπαϊκή (από τους 7 στους 10), προκαλώντας έντονες αντιδράσεις στον εισαγγελικό κλάδο. Κι αυτό κυρίως γιατί το αίτημα των εισαγγελέων να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις στα εθνικά δικαστήρια με ταυτόχρονη κάλυψη των -πολλών- κενών, παραμένει στις καλένδες εδώ και πολύ καιρό.
Στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία αυτή τη στιγμή υπηρετούν ως εντεταλμένοι 7 Έλληνες εισαγγελικοί λειτουργοί, αριθμός που θεωρείται ικανοποιητικός, τόσο σε σχέση με τον αριθμό που υπηρετούν στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες (πάνω από τον μέσο όρο) όσο κυρίως με τον όγκο δουλειάς που κλήθηκαν να διαχειριστούν. Άρα, σύμφωνα με όσους εκφράζουν σφοδρές αντιδράσεις, οι 7 υπηρετούντες χειρίστηκαν 36 καταγγελίες σε ένα χρόνο, αριθμός προφανώς κατά πολύ μικρότερος των υποθέσεων που χειρίζονται οι υπηρετούντες στις εγχώριες εισαγγελίες.
Όλα αυτά μάλιστα συμβαίνουν ενώ σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αντικατάστασης, λόγω ολοκλήρωσης της θητείας του, του Έλληνα Ευρωπαίου Εισαγγελέα Δημ. Ζημιανίτη, με τον Άρειο Πάγο να έχει επιλέξει 3 υποψήφιους εκ των οποίων, μετά από ακρόαση στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, θα επιλεγεί ο ένας.
Υπουργός Δικαιοσύνης: Αρμοδιότητα
Όπως λένε λοιπόν οι ίδιοι οι εισαγγελείς υπάρχουν δυο ζητήματα:
–Το πρώτο έχει να κάνει με τα κενά στις εγχώριες εισαγγελίες που είναι πολλά, η αύξησή τους μάλιστα δεν δικαιολογείται από τις υποθέσεις που χειρίζεται η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Όταν μάλιστα ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας, δεν προχώρησε σε τέτοια κίνηση, η οποία φαίνεται να μην βρίσκει σύμφωνη ούτε την ηγεσία της Δικαιοσύνης.
-Το δεύτερο έχει να κάνει με το γεγονός ότι ο υπηρεσιακός υπουργός (φέρεται να ) προχωρεί σε μια κίνηση που προφανώς ούτε επείγουσα είναι, πολλώ δε μάλλον απαιτεί πολιτική νομιμοποίηση αφού δεσμεύει το πολιτικό σύστημα και για μετά το βίο της υπηρεσιακής κυβέρνησης. Με βάση μάλιστα όσα αναφέρει ο Χαράλαμπος Τσιλιώτης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, για τις αρμοδιότητες της υπηρεσιακής κυβέρνησης, αυτό πιθανόν δεν εμπίπτει σε αυτές. Αναφέρει χαρακτηριστικά για τις αρμοδιότητες:
“Ναι μεν ισχύει και για την υπηρεσιακή Κυβέρνηση ο κανόνας του άρθρου 82 παρ. 1 Σ ότι η Κυβέρνηση καθορίζει και κατευθύνει τη γενική πολιτική της Χώρας, σύμφωνα με τους ορισμούς του Συντάγματος και των νόμων, πλην όμως ο κανόνας αυτός σχετικοποιείται από τον ειδικό σκοπό που έχει αυτή η Κυβέρνηση, δηλ. να διεξαγάγει γνήσιες και ανόθευτες εκλογές. Έτσι, οι αρμοδιότητές της περιορίζονται στα τρέχοντα και επείγοντα ζητήματα, ενώ δεν μπορεί να αποφασίσει για μείζονα ζητήματα που δεν είναι επείγοντα και οι επιπτώσεις τους ξεπερνούν τον χρονικό ορίζοντα του βίου αυτής της Κυβέρνησης. Έτσι, δεν μπορεί να λάβει αποφάσεις για την οικονομική και κοινωνικοασφαλιστική πολιτική, πλην της πληρωμής μισθών και συντάξεων, δεν μπορεί να προβεί σε μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, που ούτως ή άλλως απαιτούν νομοθετική παρέμβαση που δεν μπορεί να κάνει (μπορεί όμως να διενεργήσει τις εξετάσεις εισαγωγής των υποψηφίων στα Πανεπιστήμια), δεν μπορεί να υπογράψει διεθνείς συμφωνίες με άλλα κράτη ή διεθνείς οργανισμούς, δεν μπορεί να επιλέξει την ηγεσία των Ανωτάτων Δικαστηρίων κατά το άρθρο 90 παρ. 5 Σ ή την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας κ.ά. Ο Πρωθυπουργός μπορεί όμως να εκπροσωπήσει τη χώρα μας σε διεθνείς διασκέψεις ή τις συνεδριάσεις οργάνων διεθνών οργανισμών, όπως π.χ. στην συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της ΕΕ, όπως και οι καθ’ ύλην αρμόδιοι Υπουργοί στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου της ΕΕ ανάλογα με το χαρτοφυλάκιό τους”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο υπηρεσιακός υπουργός Δικαιοσύνης αυξάνει στους 10 τους Ευρωπαίους Εισαγγελείς, ενώ “στενάζουν” οι εθνικές εισαγγελίες από τα οργανικά κενά; Παναγιώτης Στάθης: Τι απαντούν ανώτατοι δικαστές για την “ρήξη” μεταξύ Αρείου Πάγου και Ένωσης Δικαστών Εισαγγελέων – “Κριτήρια ισότητας μεταξύ συναδέλφων στις προαγωγές” Παναγιώτης Στάθης: Οι “τηλεδίκες”… εκ ποδών από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο – Και τώρα τι θα γίνουμε χωρίς τηλεδίκες; Παναγιώτης Στάθης : Δηλαδή – κατά τον κ.Βελόπουλο – ο Χαρ. Βουρλιώτης έπρεπε να κάνει πως δεν άκουσε “για τα 500άρικα στα ταμεία του κόμματος”; Παναγιώτης Στάθης: Και τώρα τι θα κάνει ο Άρειος Πάγος χωρίς τον Κασιδιάρη (εάν δεν κατέβει);Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr