Αντώνης Αργυρός: «Μάθε παιδί μου γράμματα»! Κατάρα  ή αξιοκρατία;

Οι Εσπερίδες, Νύμφες της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας (η Εσπερία ή Ερύθεια και η Αίγλη, κατά τον Απολλώνιο), ήταν κόρες τού Άτλαντα ή του Δία ή του Εσπέρου και της Θέμιδας ή άλλων γονέων, κατ’ άλλες εκδοχές. Κατοικούσαν στον Κήπο των Θεών, κοντά στο βουνό Άτλας, στο Β.Δ. άκρο της Αφρικής, και φύλαγαν, με εντολή τής […]

NEWSROOM

Οι Εσπερίδες, Νύμφες της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας (η Εσπερία ή Ερύθεια και η Αίγλη, κατά τον Απολλώνιο), ήταν κόρες τού Άτλαντα ή του Δία ή του Εσπέρου και της Θέμιδας ή άλλων γονέων, κατ’ άλλες εκδοχές. Κατοικούσαν στον Κήπο των Θεών, κοντά στο βουνό Άτλας, στο Β.Δ. άκρο της Αφρικής, και φύλαγαν, με εντολή τής Ήρας, μαζί με τον Λάδωνα (δράκο με 100 κεφάλια), το Δένδρο με τα Χρυσά Μήλα, δώρο τής Γαίας στον Δία και την Ήρα για τον γάμο τους.

Γράφει ο δικηγόρος Αντώνης Αργυρός*

Ο Ηρακλής, βοηθούμενος και από τις Εσπερίδες, έκλεψε τα Μήλα αυτά αλλά τα επέστρεψε αργότερα στη θέση τους, μετά από προτροπή τής θεάς Αθηνάς! Αυτά λέει ο μύθος.

Με βάση, λοιπόν, αυτόν τον μύθο, κυκλοφορεί το παρακάτω αφήγημα, το οποίο ορισμένοι θεωρούν ανέκδοτο, δεν είναι, όμως, και τόσο σίγουρο αν δεν είναι εξ ολοκλήρου αληθές! Το παραθέτουμε, λοιπόν, αυτολεξεί με την ορθογραφία του:

 […Πριν αρκετά χρόνια επισκέφτηκε ο επιθεωρητής το Δημοτικό Σχολείο ενός χωριού. Ρωτάει έναν μαθητή: – Για πες μου εσύ παιδί μου, ποιος έκλεψε τα μήλα των εσπερίδων;

– Όχι εγώ, κύριε! – Αλήθεια σας λέει, κύριε Επιθεωρητά, επεμβαίνει ο δάσκαλος. Ο μαθητής μου είναι παιδί πολύ καλής οικογένειας. Αποκλείεται να έκλεψε αυτός τα μήλα! Ο επιθεωρητής εκνευρισμένος στέλνει αμέσως τηλεγράφημα στο υπουργείο Παιδείας.

«Παρακαλώ αντικαταστήσετε δάσκαλο χωριού τάδε, διότι δε γνωρίζει ποιος έκλεψε τα μήλα των εσπερίδων!».

 ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ: «Κύριε Επιθεωρητά, περιορισθείτε στα καθήκοντά σας και το ποιος έκλεψε τα Μήλα των εσπερίδων είναι θέμα χωροφυλακής.»!!].

Παραθέσαμε εδώ αυτούσιο, το κείμενο αυτό, όπως μάς το παρέδωσε φίλος καλός, πριν από χρόνια, γιατί θεωρούμε πως, είτε είναι ανέκδοτο είτε συνέβησαν πραγματικά τα όσα περιγράφει, παρέχει έναυσμα για σχολιασμό και αντίστοιχη σύγκριση με τα όσα συμβαίνουν σήμερα στον χώρο τής δύσμοιρης Παιδείας μας!

Δεν είναι της παρούσης να μιλήσουμε για τους ολετήρες της Παιδείας ,ζήτημα διαχρονικό που  η  κάποια «πολιτική» το κρύβει πολλές φορές για να μην δημιουργήσει πολιτικές αντιδράσεις. Οι διαχρονικοί ολετήρες, υπονόμευαν αλλά υπονομεύουν και σήμερα το μέλλον των Ελλήνων. Είναι αυτοί που δεν πιστεύουν στην αξιοκρατία, στην αξιολόγηση και στην αριστεία.

Ζήσαμε το  θεσμικά απαράδεκτο η δια «νομοθετικής αναβαπτίσεως» μετεξέλιξης ή πανεπιστημιοποίησης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς  μελέτη με διαδικασίες εκλογικού κατεπείγοντος και με την «σιωπή των αμνών», δηλαδή των διοικήσεων των Ιδρυμάτων χωρίς σχεδόν εξαιρέσεις.. Έτσι δολοφονήθηκε η αξιοκρατία πράγμα που σύντομα θα κληθούν να αντιμετωπίσουν δυστυχώς τα δικαστήρια!

Κάποιοι στο παρελθόν μάθαμε λίγα  γράμματα, διδαχθήκαμε τον πλούτο και πληρότητα της γλώσσας, τόσο της αρχαίας από τον Όμηρο και της λυρικής μέχρι το δράμα και τα φιλοσοφικά και ιστορικά κείμενα, μα και της νεοελληνικής. Κάποιοι άλλοι μέχρι σήμερα τσακώνονταν για το ποιος και με ποια κριτήρια θα πρέπει να κρατάει τη σημαία στο δημοτικό. Δίχως ίχνος πολιτικής ομοφωνίας σε στοιχειώδη ζητήματα. Και είδαμε πολιτικούς να οραματίζεται μια παιδεία με ρόλο στους φοιτητοπατέρες, κι επιστροφή σε ένα παρελθόν που δεν απαντάει σε καμία από τις προκλήσεις της σύγχρονης εποχής.

 Όποιοι ενδιαφέρονται για την Παιδεία ,ας αφήσουν ελεύθερη την Πανεπιστημιακή κοινότητα να αυτοδιοικηθεί μακριά από το Υπουργείο Χωροφύλακα, ας αφήσουν τους δασκάλους να μάθουν τα παιδιά μας γράμματα και κυρίως ας επιλέξουν αν θέλουν την έρευνα ή την οπισθοδρόμηση που με πολλή χαρά προσέφεραν στην Παιδεία  γραφειοκράτες με την εφαρμογή των κανόνων της οπισθοδρόμησης. Σήμερα η κατάσταση στην παιδεία έχει φτάσει στην έσχατη κατάπτωση. Δεν υπάρχουν δάσκαλοι, καθηγητές και το διδακτικό προσωπικό των Πανεπιστημίων είναι έλλειπες. Για να γυρίσει η σελίδα θέλει δουλειά πολλή! Και γενναία χρηματοδότηση, αλλιώς……

Μια μαθήτρια δημοτικού στην Κεφαλλονιά, θέλει να μάθει γράμματα όπως γράφει, αλλά στο σχολείο της δεν υπάρχει δασκάλα. Το γράμμα δημοσιεύτηκε στις 13.10.2018. και όπως έγραψε η μικρή Αφροδίτη που πήγαινε τότε  στην Ε’ Δημοτικού, μάθημα τους κάνει η διευθύντρια, που όμως είναι πολύ απασχολημένη με τα προβλήματα του σχολείου. «Σε ένα μήνα παίρνουμε βαθμούς και ακόμα δεν έχουμε γράψει ούτε ένα διαγώνισμα. Πρέπει να μας βοηθήσετε. Είναι πολύ μεγάλη ανάγκη» έγραφε  μεταξύ άλλων η μαθήτρια.

« Στον τόπο απάνου όχι πολέμων κάστρα• τα σκολειά χτίστε!» Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ

*Πρώην υπηρεσιακός υπουργός Επικρατείας, Δικηγόρος

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr