Νίκος Λαγαρίας: Η συνθήκη της Λωζάννης δεν υποχρεώνει την Ελλάδα να εφαρμόζει το δίκαιο της Sharia

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων σημειώνει, με την απόφασή του επί της υπόθεσης Molla Sali κατά Ελλάδας, στην παράγραφο – σκέψη 151 (https://hudoc.echr.coe.int/eng#{%22itemid%22:[%22001-188985%22]}), ότι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, πως με την υπογραφή και την κύρωση των Συνθηκών των Σεβρών και της Λωζάννης η Ελλάδα ανέλαβε την υποχρέωση να σέβεται τα έθιμα της μουσουλμανικής μειονότητας, ωστόσο, εν όψει της […]

NEWSROOM
Νίκος Λαγαρίας: Η συνθήκη της Λωζάννης δεν υποχρεώνει την Ελλάδα να εφαρμόζει το δίκαιο της Sharia

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων σημειώνει, με την απόφασή του επί της υπόθεσης Molla Sali κατά Ελλάδας, στην παράγραφο – σκέψη 151 (https://hudoc.echr.coe.int/eng#{%22itemid%22:[%22001-188985%22]}), ότι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία, πως με την υπογραφή και την κύρωση των Συνθηκών των Σεβρών και της Λωζάννης η Ελλάδα ανέλαβε την υποχρέωση να σέβεται τα έθιμα της μουσουλμανικής μειονότητας, ωστόσο, εν όψει της διατύπωσης των σχετικών διατάξεων (όπως αναφέρονται στις παραγράφους – σκέψεις 64-65 της απόφασης), οι Συνθήκες αυτές δεν απαιτούν από την Ελλάδα να εφαρμόζει το δίκαιο της Sharia. 

Αναλύει ο δικηγόρος Νίκος Λαγαρίας

Αυτή είναι η ουσία, κατά την άποψή μου, της ιδιαίτερα σημαντικής, ίσως και ιστορικής σημασίας απόφασης.

Η οποία, βεβαίως, δικαιώνει απολύτως και το Συμβούλιο της Επικρατείας, το Γ’ Τμήμα του οποίου έχει κρίνει, με την υπ’ αριθμόν 1333/2001 απόφασή του, ότι:

 α) «Για τους θρησκευτικούς αρχηγούς των μουσουλμάνων η Συνθήκη της Λωζάννης δεν περιέχει καμία αναφορά. Η παράλειψη μιας τέτοιας ρύθμισης στη Συνθήκη αυτή δεν είναι τυχαία αλλά συνειδητή και μαρτυρεί την πρόθεση των συμβαλλομένων μερών να αποστούν από τις σχετικές με τον τρόπο ανάδειξης των θρησκευτικών ηγετών των μουσουλμάνων διατάξεις της Συνθήκης των Αθηνών»,

β) «Οι μουφτήδες είναι μεν, καταρχήν, θρησκευτικοί λειτουργοί, παραλλήλως όμως αναγορεύονται, ως προς ορισμένες κατηγορίες υποθέσεων οικογενειακού και κληρονομικού δικαίου των μουσουλμάνων ελλήνων πολιτών της περιφέρειάς τους, σε δικαιοδοτικά όργανα του ελληνικού κράτους» και

γ) «Τόσο οι δικαστές, για τη διασφάλιση της προσωπικής και της λειτουργικής τους ανεξαρτησίας, όσο και οι δημόσιοι υπάλληλοι, για τη διασφάλιση της πολιτικής τους ουδετερότητας, δεν εκλέγονται από έλληνες πολίτες-εκλογείς αλλά διορίζονται».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr