13 χρόνια πριν , όταν ο Ζοσεράν τα έλεγε για μίζες στις φρεγάτες και η Ελληνική Δικαιοσύνη «δεν άκουγε»

Από το 2005 ήταν γνωστό με βάση δημοσιεύματα και από το 2006 με βάση επίσημη κατάθεση , πως ένας Γάλλος υψηλόβαθμος αξιωματούχος της υποκατασκευάστριας εταιρίας για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών είχε μιλήσει ξεκάθαρα για χρηματισμό του υπουργού Αμυνας στην προμήθεια. Ως γνωστόν τότε ο Γιάννος Παπαντωνίου προσέφυγε (και καλά έκανε) και τον καταδίκασε στα δικαστήρια: […]

NEWSROOM
13 χρόνια πριν , όταν ο Ζοσεράν τα έλεγε για μίζες στις φρεγάτες και η Ελληνική Δικαιοσύνη «δεν άκουγε»

Από το 2005 ήταν γνωστό με βάση δημοσιεύματα και από το 2006 με βάση επίσημη κατάθεση , πως ένας Γάλλος υψηλόβαθμος αξιωματούχος της υποκατασκευάστριας εταιρίας για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών είχε μιλήσει ξεκάθαρα για χρηματισμό του υπουργού Αμυνας στην προμήθεια.

Ως γνωστόν τότε ο Γιάννος Παπαντωνίου προσέφυγε (και καλά έκανε) και τον καταδίκασε στα δικαστήρια: ««Στο φάκελο της δικογραφίας περιλαμβάνεται και δήθεν καταγγελία σε βάρος του Ιωάννη Παπαντωνίου – αλλά και πολλών άλλων – από τον Μισέλ Ζοσεράν, προφυλακισμένο τότε υπάλληλο της προμηθεύτριας εταιρίας. Μετά από αγωγή που κατέθεσε ο Ι.Π. στη γαλλική δικαιοσύνη για συκοφαντική δυσφήμηση, η εφημερίδα LIBERATION που δημοσίευσε τις συκοφαντικές αναφορές καταδικάστηκε στις 20-06-2006 από  γαλλικό δικαστήριο (βλ. Έγγραφα & Απόφαση γαλλικής δικαιοσύνης για LIBERATION). Ο Ζοσεράν δεν προσκόμισε ούτε ένα στοιχείο για να στηρίξει τους ψευδείς ισχυρισμούς του. Ακολούθησαν και άλλες καταδίκες για αντίστοιχες συκοφαντικές αναφορές ενώ ο ίδιος καταδικάστηκε για ενεργό δωροδοκία και εξέτισε ποινή φυλάκισης στη Γαλλία (βλ. Καταδίκη Μ. Ζοσεράν από γαλλική δικαιοσύνη)», ανέφερε στο υπόμνημά του πριν από λίγες μέρες ο Έλληνας πρώην υπουργός.

Τι έκανε η Ελληνική Δικαιοσύνη;

Το ερώτημα όμως δεν είναι τι έκανε ή πως επέλεξε να αμυνθεί ο κ.Παπαντωνίου, όπως άλλωστε ειχε κάθε δικαίωμα. Το ερώτημα είναι τι έκανε η Ελληνική Δικαιοσύνη για να αμυνθεί προασπίζοντας το δημόσιο συμφέρον. Όπως αποδείχτηκε η ελληνικές αρχές επι σειρά ετών αρνούνταν ή δεν μπορούσαν – άγνωστο για ποιο λόγο- να εκμεταλλευθούν την κατάθεση, όχι ενός απλού υπαλλήλου όπως λέει ο κ.Παπαντωνίου σήμερα στο υπόμνημά του αλλά του πρώην διευθύνοντος συμβούλου της Thales ενός γαλλικού κολοσσού στον τομέα της αεροναυτιλίας, των ηλεκτρονικών, των επικοινωνιών και του Διαστήματος, με δραστηριότητες σε 30 χώρες και με 55.000 εργαζόμενους και με ετήσιο τζίρο 10,3 δισεκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα το θέμα δεν ξεκίνησε από την LIBERATION αλλά από την εφημερίδα «Le Monde»  τον Σεπτέμβριο του 2005 που αναφερόταν στις παγκόσμιες διαστάσεις του θέματος, και στο οποίο η Ελλάδα ήταν μια παρωνυχίδα.

2%

Ο Ζοσεράν (ο οποίος είχε απολυθεί από την εταιρία το 2004) αναγκάστηκε τότε να ομολογήσει ότι η εταιρεία του έδινε μίζες έως και 2% του ετήσιου τζίρου της για να εξασφαλίζει συμβόλαια τόσο στη Γαλλία όσο και σε άλλες χώρες – από τις Φιλιππίνες ώς την Αργεντινή και την… Ελλάδα.

Η Thales κατέθεσε τότε μήνυση κατά της «Monde» και του Ζοσεράν για συκοφαντική δυσφήμηση. Το τμήμα επικοινωνιών του Thales επισήμανε ότι «οι κατηγορίες αυτές έγιναν από έναν πρώην επικεφαλής θυγατρικής της εταιρείας, ο οποίος απολύθηκε από τον όμιλο για παρατυπίες σε σύμβαση κατασκευής του τραμ της Νίκαιας».

Όπως έγραφε τότε η «Liberation», η υπόθεση Ζοσεράν αναβίωσε αμέσως την παλιά εχθρότητα μεταξύ των δύο αμυντικών βιομηχανιών, της Thales με την EADS. Ο Ζοσράν είχε εγκαταλείψει την Thales τον Δεκέμβριο του 2004 και προσχώρησε στην EADS στις αρχές του 2005.

Η ελληνική διάσταση

Στις αρχές Οκτωβρίου 2005 η «Liberation» δημοσιεύει αποσπάσματα της κατάθεσης Ζοσράν, ο οποίος κάνει λόγο για συμβόλαιο εκσυγχρονισμού των ελληνικών φρεγατών το διάστημα 2002-2003. Η Thales είχε χάσει τότε το συμβόλαιο για την ανάληψη της ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 που το πήρε αμερικανική εταιρία SΑΙΚ, η οποία πήρε τη μερίδα του λέοντος του συστήματος C-4I.

Όπως ανέφερε στην κατάθεσή του ο Ζοσεράν -σύμφωνα πάντα με τη Liberation-, «το 2002-2003 επισκέφθηκα την Ελλάδα πολλές φορές, οπότε και είχα συναντήσεις με τον πρόεδρο της Thales Ελλάδος, τον κύριο P. O πρόεδρος μου είπε ότι έπρεπε να προβλέψει προμήθεια ύψους 7-10% για τον Έλληνα υπουργό Άμυνας. Δυστυχώς, η αμερικανική εταιρεία, με την υποστήριξη του ίδιου του Ντικ Τσένι, εξασφάλισε το συμβόλαιο. Σύμφωνα με τον κ. P. χάσαμε το συμβόλαιο επειδή “ποτίσαμε” πολύ χαμηλά, ενώ οι Αμερικανοί “στόχευσαν” τον υπουργό Δημόσιας Τάξης και τον πρωθυπουργό. Στο προηγούμενο συμβόλαιο για φρεγάτες είχε επιτευχθεί συμφωνία με τον ίδιο τον Έλληνα υπουργό Άμυνας». Η σημείωση για τυχόν ανάμειξη ενός πρώην πρωθυπουργού στην υπόθεση της προμήθειας του c4i ήταν σοκαριστική.

Τι έκαναν 10 χρόνια;

Χρειάστηκε να φτάσει το 2016 και να κινητοποιηθεί η ανακρίτρια κατά της Διαφθοράς Ηλιάνα Ζαμανίκα για να κινηθούν διαδικασίες για την κατάθεση Ζοσεράν. Το μυστικό στην υπόθεση είναι , σύμφωνα με νομικές πηγές, πως η κατάθεση Ζοσεράν δεν εμπεριέχει μόνο καταγγελίες κατά του Γιαννου Παπαντωνίου αλλά και κατά του πρώην πρωθυπουργού Κωστα Σημίτη αφού είναι καταγεγραμμένη η αποστροφή πως για το C4i υπηρξε προσπάθεια αθέμιτου επηρεασμού. Αυτά βέβαια που λέει ο Γάλλος οφείλει να τα αναζητήσει και να διερευνήσει ενδελεχώς η ελληνική Δικαιοσύνη. Ηδη μάλιστα μετά από δημοσιεύματα του περασμένου χρόνου (Ιούνιος 2017) η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου απέστειλε τα δημοσιεύματα στην εισαγγελέα κατά της διαφθοράς Ελένη Τουλουπάκη προκειμένου να ξεκινήσει εισαγγελική έρευνα η οποία θα σταθμίσει πρώτον τις καταγγελίες και δεύτερον  το γεγονός ότι παρέμεινε αναξιοποίητη εδώ και 10 ολόκληρα χρόνια.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ