Ευάγγελος Στεργιούλης: Η ελληνική δικαιοσύνη και το σκάνδαλο Siemens
Η παραγραφή ενός εκ των μεγαλύτερων οικονομικών και πολιτικών σκανδάλων της μεταπολιτευτικής περιόδου της χώρας, αποτελεί προσβολή του κοινού περί δικαίου αισθήματος
Στη χώρα που γεννήθηκε το δημοκρατικό πολίτευμα και θεσπίστηκε για πρώτη φορά στην ιστορία του παγκόσμιου πολιτισμού η διάκριση των εξουσιών με τους Πλατωνικούς Νόμους, εμπνέοντας έναν από τους μεγαλύτερους στοχαστές του Διαφωτισμού, τον Μοντεσκιέ, στη συγγραφή του έργου του «Το Πνεύμα των Νόμων», η ελληνική δικαιοσύνη, για άλλη μία φορά, απογοήτευσε οικτρά την ελληνική κοινωνία με την παραγραφή του σκανδάλου Siemens.
Η παραγραφή ενός εκ των μεγαλύτερων οικονομικών και πολιτικών σκανδάλων της μεταπολιτευτικής περιόδου της χώρας, αποτελεί προσβολή του κοινού περί δικαίου αισθήματος, στιγματίζει ανεξίτηλα τη λειτουργία του δικαστικού θεσμού και κλονίζει την εμπιστοσύνη των πολιτών στην ελληνική δικαιοσύνη.
Και τούτο διότι το σκάνδαλο Siemens θεωρείται ως η επιτομή μιας καταστροφικής οικονομικής πολιτικής, με προεξάρχον το στοιχείο της διαφθοράς, που διαπότιζε ολόκληρο το πολιτικό σύστημα της μεταπολίτευσης.
Ως αποτέλεσμα, η χώρα οδηγήθηκε στην υπογραφή τριών μνημονίων, τα οποία διέρρηξαν τον κοινωνικό ιστό της χώρας, εξαθλίωσαν τα μεσαία και κατώτερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα της ελληνικής κοινωνία και υποθήκευσαν το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού κράτους μέχρι του τέλους του αιώνα.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η συντριπτική πλειοψηφία των δικαστικών λειτουργών επιτελούν το έργο τους με απόλυτη ευσυνειδησία και πλήρη γνώση των ευθυνών τους απέναντι στην ελληνική κοινωνία.
Ωστόσο, η παραγραφή της εν λόγω υπόθεσης εγείρει τεράστια ερωτήματα για την αντικειμενική και αποτελεσματική λειτουργία της δικαιοσύνης και πρέπει να αποτελέσει το έναυσμα για την άμεση διόρθωση των κακώς κειμένων στην εσωτερική λειτουργία του θεσμού, αλλά και για την απόδοση των σοβαρότατων ευθυνών.
Διότι η δικαιοσύνη κατά τον Σωκράτη επιφέρει στην κοινωνία γαλήνη και ομόνοια, ενώ η αδικία επιφέρει διχόνοια και αντιπαλότητα (Πλάτων, Πολιτεία, A, 351a-352a), ενώ κατά τον Αριστοτέλη η δικαιοσύνη θεωρείται ως η τέλεια αρετή μιας οργανωμένης πολιτείας (Ηθικά Νικομάχεια, 1129b-1130a).
*Ο Ευάγγελος Στεργιούλης είναι Διδάκτωρ Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και εν αποστρατεία Υποστράτηγος της Ελληνικής Αστυνομίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αντώνης Αργυρός: Ο ατέλειωτος χρόνος απονομής της Ποινική Δικαιοσύνης εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους Μαρία Ντούμα: Πατριαρχία γένους θηλυκού Ξενοφών Κοντιάδης: Το θεσμικό αποτύπωμα ενός σκανδάλου Θεόδωρος Μαντάς: Υποκλέπτοντας ποινικές ευθύνες…Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr