Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος: Ο άνθρωπος έχει νομικήν υποχρέωσιν να ζή
Ας δούμε λοιπόν την υποχρεωτικότητα από πλευράς Ποινικού Δικαίου, μιας και την βλέπουμε μόνο από μεριάς Συνταγματικού Δικαίου.
“Ο άνθρωπος, όσον περιέργως και αν ηχή τούτο, έχει νομικήν υποχρέωσιν να ζή”! Ας δούμε λοιπόν την υποχρεωτικότητα από πλευράς Ποινικού Δικαίου, μιας και την βλέπουμε μόνο από μεριάς Συνταγματικού Δικαίου.
Εάν καθένας είχε το δικαίωμα να διαθέτει την ίδια του την ζωή, αρνούμενος να εμβολιαστεί και να κινδυνεύει να πεθάνει, τότε και η συναίνεση του παθόντος θα έπρεπε να αίρει τον άδικο χαρακτήρα της ανθρωποκτονίας, αλλά τούτο δεν συμβαίνει και το άρθρ. 308 παρ. 3 ΠΚ ορίζει ότι δεν είναι άδικη μόνο η απλή σωματική βλάβη όταν επιχειρείται με συναίνεση του παθόντος.
Ακόμη, εάν καθένας εδικαιούτο “να διαθέτη την ιδίαν αυτού ζωήν” (όπως αναγραφόταν και στις Αιτιολογίες του καταργηθέντος ΠΚ), τότε και η τιμώρηση της “συμμετοχής σε αυτοκτονία” (άρθρ. 301 ΠΚ) θα ήταν προβληματική και αδικαιολόγητη.
Ο πατριάρχης του ελληνικού ποινικού δόγματος, αείμνηστος Καθηγητής Νικόλαος Ανδρουλάκης, έλεγε ότι: “Αληθές είναι, ότι και η συμπεριφορά του αυτόχειρος είναι απηγορευμένη. Τούτο αποτελεί αναπόδραστον συνέπειαν της απολύτου αξίας και προστασίας της ανθρωπίνης ζωής. Ο άνθρωπος, όσον περιέργως και αν ηχή τούτο, έχει νομικήν υποχρέωσιν να ζή!”
*Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος, εισαγγελέας Εφετών Αθηνών
*Από ανάρτηση στο Facebook
Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr