“Μπορεί να ζητηθεί η έκδοση διαταγής πληρωμής για χρηματικές απαιτήσεις, εφόσον η απαίτηση και το οφειλόμενο ποσό αποδεικνύεται με δημόσιο ή ιδιωτικό έγγραφο”, λέει απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά.
Η δύναμη των θεσμών σε αυτή τη χώρα, είναι κάτι το αξιοθαύμαστο. Ο δημοκρατικός έλεγχος και η λογοδοσία (accountability) είναι ο πυρήνας της Αμερικανικής δημοκρατίας και η απόλυτη δικλίδα ασφάλειας.
Δεδομένης της δυνατότητας μονομερούς επιβολής της εξαήμερης απασχόλησης, στο πλαίσιο του διευθυντικού δικαιώματος του εργοδότη και υπό τους περιορισμούς που εκτέθηκαν ανωτέρω, κρίνεται ότι δεν είναι απαραίτητο να γίνει τροποποίηση των συμβάσεων εργασίας.
Τα σταθερά θεσμικά σημεία της μεταπολίτευσης που παραμένουν κατακτημένα αποδεικνύεται ότι αποτελούν πεδία ώριμων τομών αστικού εκσυγχρονισμού που δεν έγιναν συγκυριακά, όπως εκείνες οι εργατικές κατακτήσεις σε βάση και εποικοδόμημα, που η μία μετά την άλλη σήμερα κατεδαφίζονται.
Με κάθε ευκαιρία, η τουρκική πλευρά αναδεικνύει τις επεκτατικές της βλέψεις σε βάρος της Ελλάδος και της Κύπρου, τις οποίες αντιμετωπίζει διαχρονικά ως ενιαίο μέτωπο.
Η απόφαση αυτή(ΔΕφΑθ 355/2024) αναδεικνύει τη σημασία της νομοθετικής ρύθμισης και της πιστοποίησης των τίτλων σπουδών από αναγνωρισμένους διεθνείς οργανισμούς.
Το σχέδιο είναι έτοιμο από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και μάλιστα μετά από αλλεπάλληλα αιτήματα των ίδιων των δικαστών – Αναμένεται η έγκριση του κονδυλίου από το Υπουργείο Οικονομικών για να ξεκινήσει η διαδικασία
Ανεξάρτητα από την απεικόνιση στις επίσημη στατιστικές, σήμερα στην Ευρώπη είναι ευρέως διαδεδομένη η αντίληψη ότι υπάρχει προοδευτική αύξηση της νεανικής παραβατικότητας και ότι οι παραβάσεις που διαπράττουν οι νέοι είναι όλο και πιο σοβαρές.
Πρέπει άμεσα να ανοίξει ευρύτατος διάλογος με όλα τα μέσα ενημέρωσης και με το διαδίκτυο, όπου όλοι οι Έλληνες πολίτες θα μπορούν να καταθέτουν τις απόψεις τους
Πώς γίνεται λοιπόν κανείς «γνωστός/γνωστή ποινικολόγος»; Καταρχάς πρέπει να γίνει ποινικολόγος. Όχι με την αλαφράδα που χρησιμοποιεί τη λέξη το κάθε δικηγορικό ψώνιο, αλλά στην ουσία.
Μπορεί ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης να σημαίνει πρώτα απ’ όλα ανεξαρτησία έναντι της Εκτελεστικής εξουσίας, και, παρά ταύτα, η τελευταία να ορίζει την «ηγεσία» της πρώτης;
Το αντίστοιχο θέμα της προαγωγής στην θέση του Προέδρου και των Αντιπροέδρων στο ΝΣΚ και της συμμετοχής στην όλη διαδικασία της Ολομέλειας με μυστική ψηφοφορία, είχε απασχολήσει και το ΝΣΚ.
Αυστηροποίηση των νόμων – γνωστός και ως νομικός λαϊκισμός- έμφαση στην αστυνόμευση και την ηλεκτρονική παρακολούθηση, κλείσιμο του ματιού στην ακροδεξιά με το ‘’πλαστό ΄δίλημμα’’ (Ελευθερία ή ασφάλεια)
Πρόκειται για μια σύντομη συνάντηση, παρουσία των υπουργών Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη και Χακάν Φιντάν και των διπλωματικών συμβούλων των δύο ηγετών Άννας- Μαρίας Μπούρα και Ακίφ Τσαγατάι Κιλίτς.
Η μόνη δυνατότητα των εργαζομένων να αρνηθούν απασχόληση την έκτη ημέρα μπορεί να αναζητηθεί στο άρθρο 659 ΑΚ, σύμφωνα με το οποίο «Αν παρουσιαστεί ανάγκη για εργασία πέρα από τη συμφωνημένη ή τη συνηθισμένη, ο εργαζόμενος έχει υποχρέωση να την παράσχει, αν είναι σε θέση να το κάνει και η άρνησή του θα ήταν αντίθετη με την καλή πίστη».
Χωρίς θεμελιώδη αλλαγή στις κοινωνικές συμπεριφορές που ενθαρρύνουν, συγχωρούν και διαιωνίζουν την ενδοοικογενειακή βία, δεν θα μπορέσουμε να ανταποκριθούμε αποτελεσματικά σε αυτό πρόβλημα.
Η αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Αναστασία Μασούρα στέλνει μήνυμα “δρακόντειας” εφαρμογής του νόμου: “Οι πυρκαγιές οφείλονται κατά 95% στον ανθρώπινο παράγοντα”. Αναφέρεται και στα αυθαίρετα στα δάση.
Η Ελληνική Αστυνομία, σε αντίθεση με την Δικαιοσύνη, ανακοινώνει τηρούμενα στατιστικά εγκλημάτων, παρά το γεγονός ότι διατυπώνονται επ’ αυτών πολλές επιφυλάξεις για τον τρόπο τήρησης των δεδομένων και για την ακρίβειά τους.
Η λύση της υπαλληλικής σχέσης επέρχεται, σύμφωνα με το άρθρο 156 2 παρ. 2 Υ.Κ., όχι από τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης, η οποία ενδέχεται να καθυστερήσει χρονικά, αλλά από την κοινοποίησή της στον υπάλληλο ή την 21η ημέρα από τη δημοσίευσή της αν δεν έχει κοινοποιηθεί νωρίτερα.
Το ΝΣΚ οφείλει κατά την άσκηση της “δικαιοδοτικής” του αρμοδιότητας να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό τόσο για το κύρος του θεσμού, όσο και για την προστασία των λειτουργών του
Η πλήρης εφαρμογή των ως άνω διατάξεων για την πρόσθετη έκτη ημέρα απασχόλησης θα έχει έναρξη την 1η Ιουλίου 2024, καθότι σύμφωνα με την σχετική Απόφαση της Υπουργού Εργασίας, θα είναι έτοιμες οι αντίστοιχες ψηφιακές δηλώσεις στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ (Υ.Α. 46693/24595-28-03-2024).
Η ελληνική δικαιοσύνη οφείλει να ελαύνεται απαρεγκλίτως και απολύτως από τις επιταγές του Καταστατικού μας Χάρτη και των διεθνών Συνθηκών αυξημένης τυπικής ισχύος.
Η έκθεση της ΕΕ Euroscoreboard, για το έτος 2024, περιγράφει πως το 2012 ο χρόνος απονομής στην αστική δικαιοσύνη ήταν 449 ημέρες, το 2021 ανήλθε σε 728 και το 2022 σε 746 την ίδια στιγμή που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν αντίστοιχα 167, 146 και 158 ημέρες.
Η δημόσια δήλωση για ένα εξαιρετικά ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο ενός ατόμου σε μια ανοιχτή στο κοινό συζήτηση μπορεί να θεωρηθεί ως πράξη με την οποία το υποκείμενο των δεδομένων «έχει προδήλως δημοσιοποιήσει» αυτές τις πληροφορίες, σύμφωνα με τον ΓΚΠΔ.
Με τους νέους Κώδικες επήλθε σχετικός εναρμονισμός αυτών με το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, ενώ τα νέα νομοθετικά κείμενα λάμβαναν υπόψη την αρχή της αναλογικότητας και την αρχή της επιείκειας.
Oι διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας εφαρμόζονται μόνο στις περιπτώσεις κατά τις οποίες υφίσταται εξαρτημένη σχέση εργασίας μεταξύ εργοδότη και εργαζομένων.
Η εισαγωγή της τεχνολογίας και, ιδίως, των λειτουργιών τεχνητής νοημοσύνης στα δικαστήρια δεν πρέπει να θέτει σε κίνδυνο το ανθρώπινο πρόσωπο της δικαιοσύνης και τους συμβολισμούς της.