Έξαρση στις τηλεφωνικές απάτες – Πως θα προστατευτούμε
Όσο πάνε και αυξάνονται οι καταγγελίες που φτάνουν στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σχετικά με τις απάτες μέσω τηλεφώνου. Σύμφωνα με τους ειδικούς αναλυτές της Δίωξης οι απάτες ξεκινούν από δήθεν τεχνικούς σε κέντρα υποστήριξης μεγάλων εταιρειών λογισμικού, οι οποίοι με όπλο την άγνοια των πολιτών και το πρόσχημα να λύσουν κάποιο πρόβλημα, αποκτούν πρόσβαση […]
Όσο πάνε και αυξάνονται οι καταγγελίες που φτάνουν στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος σχετικά με τις απάτες μέσω τηλεφώνου.
Σύμφωνα με τους ειδικούς αναλυτές της Δίωξης οι απάτες ξεκινούν από δήθεν τεχνικούς σε κέντρα υποστήριξης μεγάλων εταιρειών λογισμικού, οι οποίοι με όπλο την άγνοια των πολιτών και το πρόσχημα να λύσουν κάποιο πρόβλημα, αποκτούν πρόσβαση στους υπολογιστές τους με αποτέλεσμα να έχουν πρόσβαση σε ebanking κωδικούς φωτογραφίες και έγγραφα.
Έτσι ζητούν από τους ανυποψίαστους πολίτες να εγκαταστήσουν στον ηλεκτρονικό τους υπολογιστή λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης, αποκτώντας έτσι έλεγχο στον υπολογιστή τους και στο σύνολο των δεδομένων που είναι αποθηκευμένα σε αυτόν, όπως:
- λογαριασμούς e-banking,
- λογαριασμούς μέσων κοινωνικής δικτύωσης,
- φωτογραφίες και βίντεο,
- ιστορικό περιήγησης,
- κωδικούς πρόσβασης σε εφαρμογές και ιστοτόπους κ.α.,
Τα δεδομένα αυτά στη συνέχεια τα χρησιμοποιούν για απάτες ή πλουτισμό.
Συστήνεται στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και σε περίπτωση που έχουν αποκαλύψει προσωπικά δεδομένα, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προτείνει:
- άμεση κατάργηση των εφαρμογών, που οι κυβερνοεγκληματίες ζήτησαν να εγκαταστήσετε,
- επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων, στις συσκευές που τυχόν απέκτησαν πρόσβαση (κατόπιν λήψης αντιγράφων ασφαλείας – backup),
- εκτέλεση πλήρους σάρωσης ασφαλείας για τον εντοπισμό μολυσμένων ή επικίνδυνων προγραμμάτων, με τη βοήθεια ενημερωμένου λογισμικού ασφαλείας,
- αλλαγή κωδικών πρόσβασης και χρήση ισχυρών κωδικών, συνδυαζόμενων χαρακτήρων και πολυπλοκότητας (Κεφαλαία – μικρά – σύμβολα – αριθμούς) και
- άμεση επικοινωνία με το αρμόδιο -κατά περίπτωση- τραπεζικό ίδρυμα σε περίπτωση πραγματοποίησης συναλλαγών – μεταφορών χρηματικών ποσών που δεν αναγνωρίζετε.
Επιπλέον, σε κάθε περίπτωση, οι πολίτες καλούνται να αναφέρουν το περιστατικό απάτης στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος:
- Τηλεφωνικά στον αριθμό 111 88
- Στέλνοντας e-mail: ccu@cybercrimeunit.gov.gr
- Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones), με λειτουργικό σύστημα iOS – Αndroid: FEELSAFE E-COMMERCE
- Μέσω Twitter «Γραμμή SOS Cyber Alert»: https://twitter.com/CyberAlertGR
Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr