Εξιχνιάστηκε τετραπλή υπόθεση διαδικτυακής απάτης
Οι αγορές μέσω διαδικτύου είναι έχουν κατακτήσει εκατομμύρια καταναλωτές σε όλον τον κόσμο. Δεν είναι λίγες όμως οι φορές που επιτήδειοι εκμεταλλεύονται την απειρία των Ελλήνων καταναλωτών με αποτέλεσμα να ανθούν οι απάτες είτε αυτή αφορά σε ελαττωματικά προϊόντα είτε σε απώλεια χρημάτων μια και το προϊόν δεν φτάνει ποτέ στα χέρια του αγοραστή
Η Δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο προστασίας με αποτέλεσμα πολλές από τις περισσότερες διαδικτυακές απάτες να εξιχνιάζονται με μικρό χρόνο
Η διερεύνηση ξεκίνησε ύστερα από καταγγελία στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σύμφωνα με την οποία στο πλαίσιο αγοράς ενός smartphone σε δελεαστική τιμή, από γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, ο καταγγέλλων κατέθεσε τα χρήματα αγορά αλλά ποτέ δεν παρέλαβε το κινητό τηλέφωνο.
Στο πλαίσιο της έρευνας ταυτοποιήθηκε η εμπλοκή ενός Έλληνα οποίος το είχε κάνει σύστημα με αποτέλεσμα να εξαπατήσει ακόμα 3 αγοραστές.
Όπως προέκυψε δρούσε:
- μέσω δελεαστικών αγγελιών σε ιστοσελίδες αγοραπωλησιών και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης .
- με την ιδιότητα του αγοραστή εξαπατούσε πωλητές έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphones) και ειδών τεχνολογίας αποστέλλοντας τους πλαστογραφημένα αποδεικτικά κατάθεσης χρημάτων, απαιτώντας στη συνεχεία την αποστολή των αντικειμένων χωρίς να έχει πραγματοποιηθεί η κατάθεση των χρημάτων.
Πως θα προστατευτείτε
Μετά από αυτά τα νέα κρούσματα η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και ενόψει της εορταστικής περιόδου, συμβουλεύει τους χρήστες του Διαδικτύου:
- Να αποφεύγουν να πραγματοποιούν οικονομικές συναλλαγές μέσω Διαδικτύου από κοινόχρηστους υπολογιστές. Προτιμήστε τον προσωπικό σας υπολογιστή ή κάποιον για τον οποίο είστε βέβαιοι για το επίπεδο ασφάλειας.
- Να προτιμούν ιστοσελίδες / διαδικτυακά καταστήματα που γνωρίζουν, με συνέπεια και εγκυρότητα στις υπηρεσίες τους και παρέχουν εγγυήσεις ασφάλειας.
- Να βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό / διαδικτυακό κατάστημα που επιλέγουν για αγορές προϊόντων, μέσω Διαδικτύου, παρέχει βασικές πληροφορίες και τα πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς του, όπως υποχρεούται (π.χ. έδρα καταστήματος, ύπαρξη φυσικού καταστήματος, στοιχεία επικοινωνίας, πολιτική επιστροφών, όροι αγορών, πολιτική απορρήτου κ.α.).
- Να βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει σύστημα ασφαλούς πληρωμής («λουκετάκι» στο κάτω μέρος της σελίδας και διεύθυνση που ξεκινά με https://) πριν προχωρήσετε σε οικονομική συναλλαγή μέσω της ιστοσελίδας.
- Να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται από αναδυόμενα (pop-ups) παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστες ιστοσελίδες.
- Να μην παρέχουν προσωπικά ή οικονομικής φύσεως δεδομένα, αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια και αξιοπιστία της ιστοσελίδας.
- Να αναζητούν τυχόν αξιολογικά σχόλια πελατών – άλλων χρηστών διαδικτύου καθώς και σχετικές κριτικές, πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, στις περιπτώσεις άγνωστων σε αυτούς διαδικτυακών καταστημάτων.
Υπενθυμίζεται ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με την Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες που τελούνται μέσω Διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:
- Τηλεφωνικά: 111 88
- Στέλνοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου e-mail στο: [email protected]
- Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones) με λειτουργικό σύστημα ios-android: FEELSAFE e-Commerce
- Μέσω Twitter «Γραμμή SOS Cyber Alert»: https://twitter.com/CyberAlertGR
- Επίσης σχετική ενημέρωση από το δικτυακό τόπο: http://cyberalert.gr/
Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr