Ιδού ο νόμος για τις «χρυσές συντάξεις» των 24.000 ευρώ

Κι όμως υπάρχει: Τη διάταξη που προβλέπει bonus υπεραπόδοσης στις συντάξεις, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται ως δικαιούχοι συνταξιούχοι με χρυσές συντάξει , παρουσιάζει η ΕΝΥΠΕΚΚ, του καθηγητή Αλέξη Μητρόπουλου. Το bonus υπεραπόδοσης  0,075% για κάθε μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς στις μονές ή παράλληλες συντάξεις (ν. 4387/2016, άρθρα 17 και 30) προκαλεί αυτά τα ιλιγγιώδη νούμερα σύμφωνα με […]

NEWSROOM
Ιδού ο νόμος για τις «χρυσές συντάξεις» των 24.000 ευρώ

Κι όμως υπάρχει: Τη διάταξη που προβλέπει bonus υπεραπόδοσης στις συντάξεις, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται ως δικαιούχοι συνταξιούχοι με χρυσές συντάξει , παρουσιάζει η ΕΝΥΠΕΚΚ, του καθηγητή Αλέξη Μητρόπουλου.

Το bonus υπεραπόδοσης  0,075% για κάθε μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς στις μονές ή παράλληλες συντάξεις (ν. 4387/2016, άρθρα 17 και 30) προκαλεί αυτά τα ιλιγγιώδη νούμερα σύμφωνα με την Επιστημονική Ομάδα της ΕΝΥΠΕΚΚ

Όπως αναφέρει:

1)Το νέο Ασφαλιστικό Σύστημα («δόγμα»), με τις προβολές και τις παντοειδείς ολοκληρώσεις του, τις δομικές αρχές του, τους μαθηματικούς τύπους και τις προϋποθέσεις θεμελίωσης των νέων συντάξεων, συμπεριλαμβανομένης και της υπερ-ανταποδοτικότητας («αρχή της ενισχυμένης πριμοδότησης»)  για το τελικό ύψος  τους, θα ισχύει μέχρι το 2060!

Νομοθετήθηκε με το γ’ ενοποιητικό, γενικευμένο και ανακεφαλαιωτικό Μνημόνιο (ν. 4336/2015, άρθρο  1 και παρ. 2.5 και 2.5.1). Μάλιστα, το «bonus» (επίδομα) του 0,075% για κάθε έτος περαιτέρω εργασίας  και καταβολής εισφορών πέραν του γενικού ορίου (που παραθέτουμε αυτούσιο παρακάτω), θεωρήθηκε ως η κορωνίδα του κινήτρου παραμονής στον εργασιακό βίο.

2)Με τον λεγόμενο «νόμο Κατρούγκαλου» (ν. 4387/2016), που υλοποίησε και εξειδίκευσε τις αρχές του κατ’ουσίαν ανταποδοτικού νέου συνταξιοδοτικού δόγματος βάσει των ψηφισμένων ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ αρχών του γ’ Μνημονίου (ν. 4336/2015), εξειδικεύτηκαν οι συνιστώσες του Ασφαλιστικού, μεταξύ αυτών ΚΑΙ εκείνες που με την εφαρμογή του νέου μαθηματικού τύπου υπολογισμού των νέων συντάξεων, καταλήγει ακόμη και σε ακραία αποτελέσματα.

Τον μαθηματικό αυτό τύπο επεξεργάστηκε επιστημονικά η ομάδα των δανειστών (κυρίως του ΔΝΤ) με επικεφαλής το σημαντικό του στέλεχος κ. Πέτερ Ράτκλιφ, ειδικευμένου στη φορολογικοποίηση του Ασφαλιστικού Συστήματος.

Έτσι θεσπίστηκαν και τεκμηριώθηκαν μαθηματικά οι παρακάτω αρχές:

α)Η αρχή της κατάργησης των ανωτάτων ορίων στις ΝΕΕΣ ΚΥΡΙΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ (δηλαδή αυτές μετά τον Μάιο του 2016).

Ενώ καταργούνται τα ανώτατα όρια στις νέες κύριες συντάξεις, για τις «παλαιές» τέθηκε «πλαφόν» (ανώτατο όριο) το ποσό των 2.000 ευρώ για μονο-συνταξιούχους και το ποσό των 3.000 για πολυ-συνταξιούχους (άρθρο 13 ν. 4387/2016) που προβλέφθηκε να ισχύσει μέχρι 31-12-2018.

Έτσι, θεωρητικώς σήμερα (ακριβέστερα από 1-1-2019), το πλαφόν για τις παλιές κύριες συντάξεις έχει καταργηθεί. Και είναι σίγουρο ότι αρκετές χιλιάδες συνταξιούχων που προσδοκούσαν σε συντάξεις πάνω από 2.000 ή 3.000 ευρώ, μπορούν να ζητήσουν αναδρομικά («ex tunc») ή εφεξής το υπερβάλλον τμήμα (πέραν του πλαφόν για τις συντάξεις τους).

β)Η αρχή της «ειδικής πριμοδότησης» της κύριας σύνταξης, σε όσες περιπτώσεις μονής ή διπλής (παράλληλης) ασφάλισης ή ακόμη και «τριπλής» καταβάλλονταν αυξημένες εισφορές, πέραν των εισφορών του ΙΚΑ (προαιρετικές αυξημένες εισφορές) για πολλά χρόνια εργασίας και ασφάλισης (πέραν των 40).

Η διάταξη του άρθρου 17 (παρ. 3 και 4) του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016), παρατίθεται  αυτούσια:

«1. Ασφαλισμένοι, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην ασφάλιση, για τους οποίους προκύπτει βάσει γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υποχρεωτική ασφάλιση σε δύο ή περισσότερους φορείς ή τομείς ασφάλισης που εντάσσονται στον Ε.Φ.Κ.Α., καταβάλλουν για κάθε αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές, όπως αυτές καθορίζονται από τον παρόντα νόμο. Στην περίπτωση αυτή για τη δεύτερη αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα δεν εφαρμόζεται η υποχρέωση καταβολής ελάχιστης μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς του άρθρου 39 παράγραφος 3.

  1. Ασφαλισμένοι, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, για τους οποίους προέκυπτε, βάσει των γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων κάθε εντασσόμενου στον Ε.Φ.Κ.Α. φορέα, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, υποχρεωτική υπαγωγή λόγω ιδιότητας σε δύο ή περισσότερους φορείς για την ίδια απασχόληση, καταβάλλουν τις προβλεπόμενες στο άρθρο 5 παράγραφο 1 του παρόντος ασφαλιστικές εισφορές.
  2. Όσα από τα πρόσωπα της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, παλαιοί ασφαλισμένοι, για τους οποίους υπολογίζονταν και καταβάλλονταν εισφορές σε δύο ή περισσότερους φορείς, τομείς, κλάδους ή λογαριασμούς έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, εξακολουθούν να καταβάλλουν προαιρετικά, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης, διπλές εισφορές επί των αποδοχών τους και μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, ώστε να συμπληρώσουν το χρόνο που απαιτείται για τη θεμελίωση δικαιώματος και δεύτερης σύνταξης ή τη συνέχιση της ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή καταβάλλουν το συνολικό ποσοστό εισφοράς εργοδότη και εργαζομένου ή την εισφορά των άρθρων 39 ή 40.
  3. Για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης των προσώπων του παρόντος άρθρου εφαρμόζεται το άρθρο 8 και η επιπλέον παροχή, για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά θα υπολογίζεται με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075% για κάθε ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς. Ο συντάξιμος μισθός σε αυτήν την περίπτωση θα προκύπτει λαμβάνοντας υπόψη τη βάση υπολογισμού της επιπλέον εισφοράς. Οι διατάξεις του άρθρου 14 εφαρμόζονται αναλόγως.
  4. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου, πλην της παραγράφου 4, εφαρμόζονται από την 1.1.2017.
  5. Το άρθρο 39 του Ν. 2084/1992 (Α΄ 165), καθώς και κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα του παρόντος καταργούνται.».

Εξάλλου, στο άρθρο 30 του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016), με τίτλο «Προσαύξηση σύνταξης όσων κατέβαλλαν αυξημένες εισφορές», ορίζονται τα εξής:

«1.Στην περίπτωση ασφαλισμένων οι οποίοι, υπό την ισχύ του προϊσχύοντος νομοθετικού καθεστώτος κατέβαλλαν εισφορές ανώτερες από αυτές του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά, θα υπολογίζεται με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075% για καθεμία ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς. Ο συντάξιμος μισθός σε αυτή την περίπτωση θα προ κύπτει λαμβάνοντας υπόψη τη βάση υπολογισμού της επιπλέον εισφοράς. Οι διατάξεις του άρθρου 28 εφαρμόζονται αναλόγως.

2.Οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται σε όσους υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος.».

γ)Η αρχή της συνδυαστικής εφαρμογής όλων των ανωτέρω προϋποθέσεων μέσω της υπερ-ανταποδοτικότητας, που οδηγεί σε «υπερ-συντάξεις».

Οι ασφαλισμένοι, συνεπώς, που πληρούν συνδυαστικά τις παραπάνω προϋποθέσεις και ειδικότερα:

*την παράλληλη ασφάλιση σε δύο Ταμεία,

  • υψηλές προαιρετικές εισφορές πέραν των συνηθισμένων του ΙΚΑ,
  • 40 και πλέον χρόνια ασφάλισης και
  • βεβαίως πολύ υψηλές αμοιβές
  • σε συνδυασμό με την εφαρμογή του μαθηματικού τύπου και ελλείποντος πλέον του σχετικού πλαφόν,

ήταν απολύτως βέβαιο ότι θα κατέληγαν σε επίπεδα συντάξεων, κατά σαφή επιλογή (βούληση) νομοθέτη και δανειστών μεταξύ 5.000-9.000 ευρώ σύνταξη και σε εντελώς σπάνιες και εξαιρετικές περιπτώσεις υπερ-50ετούς ασφαλιστικού βίου και παράλληλων εισφορών και αστρονομικών αμοιβών, στο ύψος σύνταξης 10.000-20.000 ευρώ!

Τα σπανιότατα αυτά επίπεδα των νέων κύριων συντάξεων (αυτών δηλαδή που βγαίνουν με τις νέες συνιστώσες και αρχές του Ασφαλιστικού) είναι σχεδιασμός και αποτέλεσμα του νέου μαθηματικού τύπου. Συνιστούν δηλαδή την απόλυτη αρχή και πεμπτουσία των νέων δομικών αρχών του νέου συνταξιοδοτικού δόγματος του γ’ Μνημονίου.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr