ΟΗΕ: Συνολικά 2.262 μετανάστες έχασαν τη ζωή τους προσπαθώντας να διασχίσουν τη Μεσόγειο

Συνολικά 2.262 μετανάστες έχασαν τη ζωή τους προσπαθώντας να διασχίσουν την Μεσόγειο πέρυσι, ενώ 113.482 άνθρωποι έφτασαν στην Ευρώπη δια θαλάσσης, κυρίως μέσω της Ισπανίας, σύμφωνα με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR), η οποία επισημαίνει μείωση σε σχέση με το 2017. Πρόπερσι ο αριθμός των μεταναστών που έφτασαν δια θαλάσσης στην […]

NEWSROOM
ΟΗΕ: Συνολικά 2.262 μετανάστες έχασαν τη ζωή τους προσπαθώντας να διασχίσουν τη Μεσόγειο

Συνολικά 2.262 μετανάστες έχασαν τη ζωή τους προσπαθώντας να διασχίσουν την Μεσόγειο πέρυσι, ενώ 113.482 άνθρωποι έφτασαν στην Ευρώπη δια θαλάσσης, κυρίως μέσω της Ισπανίας, σύμφωνα με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες (UNHCR), η οποία επισημαίνει μείωση σε σχέση με το 2017.

Πρόπερσι ο αριθμός των μεταναστών που έφτασαν δια θαλάσσης στην Ευρώπη ανερχόταν σε 172.301 και αυτών που θεωρούνται “νεκροί ή αγνοούμενοι” σε 3.139, σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η UNHCR στον ιστότοπό της. Μείωση παρουσίασε και ο αριθμός των αφίξεων σε σχέση με το υψηλό επίπεδο του 1,015 εκατομμυρίου που είχε καταγραφεί το 2015.

Για το 2018 αν προστεθούν οι σχεδόν 7.000 μετανάστες που έχουν καταγραφεί στους ισπανικούς θύλακες σε αφρικανικό έδαφος Θέουτα και Μελίγια, υπολογίζονται σε συνολικά 120.205 οι αφίξεις στην Ευρώπη.

Η Ισπανία ξαναέγινε πέρυσι η πρώτη πύλη εισόδου στην Ευρώπη, με 55.756 αφίξεις από τη θάλασσα (έναντι 22.103 το 2017). Η Ιταλία, όπου η κυβέρνηση με την αντιμεταναστευτική ρητορική έκλεισε τις πύλες στα πλοία ανθρωπιστικών οργανώσεων το καλοκαίρι, κατέγραψε 23.371 αφίξεις πέρυσι, σημειώνοντας πάρα πολύ μεγάλη μείωση σε σχέση με το 2017, όταν είχε 119.369 αφίξεις, και η Ελλάδα 32.497.

Το 2018, η χώρα προέλευσης των περισσότερων μεταναστών ήταν η Γουινέα (13.068 άνθρωποι) και ακολουθεί το Μαρόκο (12.745) και το Μάλι (10.347). Η Συρία ήταν μόλις η τέταρτη χώρα προέλευσης ακολουθούμενη από το Αφγανιστάν και το Ιράκ.

Η υποδοχή μεταναστών που είχαν διασωθεί στη θάλασσα προκάλεσε διπλωματική κρίση στην Ευρώπη πέρυσι μετά το κλείσιμο των ιταλικών λιμανιών, με πολλά πλοία ανθρωπιστικών οργανώσεων να πλέουν στην Μεσόγειο χωρίς να τους επιτρέπεται να ελλιμενιστούν κάπου. Λύση δόθηκε στις περιπτώσεις αυτές με συμφωνίες που επιτεύχθηκαν εκτάκτως μεταξύ ευρωπαϊκών χωρών για την κατανομή των προσφύγων και έπεισαν την Ισπανία ή τη Μάλτα να επιτρέψουν στα πλοία να αποβιβάσουν τους επιβάτες τους.

“Το 2019 είναι ζωτικής σημασίας για να δοθεί τέλος στην σημερινή προσέγγιση πλοίο με πλοίο”, επισήμανε την Κυριακή η UNHCR καλώντας τα κράτη να “βάλουν σε εφαρμογή έναν περιφερειακό μηχανισμό που θα δίνει στους καπετάνιους των πλοίων σαφείς και προβλεπόμενες πληροφορίες για το μέρος στο οποίο θα μπορούν να αποβιβάσουν τους πρόσφυγες και τους μετανάστες που διασώζουν στην Μεσόγειο”.

Χθες Τετάρτη οι αρχές της Μάλτας δέχθηκαν να “προσφέρουν καταφύγιο” στα χωρικά τους ύδατα σε δύο πλοία γερμανικών μκο τα οποία μετέφεραν 49 μετανάστες που διασώθηκαν στη Μεσόγειο, εξαιτίας επιδείνωσης των συνθηκών στα πλοία.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr