Ο γηρασμένος στόλος και οι “γηρασμένες” νοοτροπίες της ΕΛ.ΑΣ.

Του Θάνου Σωτήρη Το πρόσφατο τροχαίο ατύχημα με το περιπολικό που κάλυπτε τις περιοχές του Ζωγράφου και της Καισαριανής, και ξαφνικά έμεινε χωρίς φρένα, πέρα από την δια ανακοινώσεων αψιμαχία μεταξύ συνδικαλιστών και Αρχηγείου, και την «απαραίτητη» ΕΔΕ, έφερε για μια φορά ακόμη στο φως το τεράστιο πρόβλημα των οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομία. Οι συνδικαλιστές, […]

NEWSROOM
Ο γηρασμένος στόλος και οι “γηρασμένες” νοοτροπίες της ΕΛ.ΑΣ.

Του Θάνου Σωτήρη

Το πρόσφατο τροχαίο ατύχημα με το περιπολικό που κάλυπτε τις περιοχές του Ζωγράφου και της Καισαριανής, και ξαφνικά έμεινε χωρίς φρένα, πέρα από την δια ανακοινώσεων αψιμαχία μεταξύ συνδικαλιστών και Αρχηγείου, και την «απαραίτητη» ΕΔΕ, έφερε για μια φορά ακόμη στο φως το τεράστιο πρόβλημα των οχημάτων της Ελληνικής Αστυνομία.

Οι συνδικαλιστές, ορθώς, έκαναν λόγο για «αυτοκίνητα – φέρετρα» και για τους κινδύνους που αυτά εγκυμονούν, όχι μόνο για τους αστυνομικούς, αλλά για οποιονδήποτε κινείται στον ίδιο δρόμο με αυτά, τονίζοντας παράλληλα ότι σκοπεύουν να προσφύγουν στον αρμόδιο Εισαγγελέα για να θίξουν το ζήτημα του πλημμελούς τεχνικού ελέγχου και συντήρησης των υπηρεσιακών οχημάτων, ζητώντας την απόδοση ευθυνών σε όποιον αναλογούν.

Και εδώ είναι η «ταμπακιέρα»! Ποιος έχει σήμερα την ευθύνη για τον έλεγχο των οχημάτων που κινούνται επί 24ωρου βάσεως, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 ημέρες τον χρόνο;

Υπάρχει κάποια ειδική υπηρεσία μηχανικών, που έχει αυτή την ευθύνη; Κάποιο κεντρικό συνεργείο της ΕΛ.ΑΣ., ανά Γενική Αστυνομική Διεύθυνση ας πούμε, όπου τα οχήματα ελέγχονται περιοδικά; Και δεν εννοούμε τα σέρβις που αναφέρει ο κατασκευαστής να γίνονται. Εννοούμε τον απαραίτητο εξειδικευμένο έλεγχο που πρέπει να πραγματοποιείται σε οποιοδήποτε όχημα λειτουργεί ΣΥΝΕΧΩΣ! Όπως για παράδειγμα στο σύστημα των φρένων για να μη μείνει ξαφνικά όπως αυτό στου Ζωγράφου και «θερίσει» καμιά δεκαριά ανύποπτους σε κάποια στάση λεωφορείου!

Όχι λοιπόν. Δεν υπάρχει τίποτε από αυτά. Υπεύθυνος είναι ο οδηγός του οχήματος, ο οποίος κατά κανόνα είναι ένας απλός ερασιτέχνης οδηγός, όπως όλοι μας, και δεν έχει ιδέα από μηχανολογία, υδραυλικά, ηλεκτρονικά και λοιπά μέρη ενός αυτοκινήτου. Αυτός θα είναι τελικά και ο υπόλογος, αν όχι ο συνάδελφός του που έχει «χρεωμένο» το όχημα και στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν το έχει οδηγήσει ποτέ!

Έχουμε λοιπόν και λέμε: κεντρική τεχνική υπηρεσία δεν υπάρχει, τα οχήματα τα «χρεώνεται» μέχρι και ο γραμματέας του Τμήματος, τα οδηγούν όλοι οι αστυνομικοί που εκτελούν τις κυλιόμενες βάρδιες, και όταν γίνει η ζημιά ο «μουτζούρης» μένει στο χέρι του άτυχου που οδηγούσε εκείνη την στιγμή!

Και φυσικά το Αρχηγείο διατάσσει ΕΔΕ σε βάρος του «άτυχου», χωρίς κανείς να συνυπολογίσει ότι, ακόμη και αν κάτι καταλάβαινε ότι δεν πάει καλά με το όχημα, έκανε αναφορά, το αυτοκίνητο πήγαινε στο συνεργείο, και πάλι θα υπήρχε μεγάλο πρόβλημα. Διότι τον έλεγχο, ότι ο ιδιώτης μηχανικός έκανε καλά την δουλειά του ή ότι πράγματι εντόπισε το πρόβλημα, δεν θα τον έκανε ειδικός μηχανικός της αστυνομίας, αλλά θα υπέγραφε πάλι με δική του ευθύνη ο …γνωστός αστυφύλακας με τον «μουτζούρη»! Και πάμε από την αρχή…

Πηγή: astinomiko.gr

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr