Προστασία κύριας κατοικίας: Πώς θα λειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ν. 4605/2019

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση σχετικά με τις «Λειτουργικές Προδιαγραφές της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ν. 4605/2019 (Α’ 52) Πρόγραμμα επιδότησης αποπληρωμής στεγαστικών και επιχειρηματικών δανείων με υποθήκη σε κύρια κατοικία». Σκοπός της απόφασης είναι η θέσπιση και περιγραφή των λειτουργικών προδιαγραφών της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του άρθρου 71 του ν. 4605/2019 που τηρείται αρμοδίως στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας […]

NEWSROOM
Προστασία κύριας κατοικίας: Πώς θα λειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Ν. 4605/2019

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η Κοινή Υπουργική Απόφαση σχετικά με τις «Λειτουργικές Προδιαγραφές της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ν. 4605/2019 (Α’ 52) Πρόγραμμα επιδότησης αποπληρωμής στεγαστικών και επιχειρηματικών δανείων με υποθήκη σε κύρια κατοικία».

Σκοπός της απόφασης είναι η θέσπιση και περιγραφή των λειτουργικών προδιαγραφών της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του άρθρου 71 του ν. 4605/2019 που τηρείται αρμοδίως στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.), www.keyd.gov.gr (το Σύστημα).

Μεταξύ άλλων, στην απόφαση προβλέπονται τα εξής:

Υποβολή αίτησης

1. Η αίτηση για την υπαγωγή στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υποβάλλεται από τον αιτούντα ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας της Ε.Γ.Δ.Ι.Χ. www.keyd.gov.gr με την επιλογή του συνδέσμου «Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας».

2. Με την επιτυχή εισαγωγή στο Σύστημα, αυτό εμφανίζει σχετική ένδειξη για την εισαγωγή των προσωπικών του διαπιστευτηρίων του TAXISnet (όνομα χρήστη και κωδικός πρόσβασης), επιλέγοντας τον ρόλο του αιτούντα.

3. Το Σύστημα ελέγχει:

3.1. Αν υπάρχει για τον ΑΦΜ του αιτούντα αίτηση σε κατάσταση προσωρινής αποθήκευσης.

3.2. Αν υπάρχει για τον ΑΦΜ του αιτούντα αίτηση σε κατάσταση οριστικής υποβολής.

4. Σε περίπτωση που υπάρχει αίτηση σε κατάσταση προσωρινής αποθήκευσης, για την οποία εκκρεμεί η εισαγωγή στοιχείων και δικαιολογητικών, το Σύστημα επιτρέπει τη συνέχιση της επεξεργασίας και την εισαγωγή στοιχείων.

5. Σε περίπτωση που υπάρχει αίτηση σε κατάσταση οριστικής υποβολής το Σύστημα ενημερώνει τον αιτούντα για τη μη δυνατότητα υποβολής εκ μέρους του νέας αίτησης.

6. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αίτηση σε κατάσταση προσωρινής αποθήκευσης, το Σύστημα ελέγχει: α) Αν ο αιτών είναι Φυσικό Πρόσωπο και β) Αν ο ΑΦΜ είναι απενεργοποιημένος και γ) Αν ο αιτών έχει αποβιώσει.

7. Σε περίπτωση που δεν είναι φυσικό πρόσωπο, εμφανίζει το μήνυμα «Σύμφωνα με τα στοιχεία της Φορολογικής Διοίκησης ο ΑΦΜ δεν ανήκει σε Φυσικό Πρόσωπο. Δεν μπορείτε να συνεχίσετε την συμπλήρωση της αίτησης». Αν είναι απενεργοποιημένος ΑΦΜ εμφανίζει το μήνυμα «Σύμφωνα με τα στοιχεία της Φορολογικής Διοίκησης ο ΑΦΜ είναι απενεργοποιημένος. Δεν μπορείτε να συνεχίσετε την συμπλήρωση της αίτησης». Αν έχει αποβιώσει εμφανίζει το μήνυμα «Σύμφωνα με τα στοιχεία της Φορολογικής Διοίκησης ο ΑΦΜ ανήκει σε αποθανόντα. Δεν μπορείτε να συνεχίσετε την συμπλήρωση της αίτησης».

8. Ο αιτών επιβεβαιώνει ότι ενημερώθηκε για το εξής: «Για την υπαγωγή στη διαδικασία ρύθμισης οφειλών σύμφωνα με το ν. 4605/2019 (Α’ 52), θα λάβει χώρα αυτεπάγγελτη αναζήτηση των δεδομένων του αιτούντα, από τις βάσεις δεδομένων της φορολογικής διοίκησης και των πιστωτικών ιδρυμάτων στο πλαίσιο της παρεχομένης αδείας του αιτούντα για την επεξεργασία και κοινοποίηση των δεδομένων του, την άρση απορρήτου τραπεζικών καταθέσεων του άρ. 1 του ν.δ. 1059/1971 (Α’ 270) και φορολογικού απορρήτου του άρ. 17 του ν. 4174/2013 (Α’ 170) που συνεπάγεται η κατάθεση της αίτησης, όπως ρητώς αναφέρεται στο άρθρο 72 παρ. 10 του ν. 4605/2019 (Α’ 52) όπως ισχύει»

Στοιχεία Πιστωτών – Οφειλών

1. Το Σύστημα ανακτά από τη βάση δεδομένων της ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε.:

1.1. Τις ληξιπρόθεσμες ή μη απαιτήσεις, για τις οποίες έχει εγγραφεί υποθήκη ή προσημείωση υποθήκης στην κύρια κατοικία, ανά πιστωτή,

1.2. την ημερομηνία, αναφορικά με την οποία προσδιορίζεται το ύψος της κάθε οφειλής,

1.3. τους συνοφειλέτες που ευθύνονται έναντι κάθε πιστωτή και

1.4. οφειλές ανεπίδεκτες ρύθμισης σύμφωνα με τις παρ. 2 έως 6 του άρθρου 68 του ν. 4605/2019.

2. Το Σύστημα ανακτά από τις βάσεις δεδομένων της φορολογικής διοίκησης – Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) και των φορέων κοινωνικής ασφάλισης – Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), οφειλές ανεπίδεκτες ρύθμισης σύμφωνα με τις παρ. 2 έως 6 του άρθρου 68 του ν. 4605/2019.

3. Όσα από τα στοιχεία των παραγράφων 1 και 2 δεν είναι εφικτό να αντληθούν αυτόματα από τις βάσεις δεδομένων της φορολογικής διοίκησης, των φορέων κοινωνικής ασφάλισης και της ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε. θα καταχωρούνται στο Σύστημα από τον αιτούντα.

4. Επιπρόσθετα ο αιτών καταχωρεί στο Σύστημα οφειλές ανεπίδεκτες ρύθμισης σύμφωνα με τις παρ. 2 έως 6 του άρθρου 68 του ν. 4605/2019 προς πιστωτές πλην των συνδεδεμένων με την ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε. χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.) και του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), εφόσον συνολικά ξεπερνούν το ποσό των 2.000 ευρώ.

5. Τα στοιχεία των πιστωτών, των οφειλών που είναι επιδεκτικές ρύθμισης, των συνοφειλετών που ευθύνονται έναντι κάθε πιστωτή από τους ανωτέρω, καθώς και των πιστωτών με οφειλές ανεπίδεκτες ρύθμισης, παρουσιάζονται στον Πίνακα 9.

Ο Πίνακας αυτός αποτελείται από τους ακόλουθους τέσσερεις Υποπίνακες: α) τον υποπίνακα 9.1: Πιστωτές, β) τον υποπίνακα 9.2: Συνοφειλέτες και γ) τον υποπίνακα 9.3: Οφειλές.

Καταχώρηση Στοιχείων Δικαστικής Ρύθμισης

1. Εάν λάβει χώρα ρύθμιση των οφειλών του αιτούντα μέσω δικαστικής απόφασης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 77 του ν. 4605/2019 (Α’ 52), ο αιτών, πρέπει να μεταφορτώσει τη δικαστική απόφαση, ανά πιστωτή και ανά ρυθμιζόμενη οφειλή στο Σύστημα, σύμφωνα με την παράγραφο 10 του άρθρου 77 ν. 4605/2019 (Α’ 52) και να καταχωρήσει στο Σύστημα τα στοιχεία της ρύθμισης όπως ορίστηκαν με τη δικαστική απόφαση κατ’ αντιστοιχία με την παράγραφο 4 του άρθρου 11 της παρούσας. 2. Σε περίπτωση που μεταξύ της υποβολής της αίτησης και της μεταφόρτωσης της δικαστικής απόφασης ρύθμισης έχει μεσολαβήσει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός έτους, ο αιτών θα πρέπει να ζητήσει από το Σύστημα την εκ νέου ανάκτηση των δεδομένων αναφορικά με το διαθέσιμο οικογενειακό εισόδημα από τη φορολογική διοίκηση.

Άσκηση δικαιωμάτων των πιστωτών σε εκκρεμείς αιτήσεις του άρ. 4 του ν. 3869/2010

Οι πιστωτές δύνανται να ασκήσουν μέσω του Συστήματος τα δικαιώματα των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 10 ν. 3869/2010, χωρίς να απαιτείται η συνδρομή της εισαγγελικής αρχής, για εκκρεμείς αιτήσεις πιστωτών του άρθρου 4 του ν. 3869/2010.

Για το λόγο αυτό, ο πιστωτής που επιθυμεί την άντληση στοιχείων για εκκρεμή αίτηση, δύναται να εισάγει τον ΑΦΜ του προσώπου για το οποίο ζητά την άντληση στοιχείων και μεταφορτώνει στο σύστημα την εκκρεμή αίτηση του άρθρου 4 του ν. 3869/2010.

Η ευθύνη για την ύπαρξη εκκρεμούς αιτήσεως του ν. 3869/2010, η οποία ενεργοποιεί τη δυνατότητα άσκησης των δικαιωμάτων των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 10 του ν. 3869/2010 ανήκει αποκλειστικά στον πιστωτή που ασκεί το δικαίωμα.

Στη συνέχεια, το Σύστημα, με βάση τον εισαχθέντα ΑΦΜ, προβαίνει στην άντληση των εντύπων και των πληροφοριών των άρθρων 3 και 4 της παρούσας απόφασης από τη βάση δεδομένων της φορολογικής διοίκησης – Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.). Τα στοιχεία αυτά δύνανται να αποθηκευθούν τοπικά από τον πιστωτή.

Πηγή: lawpost.gr

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr