Αρχίζει η δίκη για τον τραγικό θάνατο του 10χρονου Μιχαήλ που είχε συνταράξει το πανελλήνιο
Ξεκινάει την Πέμπτη 9 Μαΐου στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων της Σύρου η δίκη για το τραγικό δυστύχημα που συγκλόνισε τη Χώρα, όταν το καλοκαίρι του 2014, ο 10χρονος Μιχαήλ Πασχαλάκης τραυματίστηκε θανάσιμα κάνοντας θαλάσσια σπορ με τους φίλους του στο Καλό Λιβάδι Μυκόνου. Κατηγορούμενοι σε βαθμό κακουργήματος (υπ΄ αριθ 97/2018 βούλευμα) είναι οι δύο ιδιοκτήτες […]
Ξεκινάει την Πέμπτη 9 Μαΐου στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων της Σύρου η δίκη για το τραγικό δυστύχημα που συγκλόνισε τη Χώρα, όταν το καλοκαίρι του 2014, ο 10χρονος Μιχαήλ Πασχαλάκης τραυματίστηκε θανάσιμα κάνοντας θαλάσσια σπορ με τους φίλους του στο Καλό Λιβάδι Μυκόνου.
Κατηγορούμενοι σε βαθμό κακουργήματος (υπ΄ αριθ 97/2018 βούλευμα) είναι οι δύο ιδιοκτήτες της επιχείρησης εκμίσθωσης θαλασσίων σπορ και μέσων αναψυχής, καθώς και ο οδηγός του ταχύπλοου.
Σύμφωνα με το βούλευμα οι κατηγορούμενοι προέβησαν σε σωρεία παραβάσεων της ισχύουσας νομοθεσίας (Γενικός Κανονισμός Λιμένων Νο 20).
Να σημειωθεί ότι η εν λόγω επιχείρηση, η οποία σύμφωνα με το βούλευμα φέρεται ότι δεν πληρούσε τις εκ του νόμου προϋποθέσεις, βρίσκεται σε μία από τις πιο πολυσύχναστες παραλίες του διάσημου νησιού και κάθε μέρα παρείχε τις υπηρεσίες της σε δεκάδες λουόμενους, μεταξύ των οποίων και ανήλικα παιδιά.
Οι παραβάσεις που καταγράφονται στο βούλευμα είναι οι εξής:
- Η επιχείρηση λειτουργούσε χωρίς προβλεπόμενη άδεια,
- Το ταχύπλοο, που προκάλεσε το θάνατο του παιδιού, οδηγούσε χειριστής, χωρίς το προβλεπόμενο εκ του νόμου δίπλωμα,
- Δεν υπήρχε στο σκάφος ο προβλεπόμενος εκ του νόμου «παρατηρητής», ο οποίος παρακολουθεί τα ελκόμενα φουσκωτά και καθοδηγεί τον οδηγό στην φάση της περισυλλογής, όταν τα παιδιά χάσουν την ισορροπία τους και βρεθούν μέσα στη θάλασσα,
- Οι καιρικές συνθήκες ήταν δυσμενείς και εντελώς ακατάλληλες για τη διενέργεια του θαλάσσιου αυτού παιχνιδιού,
- Ο υπεύθυνος ασφάλειας, απουσίαζε από τη θέση του,
- Το μοιραίο φουσκωτό δεν είχε λάβει άδεια από το Υπουργείο Ναυτιλίας,
- Τα σωσίβια ήταν ακατάλληλα,
- Το σκοινί που τραβούσε τα φουσκωτά είχε μήκος διπλάσιο από το ανώτατο επιτρεπτό,
- Ο χειριστής του σκάφους έκανε επικίνδυνους ελιγμούς,
- Το ταχύπλοο δεν είχε, ως όφειλε, κανένα μέσο επικοινωνίας με την επιχείρηση και την ξηρά και
- Η επιχείρηση δεν είχε ναυαγοσωστική λέμβο σε ετοιμότητα και χρειάστηκε να πάει άλλο σκάφος στο τόπο του δυστυχήματος μετά από αρκετή ώρα.
Να σημειωθεί ότι ο πατέρας του 10χρονου παιδιού που έχασε τόσο τραγικά την ζωή του, ίδρυσε την επόμενη χρονιά τον μη κερδοσκοπικό Οργανισμό, Safe Water Sports, με στόχο την πρόληψη των θαλάσσιων ατυχημάτων και πνιγμών. Ο Οργανισμός έχει αναπτύξει ήδη, μέσα σε 4 χρόνια, πολλαπλές δράσεις.
Οι βασικοί άξονες της ανθρωπιστικής δράσης του Safe Water Sports, είναι:
- Δωρεά λογισμικού (παγκόσμια πρωτοτυπία) στα Λιμεναρχεία όλης της Χώρας, ώστε να δύνανται να παρακολουθούν on line τις αδειοδοτήσεις κλπ των θαλάσσιων επιχειρήσεων. Μάλιστα, φέτος, το λογισμικό θα αξιοποιηθεί και από τα Λιμεναρχεία της Μάλτας και της Κύπρου.
- Εκπαίδευση παιδιών στα σχολεία όλης της χώρας. Περί τα 40.000 παιδιά εκπαιδεύονται κάθε χρόνο με πρόγραμμα εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας.
- την ανάπτυξη εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα για την ενημέρωση των πολιτών αναφορικά με την ασφάλεια, τη μορφολογία κλπ όλων των ελληνικών παραλιών και
- την πιστοποίηση επιχειρήσεων θαλασσίων σπορ και μέσων αναψυχής σε συνεργασία με τον φορέα πιστοποίησης TUV Austria Hellas.
Πρόσφατα με κοινή πρωτοβουλία του Safe Water Sports και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, θεσπίστηκε η 11η Μαίου ως Εθνική Ημέρα πρόληψης θαλάσσιων ατυχημάτων και πνιγμών.
Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr