Αλληλογραφία τέχνης μεταξύ Ελλήνων και Σουηδών κρατουμένων: Λάρισα – Γκέτεμποργκ μέσω… φυλακών – ΦΩΤΟ

Οι εκπαιδευόμενοι βγαίνουν από τα κελιά τους, προσέρχονται στο σχολείο συνηθίζοντας ξανά τη ρουτίνα με τα μαθήματα και τα διαλείμματα και συνομιλούν με τους εκπαιδευτές τους.

NEWSROOM
Αλληλογραφία τέχνης μεταξύ Ελλήνων και Σουηδών κρατουμένων: Λάρισα – Γκέτεμποργκ μέσω… φυλακών – ΦΩΤΟ

Δίαυλο επικοινωνίας μέσω των εικαστικών γραμμάτων θα ανοίξουν οι κρατούμενοι των φυλακών Λάρισας με αυτούς των φυλακών του Γκέτεμποργκ της Σουηδίας κάτι που αποδεικνύει πως οι υπεύθυνοι του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας επιτελούν σπουδαίο έργο με καινοτόμες προτάσεις γεμάτες θετική αύρα και σκέψη.

Όπως έγινε γνωστό ύστερα από σχετική πρόταση που υποβλήθηκε πριν καιρό, η διεύθυνση της φυλακής (Kriminalvården) Anstalten Högsbo της σουηδικής πόλης Γκέτεμποργκ δέχθηκε την έναρξη εικαστικής συνομιλίας (mail art) ανάμεσα σε έγκλειστους της φυλακής Λάρισας και σε έγκλειστους του Anstalten Högsbo.

Το πρόγραμμα mail art ανάμεσα σε έγκλειστους του Κ.Κ. Λάρισας, στην πλειοψηφία τους μαθητές του 2ου ΣΔΕ Λάρισας, και πολίτες εκτός φυλακής υλοποιήθηκε πιλοτικά με επιτυχία για ένα τρίμηνο κατά τη φετινή σχολική χρονιά. Το αποτέλεσμα της «συνομιλίας» αξιοποιήθηκε στο πλαίσιο του πρότζεκτ «Δημιουργική Γραφή», ενώ θα εκδοθεί και ηλεκτρονικό βιβλίο με τα αποτελέσματα της εμπειρίας.

Για την δράση

Οι άνθρωποι του Σχολείου τον καιρό της πανδημίας διαπίστωσαν την εντονότερη ανάγκη των έγκλειστων για επικοινωνία. Αναζητώντας έναν διαφορετικό δρόμο επικοινωνίας τους με την κοινωνία αποφάσισαν να υλοποιήσει και το σχολείο την αλληλογραφία τέχνης, γνωστότερη ως mail art. Όσοι από τους πολίτες της “έξω” κοινωνίας, σε όποιο σημείο της γης κι αν βρίσκονταν, εκδήλωσαν ενδιαφέρον συμμετοχής, έστελναν κάθε εβδομάδα μέσω του email: mailart.larissa@gmail.com μια σελίδα Α4 με ζωγραφιά, σκίτσο, φωτογραφία, κολάζ ή ότι άλλο δημιουργούσαν, το οποίο μπορεί είχε και κάποιες σκέψεις σας, έναν στίχο ή κάτι άλλο.

Το σχολείο μεσολαβούσε δίνοντας το έργο στον συνομιλητή τους, έγκλειστο, εκπαιδευόμενο του σχολείου. Αυτός πρόσθετε ότι ήθελε, το επέστρεφε, για να σταλεί πίσω στους αρχικούς αποστολείς.

Αυτή η εικαστική συνομιλία συνεχίστηκε στο ίδιο ή σε νέο χαρτί. Το επώνυμο και το email των συνομιλητών παρέμεναν γνωστά μόνο στο σχολείο. Η δράση εξελίχθηκε με πολύ ενθουσιασμό και συμμετοχή και από τις δύο πλευρές.

Το μεταβατικό μέτρο

Οι άνθρωποι του 2ου ΣΔΕ, έχοντας ως απώτερο στόχο την επαναφορά της δια ζώσης διδασκαλίας, ως σχολείο ειδικών συνθηκών, ύστερα από τέσσερις σχεδόν μήνες χωρίς ουσιαστική επικοινωνία με τους εκπαιδευόμενους του σχολείου προχώρησαν στην υλοποίηση του μεταβατικού μέτρου της αντίστροφης σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Έχοντας εξασφαλίσει τη συμφωνία των συναρμόδιων υπουργείων και τηρώντας τα μέτρα που εισηγήθηκαν οι υγειονομικοί και η διεύθυνση της φυλακής οι εκπαιδευόμενοι του 2ου Σ.Δ.Ε. Λάρισας και των δύο κύκλων προσέρχονται στο σχολείο καθημερινά ανά πτέρυγα εκ περιτροπής.

Οι εκπαιδευτές συνομιλούν μαζί τους μέσω διαδικτύου, ενώ τους αποστέλλουν και έντυπο υλικό που δουλεύεται στην τάξη. Ουσιαστικά πρόκειται για μια ψηφιακή «έδρα» σε μια φυσική αίθουσα. Οι εκπαιδευόμενοι βγαίνουν από τα κελιά τους, προσέρχονται στο σχολείο συνηθίζοντας ξανά τη ρουτίνα με τα μαθήματα και τα διαλείμματα και συνομιλούν με τους εκπαιδευτές τους. Οι εκπαιδευτές, ιδιαίτερα οι ωρομίσθιοι, έχουν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τους εκπαιδευόμενους και να σχηματίσουν μια πρώτη εικόνα γι’ αυτούς.

Από τους υπεύθυνους του Σχολείου τονίστηκε πως οφείλονται ευχαριστίες σε όσους διευκόλυναν την υλοποίηση αυτής της διδασκαλίας (από τις Τμηματάρχες των δύο Υπουργείων μέχρι το Συμβούλιο του Κ.Κ. Λάρισας) και στον Σύλλογο Διδασκόντων του 2ου Σ.Δ.Ε. Λάρισας που υποστηρίζει καθημερινά με ζέση την ουσιαστική διαδραστική επικοινωνία με τους έγκλειστους εκπαιδευόμενους.

ΠΗΓΗ: larissanet.gr

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr