Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024

Αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση τρένων στους Αγίους Αναργύρους – Τέθηκε σε αργία ο σταθμάρχης

Τα δύο τρένα ακινητοποιήθηκαν σε απόσταση ενάμισι χιλιομέτρου το ένα από το άλλο - Η μετωπική σύγκρουση αποφεύχθηκε χάρη στην έγκαιρη παρέμβαση του σταθμάρχη της Αθήνας και των μηχανοδηγών που διόρθωσαν λάθος του σταθμάρχη του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Αποφεύχθηκε μετωπική σύγκρουση τρένων στους Αγίους Αναργύρους – Τέθηκε σε αργία ο σταθμάρχης EUROKINISSI

Αποφεύχθηκε σύγκρουση τρένων που βρέθηκαν να κινούνται αντίθετα στην ίδια γραμμή, ακολουθώντας πορεία μετωπικής σύγκρουσης, νωρίς το πρωί στην Αθήνα κοντά στο σταθμό των Αγίων Αναργύρων.

Η μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων του προαστιακού αποσοβήθηκε χάρη στην έγκαιρη παρέμβαση του σταθμάρχη της Αθήνας και των μηχανοδηγών, οι οποίοι διόρθωσαν λάθος του σταθμάρχη του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών, ο οποίος τέθηκε άμεσα σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό.

Η διοίκηση του ΟΣΕ έδωσε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών, συνέλεξε τα δεδομένα των ηχητικών καταγραφών και ζήτησε την απολογία του σταθμάρχη του ΣΚΑ που ενεπλάκη στο περιστατικό καθώς και αναφορά του σταθμάρχη Αθηνών που αντελήφθη το συμβάν. Παράλληλα, ενημέρωσε και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το περιστατικό.

Αποφεύχθηκε σύγκρουση τρένων: Το χρονικό

Ειδικότερα, στις 9.13 το πρωί δύο αμαξοστοιχίες της Hellenic Train βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση, σε σημείο όπου η κίνηση γίνεται σε μονή γραμμή, λόγω των έργων υπογειοποίησης που εκτελούνται στα Σεπόλια.

Η παραλίγο σύγκρουση αποδίδεται σε λάθος του ρυθμιστή κίνησης του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).

Τα δύο τρένα, που ήταν γεμάτα κόσμο, βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις και σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης με ταχύτητα περίπου 60 χιλιομέτρων την ώρα. Μετά τις παρεμβάσεις σταθμαρχών και μηχανοδηγών ακινητοποιήθηκαν σε απόσταση περίπου ενάμισι χλμ. το ένα από το άλλο.

Έγκυρες πηγές ανέφεραν ότι η σταθμάρχης του ΣΚΑ άφησε για λίγο τη θέση της για «προσωπική της ανάγκη» και τον χειρισμό της κυκλοφορίας ανέλαβε άλλος σταθμάρχης, ο οποίος δεν ήταν ενήμερος για τις συνεννοήσεις που είχε κάνει προηγουμένως η συνάδελφός του με τον σταθμάρχη της Αθήνας, για τα τρένα που θα έστελνε ο ένας προς το σταθμό του άλλου και τις ακριβείς ώρες κυκλοφορίας τους.

Έτσι, ο σταθμάρχης που αντικατέστησε προσωρινά τη συνάδελφό του, έστειλε ένα έξτρα τρένο προς την Αθήνα (αμαξοστοιχία 1307) ακριβώς την ώρα που μέσω της μονής γραμμής ανέβαινε άλλο τρένο (η αμαξοστοιχία 1210) από την αντίθετη κατεύθυνση!

Ο σταθμάρχης της Αθήνας που άκουγε τις συνομιλίες του σταθμάρχη του ΣΚΑ με το μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 1307 (Κιάτο – Αθήνα), παρενέβη αμέσως μέσω του τηλεφώνου GSM-R και ζήτησε να ακινητοποιηθούν αμέσως τόσο η αμαξοστοιχία 1307 όσο και η αμαξοστοιχία 1210, που κατευθυνόταν προς το Αεροδρόμιο.

Αντίστοιχες παρεμβάσεις έκανε και ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1210, που άκουσε από τον ασύρματο VHF τη συνομιλία του σταθμάρχη του ΣΚΑ με τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 1307, η οποία ερχόταν από την αντίθετη πλευρά. Σημειώνεται, ότι μηχανοδηγός στην 1210 αμαξοστοιχία ήταν ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), Δημήτρης Κουτσιαύτης.

Τα δύο τρένα ακινητοποιήθηκαν αμέσως, έχοντας απόσταση περίπου περίπου 1,5 χλμ το ένα από το άλλο, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις κάμερες. Το ένα τρένο ακινητοποιήθηκε στην περιοχή της «Μηχανογραφικής» και το δεύτερο κοντά στο σταθμό των Αγίων Αναργύρων.

ΟΣΕ: Απόλυτη προτεραιότητα η ασφάλεια των επιβατών

«Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας» δηλώνει η διοίκηση του ΟΣΕ επισημαίνοντας πως έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη.

«Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών» δηλώνει η διοίκηση του Οργανισμού.

Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης: Ανακοίνωση

«Η σύγκρουση αποσοβήθηκε καθώς ο μηχανοδηγός της 1210 αντιλήφθηκε το λάθος στις εντολές που δόθηκαν στα δύο τρένα. Σήμερα θα μπορούσαμε να έχουμε ένα πραγματικά, και όχι κατ’ επίφαση, σοβαρό περιστατικό, που αποφεύχθηκε χάρη στον επαγγελματισμό και την προσήλωση των μηχανοδηγών που αντιλήφθηκαν αυτό που πήγε να συμβεί», υπογραμμίζει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ