Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2024

Αποκάλυψη: Η απόφαση του ανακριτή Εύβοιας για το αίτημα δικαστικής συνδρομής των ΗΠΑ πίσω από τα αντίποινα με την “πειρατεία” των Ιρανών στα ελληνικά πλοία – BINTEO

Η αντίδραση (“πειρατεία” ελληνικών πλοίων)των Ιρανών αφορά, σύμφωνα με όσα περιγράφουν οι ίδιοι, την ιστορία του υπό Ρωσική σημαία δεξαμενόπλοιου Pegas και την δικαστική εντολή για “μετάγγιση” του Ιρανικού πετρελαίου και μεταφορά τους στις ΗΠΑ

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Αποκάλυψη: Η απόφαση του ανακριτή Εύβοιας για το αίτημα δικαστικής συνδρομής των ΗΠΑ πίσω από τα αντίποινα με την “πειρατεία” των Ιρανών στα ελληνικά πλοία – BINTEO marinetraffic.com

Η θεωρία του χάους περιγράφει, εν ολίγοις, πως το πέταγμα μιας πεταλούδας στην Κίνα, μπορεί να προκαλέσει σεισμό την Αγγλία. Με αυτή την απλουστευμένη λογική λοιπόν, μια δικαστική απόφαση, μια διάταξη του ανακριτή Εύβοιας , θέτει ουσιαστικά σε διπλωματική και ναυτιλιακή προβληματική τις σχέσεις Ελλάδας και Ιράν, με την “πειρατεία” των δύο ελληνικών πλοίων απο τους “Φρουρούς της Επανάστασης”. Πρόκειται για τα τάνκερ Delta Poseidon που ανήκει στο στόλο της εταιρείας Delta Tankers του Διαμαντή Διαμαντίδη (δυο Έλληνες πλήρωμα) και το Prudent Warrior της εταιρίας Polembros Shipping Limited συμφερόντων του Σπύρου Πολέμη (8 Έλληνες και ένας Κύπριος) που παραμένουν στον Περσικό Κόλπο.

“Πειρατεία” Ιρανών στα ελληνικά πλοία: “Αντίποινα”

Οι Ιρανοί ουσιαστικά μιλούν για αντίποινα στην υπόθεση του δεξαμενόπλοιου Pegas, με ρωσική σημαία, μήκους 250 μέτρων που δεσμεύτηκε με απόφαση της Αρχής Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες στα μεσα Απριλίου . Ο επικεφαλής της αρχής, αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Χαρ. Βουρλιώτης εξέδωσε την απόφαση με βάση τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από την ΕΕ και το ΝΑΤΟ σε πλοία ρωσικών συμφερόντων και αφορούσε μόνο το πλοίο και όχι το φορτίο. Το πλοίο εμφανιζόταν να ανήκει σε τράπεζα της Ρωσίας που εντασσόταν στις κυρώσεις.

“Πειρατεία” Ιρανών στα ελληνικά πλοία

eurokinissi

Αποδέσμευση”

Οι Ρώσοι προσέφυγαν στην Αρχή προσκομίζοντας έγγραφα με βάση τα οποία το πλοίο είχε μεταβιβαστεί πριν την 24η Φεβρουαρίου οπότε και ξέσπασε ο πόλεμος στην Ουκρανία σε επίσης ρωσική εταιρεία, που ωστόσο δεν υπόκειται σε περιορισμούς και κυρώσεις, με βάση τις αποφάσεις που έχουν ληφθεί από ΝΑΤΟ και ΕΕ. Πράγματι τότε (λίγες μέρες μετά)το πλοίο αποδεσμεύθηκε με απόφαση του κ. Βουρλιώτη και ήταν ελεύθερο να αποχωρήσει από την Κάρυστο που παρέμενε.

Η δικαστική συνδρομή και η δικαστική απόφαση

Ωστόσο τότε υποβλήθηκε στο Υπουργείο Δικαιοσύνης αίτημα δικαστικής συνδρομής των δικαστικών αρχών των ΗΠΑ. Το αίτημα αφορούσε την κατάσχεση του φορτίου του Ιρανικού πετρελαίου με βάση δικογραφία στην αμερικανική Δικαιοσύνη, σύμφωνα με την οποία “εμπλέκεται σε τρομοκρατικές διαδρομές”. Το αίτημα υποβλήθηκε στο πλαίσιο των ελέγχων του αμερικάνικου ΥΠΟΙΚ για τις διαδρομές των χρημάτων. Αμέσως διαβιβάστηκε στο πρωτοδικείο Εύβοιας:

Η διαβίβαση του αιτήματος αποτελεί υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας που απορρέει από διεθνείς συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα μας: σύμβαση αμοιβαίας δικαστικής συνδρομής μεταξύ ελληνικής κυβέρνηση και κυβέρνησης ΗΠΑ ν3771/2009, συμφωνία μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ σχετικά με αμοιβαία δικαστική συνδρομή 25/6 2003, διεθνή σύμβαση του ΟΗΕ για την καταστολή χρηματοδότησης της τρομοκρατίας που κυρώθηκε από τη χώρα μας το 2002″ αναφέρεται χαρακτηριστικά από κυβερνητικές πηγές.

“Πειρατεία” Ιρανών στα ελληνικά πλοία

marinetraffic.com

Η διάταξη και οι νομικές ενστάσεις

Της υπόθεσης επιλήφθηκε ο ανακριτής Εύβοιας που έκανε εντός ολίγων ημερών δεκτή την δικαστική συνδρομή και με διάταξή του διέταξε την δέσμευση του ιρανικού πετρελαίου(φορτίου).

Όπως λένε αρμόδιες πηγές κατά της απόφασης αυτής δεν ασκήθηκε αίτημα ανάκλησης και δεν δόθηκε δικαστήριο καμία αναστολή ή ανάκληση.

Νομικές πηγές πάντως παρατηρώντας την προβληματική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στις σχέσεις Ελλάδας και Ιράν , αναφέρουν λοιπόν πως οι κυρώσεις δεν αφορούν αυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά είναι κυρώσεις της κυβέρνησης των ΗΠΑ και δεν δεσμεύουν τα μέλη της ΕΕ.

“Πειρατεία” Ιρανών στα ελληνικά πλοία: Μετάγγιση και αντίποινα

Στα μέσα Μαίου όμως άρχισε η μεταφόρτωση του πετρελαίου από το κατάστρωμα του ρωσικού δεξαμενόπλοιου Pegas (110 χιλιάδες τόνους πετρελαίου)σε άλλα δεξαμενόπλοια που θα το μεταφέρουν στο Τέξας των ΗΠΑ. Αυτή ήταν και η αιτία, σύμφωνα με τους ίδιους, των Ιρανικών αντιποίνων προς τα ελληνικά πλοία.

ΒΙΝΤΕΟ: ant1news.gr

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ