Αποκάλυψη: Παραλίγο να συγκρουστούν δύο τρένα στην ίδια γραμμή στις Αχαρνές – Πώς αποφεύχθηκε η σύγκρουση

Η ΡΑΣ ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.

NEWSROOM
Αποκάλυψη: Παραλίγο να συγκρουστούν δύο τρένα στην ίδια γραμμή στις Αχαρνές – Πώς αποφεύχθηκε η σύγκρουση

Παραλίγο τραγωδία στις Αχαρνές, τις παραμονές των Χριστουγέννων, όταν δύο τρένα βρίσκονταν στην ίδια γραμμή στις Αχαρνές και την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε η σύγκρουση, την ώρα που οι μνήμες των ανθρώπων από το δυστύχημα στα Τέμπη παραμένουν συγκλονισμένες.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Τα Νέα”, το συμβάν ελαβε χώρα στις 23 Δεκεμβρίου 2023, στις 12:19, στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών και αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη αλλά και την παραλίγο σύγκρουση δύο επιβατικών αμαξοστοιχιών της Hellenic Train.

Η μία αμαξοστοιχία ήταν η 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και η άλλη ήταν η 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, υποστηρίζουν ότι “η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51, με τη σύγκρουση να αποφεύγεται κυριολεκτικά στο πάρα πέντε. Αυτό έγινε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο οποίος φώναζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει, κάτι που ευτυχώς συνέβη, προτού οι δύο αμαξοστοιχίες έρθουν «αντιμέτωπες» στη γραμμή 102″.

eurokinissi

Παραλίγο σύγκρουση τρένων στις Αχαρνές: “Έγινε ‘υπέρβαση σήματος'”, δήλωσε ο μηχανοδηγός

Επιπλέον, στην καμπίνα μηχανοδήγησης επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, καθώς ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή. Ο μηχανοδηγός υποστήριξε ότι “έγινε ‘υπέρβαση σήματος’, δηλαδή δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο, λόγω ολίσθησης των γραμμών-τροχών”.

Το συμβάν καταγράφηκε από τον ΟΣΕ. Σύμφωνα με την καταγγελία, η Hellenic Train επιχείρησε να υποβαθμίσει το ζήτημα, ενώ τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας ισχυρίστηκαν ότι “για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών”. Η εταιρεία δεν προέβη σε άλλη επίσημη εκτίμηση ή ανακοίνωση.

Ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος δήλωσε το περιστατικό, λόγω της σοβαρότητάς του, στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα, ζήτησε από την Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να φανεί αν υπήρξε ολίσθηση στις ράγες. Η παράδοση δεν έχει γίνει ακόμα.

Η ΡΑΣ ζητεί την πλήρη διαλεύκανση του περιστατικού και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr