Αποκάλυψη: Σε δίκη 6 στελέχη Αττικής Οδού και Αττικών Διαδρομών για το χάος εγκλωβισμού 3.000 αυτοκινήτων στα χιόνια τον Ιανουάριο του 2022 – BINTEO
Όπως αποκαλύπτει το dikastiko.gr στο εδώλιο του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών θα δικαστούν στις 15/2/24 για πλημμέλημα 6 στελέχη των εταιρειών- Κατηγορούνται για επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία από αμέλεια
Σε δίκη ενώπιον του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου Αθηνών παραπέμπονται να δικαστούν με απευθείας κλήση της Εισαγγελέως Πρωτοδικών Αθηνών, 4 κορυφαία στελέχη της εταιρείας Αττικές διαδρομές και 2 της Αττικής οδού για τον εγκλωβισμό επί 24 ώρες τουλάχιστον 3.000 αυτοκινήτων και χιλιάδων οδηγών λόγω της κακοκαιρίας “Ελπίδα” που εκδηλώθηκε στις 24 Ιανουαρίου 2022.
Η δίκη όπως αποκαλύπτει το dikastiko.gr, είναι προγραμματισμένη να γίνει στις 15 Φεβρουαρίου 2024, δηλαδή δύο χρόνια μετά το εφιαλτικό 24ωρο που έζησαν χιλιάδες οδηγοί οι οποίοι βρέθηκαν απροστάτευτοι και απροειδοποίητοι σύμφωνα με το κατηγορητήριο, στο έλεος του χιονιά, εγκλωβισμένοι και εκτεθειμένοι σε ορατούς κινδύνους ακόμα και για τη ζωή τους.
Αυτό άλλωστε καταγράφει και το κατηγορητήριο που συνέταξε η Εισαγγελία για τα 6 υψηλόβαθμα στελέχη των δύο εταιρειών , μετά από αυτεπάγγελτη προκαταρκτική εξέταση της Εισαγγελίας, στην οποία συσχετίστηκαν και μηνύσεις των εγκλωβισμένων οδηγών.
Στο δικαστικό έγγραφο περιγράφονται όσα έζησαν οι εγκλωβισμένοι πολίτες στην Αττική Οδό στη διάρκεια της κακοκαιρίας και για τα οποία παραπέμπονται σε δίκη 4 υπεύθυνοι της Εταιρείας ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΟΜΕΣ Α.Ε. και 2 της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ Α.Ε.
Πλημμέλημα
Η έρευνα διέτρεξε και τις καταγγελίες για το κακούργημα της έκθεσης σε κίνδυνο, αλλά κρίθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, πως δεν προκύπτει δόλος εκ μέρους των υπευθύνων, κατά συνέπεια κατά αυτό το σκέλος , η υπόθεση αρχειοθετήθηκε. Αντιθέτως κρίθηκε από την Εισαγγελέα Πρωτοδικών πως υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις για τη διάπραξη του πλημμελήματος των “επικίνδυνων παρεμβάσεων στην οδική συγκοινωνία από αμέλεια” (290 ΠΚ) που επισύρει ποινές φυλάκισης έως 2 χρόνια. Όπως επισημαίνεται στο κατηγορητήριο οι παραλείψεις τους «σε συνδυασμό με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες, που συνίστατο σε πυκνή χιονόπτωση και χαμηλές θερμοκρασίες, μπορούσε να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα και για άνθρωπο».
Οι παραλείψεις
Εν ολίγοις η Δικαιοσύνη τους αποδίδει:
-Πως ενώ είχαν ενημερωθεί για την επέλαση της κακοκαιρίας, είχαν συμμετάσχει σε συσκέψεις, δεν μερίμνησαν με τη χρήση του ειδικού ηλεκτρονικού εξοπλισμού που διαθέτουν ώστε να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα. Μέτρα που περιγράφονται εκτενώς στο ειδικό εγχειρίδιο των αττικών διαδρομών για συγκεκριμένες καταστάσεις.
-Πως δεν απαγόρευσαν εγκαίρως την κυκλοφορία των φορτηγών και δεν έκλεισαν εγκαίρως τις εισόδους της αττικής οδού
-πως δεν έριξαν εγκαίρως αλάτι, και δεν είχαν μηχανήματα να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για τον αποκλεισμό του δρόμου και δεν έδωσαν σωστές κατευθύνσεις στους οδηγούς
Το κατηγορητήριο
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο προέκυψαν «επικίνδυνες παρεμβάσεις στην οδική συγκοινωνία από αμέλεια» και όπως αναφέρεται για τα 6 κατηγορούμενα στελέχη «στον ανωτέρω τόπο και χρόνο έκαστος των κατηγορουμένων υπό τις εκτεθείσες ιδιότητές τους, ενώ όφειλε να μεριμνήσει για τη συντήρηση και διατήρηση του οδικού δικτύου της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ασφαλούς για την κυκλοφορία των οχημάτων υπό κάθε είδους καιρικές συνθήκες… κατά την εκδήλωση των δυσμενών καιρικών φαινομένων (κακοκαιρία ΕΛΠΙΔΑ), για τα οποία είχε ήδη από 20.1.2022 ενημερωθεί εγκαίρως και εγκύρως από την Ε.Μ.Υ. και είχε λάβει γνώση της επικείμενης κακοκαιρίας ΕΛΠΙΔΑ, καθώς εκπρόσωπος της ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ είχε συμμετάσχει σε όλες τις συνεδρίες των συναρμόδιων φορέων για τη διαχείριση του επικείμενου καιρικού φαινομένου, ενώ υπήρχε ειδικό εγχειρίδιο αντιμετώπισης της κατάστασης του καιρικού φαινομένου, που είχε συναχθεί από την ίδια την εταιρία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ, η οποία διέθετε εξοπλισμό (κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, μετεωρολογικούς σταθμούς, προειδοποιητικές πινακίδες διαχείρισης κυκλοφορίας κλπ), και συνεπώς δυνατότητα γνώσης για την επικρατούσα σε κάθε σημείο της οδού κατάσταση και είχε δια του εκπροσώπου της δηλώσει ετοιμότητα κατά τις δύο συνεδρίες, που έλαβαν χώρα υπό την προεδρεία του Υπουργού Πολιτικής Προστασίας, δεν μερίμνησε ώστε να ληφθούν τα κατωτέρω κατάλληλα μέτρα προς αποφυγή της διατάραξης της συγκοινωνίας στην ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ»
Οι «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.» δεν εφάρμοσαν έγκαιρα τη διαδικασία απαγόρευσης κυκλοφορίας
Οι κατηγορούμενοι της «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.» παραπέμπονται καθώς όπως τονίζεται «δεν εφάρμοσαν, ως όφειλαν, τη διαδικασία για την απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών του Εγχειρίδιου Λειτουργίας … και δεν αιτήθηκαν έγκαιρα, κατά την εκδήλωση της κακοκαιρίας «ΕΛΠΙΔΑ», προς το Τμήμα Τροχαίας της Αττικής Οδού τον αποκλεισμό εισόδων της Αττικής Οδού … με ορθολογιστικό καταμερισμό του μηχανισμού αποχιονισμού, αλλά ενδεικτικά ο συνολικός μηχανισμός αποχιονισμού κινητοποιήθηκε προς το τμήμα Ελευσίνα -Δημοκρατίας (Τομέας 1) με τη συμμετοχή σε αυτό αποχιονιστικών που έπρεπε να επιχειρούν σε άλλους τομείς όπως ο Τομέας (Δημοκρατίας Αεροδρόμιο), δεν ενήργησαν ώστε να λάβει χώρα έγκαιρα ρίψη άλατος και δεν έλαβε χώρα έγκαιρα και συστηματικά συντήρηση της οδού ανοικτής, δηλαδή δεν υπήρχαν συγκεκριμένα μηχανήματα ρίψης άλατος και εκχιονισμού να επιχειρούν σε εκ των προτέρων προσδιορισμένο τμήμα της οδού, δεν δόθηκαν κατάλληλες εντολές παρακολούθησης και κατεύθυνσης, ώστε να διευκολυνθούν οι διαφυγές προς το αντίθετο ρεύμα τυχόν εγκλωβισμένων οχημάτων, δεν χορηγήθηκαν κατάλληλες οδηγίες στους εισερχόμενους στην οδό οδηγούς για χρήση αλυσίδων και δεν υπήρξε συνεχής ροή ενημερώσεων προς τους χρήστες της οδού προς αποφυγή του εγκλωβισμού των οχημάτων τους εντός της οδού, δεν αποθηκεύτηκε ποσότητα άλατος επαρκής για τον πλήρη αποχιονισμό της οδού για επτά τουλάχιστον πλήρεις κύκλους στον δυσμενέστερο τομέα και με κατάλληλο καταμερισμό του άλατος, ώστε να συντηρηθεί η οδός ανοικτή, δεν αποκλείστηκαν έγκαιρα οι είσοδοι του αυτοκινητοδρόμου, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των χρηστών της οδού, δεν έλαβε χώρα έγκαιρα αίτημα προς την Τροχαία Αττικής Οδού για τον αποκλεισμό κλάδων εισόδου στην Αττική Οδό, δεν έλαβε χώρα έγκαιρη και επιτυχής απομάκρυνση των ακινητοποιημένων οχημάτων».
Οι καταγγελίες για τη διαχείριση της «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.»
Με κατηγορητήριο παραπέμπονται οι υπεύθυνοι της Εταιρείας ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ, οι οποίοι «ενώ όφειλαν να εποπτεύουν τη διαχείριση της οδού από την Παραχωρησιούχο Εταιρία ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε., δεν άσκησαν τη δέουσα εποπτεία και τον προσήκοντα έλεγχο στην εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., η οποία ήταν επιχειρησιακά υπεύθυνη για τη διαχείριση της κυκλοφορίας και τον αποχιονισμό της Ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας – Σταυρού – Αεροδρομίου Σπάτων και της Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, με αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό περίπου 3.000 οχημάτων μετά των οδηγών και επιβατών τους εντός της οδού και τη διακοπή της κυκλοφορίας στην ανωτέρω οδό εν τοις πραγμάσι από 11.00 π.μ., οπότε παρουσιάστηκαν τα πρώτα προβλήματα στην κυκλοφορία επί της οδού και τυπικά περί ώρα 14.00 μ.μ. όταν και διεκόπη η κυκλοφορία με εντολή της Τροχαίας Αττικής οδού, έως την επομένη ημέρα 25-1-2022 που σταδιακά έως το μεσημέρι αποδόθηκε η οδός στην κυκλοφορία».
Γιαννης Μαρακάκης: “Διαρκές αίτημα”
Ο δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης, που εκπροσωπεί μεγάλη ομάδα των εγκλωβισμένων οδηγών, αναφέρει στο dikastiko.gr πως “η άσκηση ποινικών διώξεων αποτέλεσε διαρκές αίτημα όλων των εγκλωβισμένων και ταλαιπωρημένων συμπολιτών μας πολλών εκ των οποίων κινδύνεψε και ίδια τους τη ζωή. Η αλήθεια είναι ότι μας ικανοποιεί το γεγονός ότι οι αρχές δεν καθυστέρησαν και έχουμε ήδη ένα κατηγορητήριο στα χέρια μας, το οποίο καταλογίζει στα υψηλόβαθμα στελέχη των δύο εμπλεκομένων εταιρειών τις ευθύνες για ενέργειες και παραλείψεις αναφορικά με την παρολίγον τραγωδία. Οι ποινικές ευθύνες των εταιρειών είναι πλέον προσωποποιημένες με ονοματεπώνυμα.
Προσωπικά όμως είμαι απογοητευμένος και από την εν γένει στάση των δύο εταιρειών απέναντι στους δικαιολογημένα αγανακτισμένους εντολείς μας, κάτι το οποίο προτίθεμαι να αναδείξω στο πλαίσιο της ποινικής διαδικασίας”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σοκαριστική απόφαση για τον Τραμπ από Ανώτατο Δικαστήριο – ΒΙΝΤΕΟ Έρχεται η κοινωφελής εργασία για πλημμελήματα: Παρουσιάζεται η ειδική ψηφιακή πλατφόρμα από την ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης Δίκη για δολοφονία του Δ. Γραικού: Ένοχος για ανθρωποκτονία από πρόθεση και στο Εφετείο ο καθ΄ ομολογία φονιάς – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη: Ελεύθεροι με όρους αφέθηκαν οι 2 σταθμάρχες που είχαν απογευματινή βάρδια τη μοιραία μέρα της τραγωδίαςΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr