Αποκαλυπτικές συνομιλίες του σταθμάρχη: “Φεύγεις, φεύγεις” η μοιραία εντολή του που οδήγησε στη σύγκρουση – ΒΙΝΤΕΟ

Οι διάλογοι με τον μηχανοδηγό του επιβατικού τρένου, που του δίνει οδηγίες να συνεχίσει την πορεία του. Η συνομιλία με τον κλειδούχο.

NEWSROOM
Αποκαλυπτικές συνομιλίες του σταθμάρχη: “Φεύγεις, φεύγεις” η μοιραία εντολή του που οδήγησε στη σύγκρουση – ΒΙΝΤΕΟ

Αποκαλυπτικός για τα κρίσιμα λεπτά πριν τη μοιραία σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη είναι ο διάλογος των μηχανοδηγών της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62 με το σταθμάρχη της Λάρισας.

Όπως προκύπτει από το σύντομο διάλογο, ο σταθμάρχης χωρίς να το αντιλαμβάνεται δίνει εντολή να μπει στην παρακαμπτήριο και να συνεχίσει το ταξίδι του από τη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα, στην οποία ήδη βρισκόταν η εμπορική αμαξοστοιχία.

Οι οδηγοί δεν παραξενεύτηκαν με το κόκκινο φωτόσημο που έβλεπαν μπροστά τους, καθώς το σύστημα φωτοσήμανσης δεν λειτουργεί. Μάλιστα, όπως έλεγαν σιδηροδρομικές πηγές, ο σταθμάρχης δεν αντελήφθη καν ότι το τρένο μπήκε στην αντίθετη γραμμή, οπότε δεν υπήρχε πιθανότητα να διορθώσει το λάθος του στα λίγα λεπτά που απέμεναν.

Eurokinissi

Στο ηχητικό ντοκουμέντο που έδωσε στη δημοσιότητα το protothema.gr αποτυπώνεται ο εξής διάλογος:

Μηχανοδηγός – Η Λάρισα ακούει;

Σταθμάρχης – Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.

Μηχανοδηγός – Βασίλη φεύγω;

Σταθμάρχης – Φεύγεις, φεύγεις.

Μηχανοδηγός – Έγινε, καλό βράδυ.

Σταθμάρχης – Καλή συνέχεια.

Είχε προηγηθεί διάλογος του σταθμάρχη με τον κλειδούχο, ο οποίος είναι αποκαλυπτικός του τι συνέβη:

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού – Βασίλη, να γυρίσω;

Σταθμάρχης – Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.

Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού – Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.

Στη σύντομη αυτή συνομιλία αποτυπώνεται τι πραγματικά συνέβη: Ο κλειδούχος ρώτησε τον σταθμάρχη αν έπρεπε να γυρίσει το κλειδί στην ευθεία, οπότε το τρένο θα συνέχιζε στην κανονική γραμμή, χωρίς πρόβλημα.

Ωστόσο, ο σταθμάρχης του είπε ότι επρόκειτο να χρησιμοποιήσει τη διαγώνιο ένα τοπικό τρένο, όπως και συνέβη. Όμως, στη συνέχεια ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί, οπότε το Intercity μπήκε στο «αντίθετο ρεύμα».

Οι διάλογοι είναι τυπικοί καθώς οι μηχανοδηγοί δεν είχαν λόγο να αμφισβητήσουν την εντολή του σταθμάρχη, αφού θεωρούσαν ότι είχε επικοινωνήσει με τον συνάδελφό του στον επόμενο σταθμό, στους Νέους Πόρους και θεώρησαν ότι η γραμμή ήταν ελεύθερη.

Σημειώνεται ότι την συγκεκριμένη ημέρα είχαν καταγραφεί αρκετά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα τμήματα των γραμμών να κλείνουν κατά διαστήματα.

Το ίδιο το Intercity είχε ξεκινήσει στις 22.48 με καθυστέρηση 48 λεπτών από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Παλαιοφάρσαλου –και έφτασε στο «ραντεβού του θανάτου» με την εμπορική αμαξοστοιχία λίγα λεπτά μετά τις 23.00.

Ο σταθμάρχης, αφού αρχικά υποστήριξε ότι είχε «κλειδώσει» το τρένο στην σωστή γραμμή «αλλά δεν υπάκουσε το σύστημα», παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του στην ανάκριση και βρίσκεται αντιμέτωπος με βαρύ κατηγορητήριο για ανθρωποκτονίες από αμέλεια.

Eurokinissi

Τέμπη: Στον ανακριτή την Πέμπτη ο σταθμάρχης της Λάρισας

Όπως έγραψε το dikastiko.gr, ενώπιον του ανακριτή θα προσαχθεί την Πέμπτη ο σταθμάρχης της Λάρισας, ο οποίος είναι αντιμέτωπος με βαριές κατηγορίες, ενώ φέρεται ότι παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του.

Ειδικότερα, ο σταθμάρχης της Λάρισας ο οποίος έχει συλληφθεί απολογούμενος στο στάδιο της προανάκρισης, φέρεται να παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του και το απέδωσε στην «κακιά ώρα».

Συγκεκριμένα, τo τραγικό του λάθος, φέρεται να αποδέχθηκε απολογούμενος ο σταθμάρχης για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ενώ σε βάρος του έχει σχηματιστεί δικογραφία που μένει να αποτιμηθεί από τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές, οπότε και θα ασκηθούν οι ποινικές διώξεις που θα αφορούν κάθε άλλο υπεύθυνο ο οποίος θα προκύψει στη διάρκεια της έρευνας της δικαιοσύνης.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ