Αυτά είναι τα εξώδικα της “ντροπής”: Οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν κενά ασφαλείας και η διοίκηση του ΟΣΕ τους απάντησε με εξώδικο
Το dikastiko.gr αποκαλύπτει το εξώδικο (απάντηση στο δικό τους) προς τους εργαζόμενους που καταλήγει πως η διοίκηση του ΟΣΕ “επιφυλάσσεται παντός νομίμου δικαιώματός του”. «Έπρεπε να τους καλέσει σε διαβούλευση και να τους χορηγήσει στοιχεία”, αναφέρει ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος.
Με μια πρωτοφανή κίνηση να στείλει εξώδικο στους εργαζόμενους που ζητούσαν μέτρα προστασίας και ασφαλείας στο σιδηρόδρομο, προβάλλοντας αυτό ως μείζων (κι όχι οικονομικά αιτήματα), προχώρησε η διοίκηση του ΟΣΕ, μιλώντας για “αβάσιμους ισχυρισμούς και αιτιάσεις” αποκρούοντας, όπως, λένε, το περιεχόμενο του εξωδίκου των εργαζομένων ως “απαράδεκτο”:
“Μας προκαλεί λύπη και απογοήτευση η εκτόξευση αυθαίρετων εκτιμήσεων και λανθασμένων πληροφοριών που εμπεριέχονται στην ως άνω εξώδικη δήλωσή σας, αλλά κυρίως ότι τέτοιου είδους ανακρίβειες όταν εκφράζονται από επίσημους φορείς, γίνονται για τη δημιουργία εντυπώσεων και για λόγους σκοπιμότητας….”. Τους αποδίδεται δε ότι αποσιωπούν γεγονότα “σκόπιμα και συστηματικά” και πως εμμένουν “σε έναν αναπόδεικτα καταγγελτικό λόγο”. Και καταλήγουν σε επιφυλάσσονται παντός νομίμου δικαιώματος…
“Κίνδυνος”
Το περίγραμμα του θέματος αποκάλυψε ο εργατολόγος, Γιάννης Καρούζος (Open) αναφέροντας πως αυτή ήταν η στάση της διοίκησης του ΟΣΕ σε εξώδικο που έστειλε ένα από τα σωματεία που ανήκουν στην ομοσπονδία του ΟΣΕ, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης.
Το dikastiko.gr έχει στη διάθεσή του 3 εξώδικα του Σωματείου στις 7 Σεπτεμβρίου 2021 , στις 9 Μαρτίου 2022 και στις 31 Οκτωβρίου του 2023, στα οποία διαμαρτύρονται, για αυτά τα ζητήματα που σήμερα απασχολούν όλη τη χώρα: Τα προβλήματα στην ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Όπως ανέφεραν “ζητάμε την άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, τηλεδιοίκηση, φωτοσήματα, etcs και της ασφάλειας του δικτύου η οποία έχει καταστεί εδώ και χρόνια προβληματική […] Σας καλούμε να λάβετε όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειάς μας».
Χαρακτηριστικό είναι ότι στις 9 Μαρτίου 2022, το σωματείο στέλνει εξώδικο- δήλωση γνωστοποίησης ότι θα προχωρήσει σε στάση εργασίας στις 15 Μαρτίου ζητώντας την “άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και της ασφάλειας του δικτύου”. Μάλιστα αναφέρουν πως η μη λειτουργία της τηλεματικής οδηγεί σε καθυστερήσεις “με αποτέλεσμα προπηλακισμούς των εργαζομένων”.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΕΞΩΔΙΚΟ
Σε όλα τα εξώδικα των εργαζομένων τα αιτήματα είναι πανομοιότυπα και αφορούν την ασφάλεια. Σε εξώδικο την 1η Νοεμβρίου 2022 αναφέρονται πέραν των προπηλακισμών των μηχανοδηγών σε 3 εκτροχιασμούς σε διάστημα 2 μηνών.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΕΔΩΔΙΚΟ
Η απάντηση του ΟΣΕ
Ο ΟΣΕ δια του μέχρι πρότινος προέδρου του στις 7 Νοεμβρίου 2022 έστειλε εξώδικο(!!!) στους εργαζόμενους , το οποίο έχει στη διάθεσή του το dikastiko.gr. Σε αυτό καταλήγει “με την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μας”.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΕΞΩΔΙΚΟ ΤΟΥ ΟΣΕ
Όπως λέει ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος στο dikastiko.gr “o ΟΣΕ θα έπρεπε για τα ζητήματα υγιεινής και ασφαλείας που έθιξαν οι εργαζόμενοι , να τους καλέσει σε διαβούλευση με βάση το ΠΔ 240/2006, να χορηγήσει στοιχεία και να ανακοινώσει λήψη μέτρων για αποσόβηση του κινδύνου ατυχήματος”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μητσοτάκης για την τραγωδία στα Τέμπη: “Οφείλω μια μεγάλη συγγνώμη” – “Δεν θέλουμε και δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από το ανθρώπινο σφάλμα” Γ. Γεραπετρίτης: Σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη τις επόμενες δύο μέρες – Επιτόπια έρευνα στον τόπο του δυστυχήματος και σε συγκοινωνιακές υποδομές Ελένη Τουλουπάκη: “Σήμερα είναι μέρα δικαίωσης” – “Το Ειδικό Δικαστήριο με την απόφαση του αποκατέστησε την αλήθεια” – ΦΩΤΟ Δημήτρης Παπαγγελόπουλος: “Απέτυχαν να με εξοντώσουν”Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr