Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Αυτοψία Κ. Σκρέκα σε σούπερ μάρκετ – Από σήμερα η εφαρμογή των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας – ΒΙΝΤΕΟ – ΦΩΤΟ

"Τα μέτρα είναι δραστικά και διαρθρωτικού χαρακτήρα. Οι τιμές στο ράφι έχουν μειωθεί κατά 15% στα προϊόντα που είδαμε", δήλωσε ο υπουργός.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Αυτοψία Κ. Σκρέκα σε σούπερ μάρκετ – Από σήμερα η εφαρμογή των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας – ΒΙΝΤΕΟ – ΦΩΤΟ (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Αυτοψία πραγματοποίησε, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, το πρωί της Παρασκευής, σε σούπερ μάρκετ, καθώς από σήμερα εφαρμόζονται τα 4 κυβερνητικά μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Ο υπουργός δήλωσε ότι, “τα μέτρα είναι δραστικά και διαρθρωτικού χαρακτήρα που αποσκοπούν στο να διορθώσουν στρεβλώσεις ετών. Οι τιμές στο ράφι έχουν μειωθεί κατά 15% στα προϊόντα που είδαμε”.

Παράλληλα διεμήνυσε ότι “δεν θα σταματήσουμε την προσπάθεια αποκλιμάκωσης του πληθωρισμού ώστε τα νοικοκυριά να βλέπουν χαμηλότερες τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ. Υπάρχει αποκλιμάκωση του πληθωρισμού αλλά θέλουμε να γίνει ταχύτερα. Θα στηρίξουμε τα νοικοκυριά στο μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας”.

Αυτοψία Σκρέκα σε σούπερ μάρκετ: Η ανακοίνωση του Υπουργείου Ανάπτυξης

Η απόφαση της Κυβέρνησης να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου, με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου, οδήγησε σε μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα (1.500 είχαν φτάσει στο ΥΠΑΝ έως την ώρα έναρξης του Υπουργικού Συμβουλίου). Οι κατηγορίες περιλαμβάνουν γενικά καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων, καθαριστικά επιφανειών παντός είδους, χλωρίνες) και προϊόντα προσωπικής υγιεινής (σαμπουάν και conditioner, αφρόλουτρα, σαπούνια, οδοντόκρεμες, βρεφικές και παιδικές πάνες). Η μεταρρύθμιση έχει επιφέρει σημαντική μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου στις επτά κατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, στις βρεφικές και παιδικές πάνες η μέση μείωση τιμής είναι 18,1%, στα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%, στις οδοντόκρεμες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%.

Μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου ανά κατηγορία προϊόντος:

Κατηγορία προϊόντος Μέση μείωση

Βρεφικές και παιδικές πάνες -18,1% Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner -17,0% Απορρυπαντικά πιάτων -16,0% Καθαριστικά παντός είδους -15,8% Απορρυπαντικά ρούχων -15,6% Οδοντόκρεμες -15,1% Σαπούνια -12,7%

Ενδεικτικά, η μέση μείωση τιμής στις ακόλουθες μάρκες είναι οι εξής: Pampers (βρεφικές και παιδικές πάνες) 18,9%, Colgate (οδοντόκρεμες) 18,8%, Ariel (απορρυπαντικά ρούχων) 19,5%, Syoss (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 23,0%, Αva (απορρυπαντικά πιάτων) 17,5% και Old Spice (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 20,4%.

Μέση μείωση τιμής σε 108 διαφορετικά brands:

#BrandsΚατηγορίαΜέση μείωση
1HARPICΚαθαριστικά παντός είδους-41,9%
2WC NETΚαθαριστικά παντός είδους-39,7%
3SYOSSΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-23,0%
4AROMAΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-22,6%
5BEARFRUITSΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-22,2%
6FAΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-21,0%
7BIOTENΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-20,7%
8OLD SPICEΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-20,4%
9BARNANGENΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-20,0%
10ORZENEΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-19,6%
11AXEΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-19,6%
12ARIELΑπορρυπαντικά ρούχων-19,5%
13FINISHΑπορρυπαντικά πιάτων-19,3%
14LOREALΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-19,1%
15GOT2BΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-19,1%
16SAFE NIGHTSΒρεφικές και παιδικές πάνες-19,1%
17GLISSΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-19,1%
18BABYLINOΒρεφικές και παιδικές πάνες-19,0%
19TRESEMMEΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-19,0%
20PAMPERSΒρεφικές και παιδικές πάνες-18,9%
21NIVEAΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-18,8%
22COLGATEΟδοντόκρεμες-18,8%
23Herbal EssencesΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-18,5%
24CILLITΚαθαριστικά παντός είδους-18,5%
25PLANETΑπορρυπαντικά πιάτων-18,3%
26BOT THERAPYΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-18,1%
27ELVIVEΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-18,1%
28FRUCTISΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-18,1%
29HIMALAYAΟδοντόκρεμες-18,0%
30WELLAFLEXΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-17,9%
31ΕΥΡΗΚΑΑπορρυπαντικά ρούχων-17,9%
32DIXANΑπορρυπαντικά ρούχων-17,8%
33ULTREXΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-17,6%
34AVAΑπορρυπαντικά πιάτων-17,5%
35LUXΣαπούνια-17,5%
36NOXZEMAΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-17,5%
37TOPINEΚαθαριστικά παντός είδους-17,3%
38HEAD & SHOULDERSΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-17,0%
39FABULOSOΚαθαριστικά παντός είδους-16,8%
40JOHNSON BATHΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-16,8%
41ΜΕΓΑΣαπούνια-16,7%
42NEUTRO ROBERTSΟδοντόκρεμες-16,7%
43BOROTALCOΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-16,7%
44AIMΟδοντόκρεμες-16,6%
45PANTENEΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-16,6%
46STR8Σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-16,3%
47PERSILΑπορρυπαντικά ρούχων-16,0%
48ESSEXΑπορρυπαντικά ρούχων-15,9%
49PALMOLIVEΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-15,9%
50AROMATICSΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-15,7%
51WASH&GOΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-15,5%
52OMINOΑπορρυπαντικά ρούχων-15,4%
53AFROSOΚαθαριστικά παντός είδους-15,2%
54OVERLAYΚαθαριστικά παντός είδους-15,2%
55SANEXΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-15,1%
56VIAKALΚαθαριστικά παντός είδους-15,1%
57FISSANΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-15,1%
58OMOΑπορρυπαντικά ρούχων-14,9%
59ORAL BΟδοντόκρεμες-14,9%
60BIONOLΚαθαριστικά παντός είδους-14,6%
61SEPTONAΣαπούνια-14,4%
62NEOMATΑπορρυπαντικά ρούχων-14,4%
63DETTOLΣαπούνια-14,2%
64KLINEXΚαθαριστικά παντός είδους-14,2%
65DUCKΚαθαριστικά παντός είδους-14,1%
66FAIRYΑπορρυπαντικά πιάτων-14,1%
67DOVEΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-14,0%
68BATISTEΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-13,9%
69VIDALΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-13,8%
70ROLΑπορρυπαντικά ρούχων-13,8%
71CIFΑπορρυπαντικά πιάτων-13,8%
72SOFLANΑπορρυπαντικά ρούχων-13,7%
73SWIFFERΚαθαριστικά παντός είδους-13,2%
74PRODERMΑπορρυπαντικά ρούχων-13,1%
75TESORIΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-13,0%
76AJAXΚαθαριστικά παντός είδους-13,0%
77JOHSON BABY SHAMPOOΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-12,6%
78NATURAΣαπούνια-12,5%
79SENSODYNEΟδοντόκρεμες-12,4%
80MR MUSCLEΚαθαριστικά παντός είδους-11,9%
81PARODONTAXΟδοντόκρεμες-11,8%
82ARKADIΑπορρυπαντικά ρούχων-11,7%
83PRONTOΚαθαριστικά παντός είδους-11,6%
84GLORYΣαπούνια-11,4%
85SKIPΑπορρυπαντικά ρούχων-11,3%
86TIMOTEIΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-11,2%
87ECOVERΑπορρυπαντικά πιάτων-11,2%
88BIOΚαθαριστικά παντός είδους-11,0%
89SHOUTΚαθαριστικά παντός είδους-11,0%
90ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ ΣΑΠΟΥΝΙΣαπούνια-11,0%
91AgnotisΒρεφικές και παιδικές πάνες-10,9%
92GLYCERINEΣαπούνια-10,8%
93JOHNSON KIDSΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-10,5%
94CHICCOΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-10,3%
95AQUAFRESHΟδοντόκρεμες-10,2%
96FORNETΚαθαριστικά παντός είδους-10,2%
97HDΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-9,8%
98ROLIΚαθαριστικά παντός είδους-9,8%
99LE PETIT MARSEILLAISΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-9,5%
100SVELTOΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-8,8%
101MEA NATURAΣαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner-8,7%
102KARAVAKIΣαπούνια-8,6%
103TIDEΑπορρυπαντικά ρούχων-8,3%
104ENDLESSΑπορρυπαντικά πιάτων-7,4%
105CHLOROACTIVEΚαθαριστικά παντός είδους-7,4%
106ARLEMΣαπούνια-6,8%
107NINJAMASΒρεφικές και παιδικές πάνες-5,3%
108CRESTΟδοντόκρεμες-4,9%

Πλαφόν στο μικτό κέρδος του βρεφικού γάλακτος

Στην παρέμβαση για το βρεφικό γάλα ορίστηκε πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Αυτό ισούται με το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, στην οικεία κατηγορία προϊόντων, προσαυξημένο κατά 7% επί των καθαρών πωλήσεων.

Η συγκεκριμένη μεταρρύθμιση επιφέρει μειώσεις στις αρχικές τιμές προμήθειας μεσοσταθμικά περίπου στο 15% στα περισσότερα προϊόντα βρεφικού γάλακτος 1ης (0-6 μήνες) και 2ης (6-12 μήνες) βρεφικής ηλικίας. Δεδομένου ότι το βρεφικό γάλα πωλείται χωρίς προωθητικές ενέργειες, οι μειώσεις αυτές (περίπου 15%) θα περάσουν άμεσα στην τιμή στο ράφι.

Αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων

Το μέτρο που απαγορεύει στους προμηθευτές των σούπερ μάρκετ που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες στα προϊόντα αυτά, αφορά σχεδόν το σύνολο των προϊόντων που πωλούνται σε σούπερ μάρκετ. Εξαιρούνται τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα, ψάρια) και ορισμένα διαρκή καταναλωτικά αγαθά (π.χ. ρούχα).

Χαρακτηριστικό είναι σε ότι τον Φεβρουάριο 2024, μετά την εφαρμογή του μέτρου, ανατιμήθηκαν 890 κωδικοί προϊόντων, όταν την ίδια περίοδο πέρυσι (Φεβρουάριος 2023) ανατιμήθηκαν 3.760 κωδικοί προϊόντων. Η εφαρμογή της ρύθμισης συνεισέφερε στον περιορισμό των ανατιμήσεων κατά 76% από το ένα έτος στο άλλο.

Net – Pricing σε νωπά προϊόντα

Το τελευταίο κυβερνητικό μέτρο υποχρεώνει τους προμηθευτές νωπών προϊόντων (φρούτα, λαχανικά, κρέατα) να πωλούν τα προϊόντα τους στο λιανεμπόριο σε «καθαρές» τιμές (net – pricing). Επιτρέπονται παροχές για επιστροφές προϊόντων και φύρα, μόνο στο 3% της τιμής πώλησης προ εκπτώσεων, πιστώσεων και άλλων παροχών.

Το μέτρο αυτό συμβάλλει στη μεγαλύτερη διαφάνεια στην τιμολόγηση των νωπών προϊόντων. Η εφαρμογή netpricing εκτιμάται ότι θα φέρει σταδιακά μείωση των τιμών των προϊόντων αυτών στο ράφι.

Με τις παραπάνω παρεμβάσεις διορθώνονται κατεστημένες πρακτικές και δυσλειτουργίες δεκαετιών που νόθευαν τον ανταγωνισμό και  αλλοίωναν το κριτήριο του καταναλωτή. Βασική προτεραιότητα της ελληνικής κυβέρνησης είναι η προστασία όλων των καταναλωτών και η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς που θα οδηγήσει σε αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ