Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Blue Horizon: Προφυλακίστηκαν πλοίαρχος και ύπαρχος – Το δικαστικό συμβούλιο θα αποφασίσει για τον υποπλοίαρχο και τον λοστρόμο – BINTEO

Ανακρίτρια και εισαγγελέας διαφώνησαν για την προφυλάκιση ή μη του υποπλοιάρχου και του λοστρόμου και αφέθηκαν ελεύθεροι μέχρι να αποφασίσει το δικαστικό συμβούλιο. Τι υποστήριξε ο καπετάνιος στο απολογητικό του υπόμνημα.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Blue Horizon: Προφυλακίστηκαν πλοίαρχος και ύπαρχος – Το δικαστικό συμβούλιο θα αποφασίσει για τον υποπλοίαρχο και τον λοστρόμο – BINTEO (ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ / EUROKINISSI)

Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην υπόθεση της δολοφονίας του 36χρονου Αντώνη Καργιώτη καθώς τα ξημερώματα της Δευτέρας, ανακρίτρια και εισαγγελέας μετά από τις μαραθώνιες (άνω των 17 ωρών) απολογίες των συνολικά τεσσάρων συλληφθέντων, αποφάσισαν την προφυλάκιση του καπετάνιου και του ύπαρχου του Blue Horizon. 

Ανακρίτρια και εισαγγελέας διαφώνησαν για την προφυλάκιση ή μη του υποπλοιάρχου και του λοστρόμου και αφέθηκαν ελεύθεροι. Έτσι την τελική απόφαση θα λάβει το δικαστικό συμβούλιο.

Ο υποπλοίαρχος νοσηλεύεται με ισχαιμικό επεισόδιο στο νοσοκομείο Θριάσιο και μετέβη εκεί η ανακρίτρια προκειμένου να απολογηθεί.

Στον πλοίαρχο που κατηγορείτο για επικίνδυνη παρέμβαση στις θαλάσσιες συγκοινωνίες ασκήθηκε το βράδυ της Κυριακής και συμπληρωματική δίωξη για θανατηφόρα έκθεση όπως έγραψε το dikastiko.gr

Ο ίδιος στην κατάθεσή του φέρεται να υποστηρίζει ότι έπραξε τα δέοντα σύμφωνα τους κανονισμούς όταν ενημερώθηκε ότι υπάρχει άνθρωπος στη θάλασσα και ενημέρωσε το λιμενικό.

Αναλαμβάνει την ευθύνη ο ύπαρχος αλλά δεν αποδέχεται το νομικό χαρακτηρισμό της πράξης ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο

Από την πλευρά του ο ύπαρχος στην απολογία του φέρεται να υποστηρίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για ότι συνέβη αλλά δεν αποδέχεται το νομικό χαρακτηρισμό της πράξης ανθρωποκτονία από ενδεχόμενο δόλο. “Πάτησε στο νύχι του καταπέλτη. Γλίστρησε κι αυτός κι εγώ. Εκείνος έπεσε. Ήθελα να πέσω να βοηθήσω αλλά είχε ήδη απομακρυνθεί το πλοίο” φέρεται να ισχυρίστηκε ο ίδιος στην απολογία του. Πρόσθεσε ότι όταν “γύρισε προς τα πίσω για να πάρει σωστικό μέσο ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδίνηση”.

Blue Horizon: Τι υποστήριξε ο πλοίαρχος στο υπόμνημά του

Αγνοια επικαλέστηκε στο πολυσέλιδο υπόμνημά του, ο καπετάνιος του πλοίου  για την πτώση που στοίχισε τη ζωή στον 36χρονο Αντώνη.

«Δηλώνω συντετριμμένος κι άμα συγκλονισμένος από τον αδόκητο θάνατο του νεαρού συνανθρώπου μας κι αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω από τα βάθη της καρδιάς μου τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια του εκλιπόντος.

Ως έχω καταγράψει αναλυτικά και στο ημερολόγιο γέφυρας του πλοίου, το οποίο έχει κατασχεθεί και συνακόλουθα εγχειριστεί νόμιμα στην δικογραφία, εγώ ήδη από τις 20.30 μμ της 5-9-2023 ευρισκόμουν στην γέφυρα του πλοίου από κοινού με λοιπούς συναδέρφους μου αξιωματικούς και μη και προετοιμάζαμε τον απόπλου του, που είχε καθοριστεί για τις 21.00 μμ. κι ο οποίος καθυστέρησε περί τα 10’ λόγω φόρτωσης οχημάτων.

Περί ώρα 21.09 μμ κι ενώ είχε ολοκληρωθεί (κι ανακοινωθεί προσηκόντως) η διαδικασία ασφαλούς φόρτωσης των οχημάτων κι επιβίβασης όλων των επιβατών, ζήτησα μέσω του ch 13 του Piraeus Marine Traffic από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων άδεια απόπλου, την οποία έλαβα στις 21.12 μμ με προορισμό το λιμάνι του Ηρακλείου.

Στις 21.13 μμ ενημερώθηκα από τους αξιωματικούς πρήμνης και καταπέλτη ότι το πλοίο είχε αποδεθεί. Έπειτα επικοινώνησα εκ νέου με τον ύπαρχο που ευρίσκετο στον καταπέλτη, ο οποίος αφού με διαβεβαίωσε ότι είμαστε έτοιμοι να φύγουμε κι όλα έχουν καλώς, έδωσα εντολή μέσω vhf να σηκώσουν καταπέλτη, απαντώντας μου χαρακτηριστικά «βίρα καταπέλτης, κάπτεν φεύγουμε».

Περί τις 21.14 μμ άκουσα τον ευρισκόμενο στην πρήμνη Ύπαρχό μου να φωνάζει έντονα μέσω vhf «κάπτεν, κάπτεν», κατάλαβα ότι κάτι ασυνήθιστο συμβαίνει στην πλευρά της πρήμνης του καραβιού, εντελώς ανακλαστικά κοίταξα την οθόνη που απεικονίζει τον καταπέλτη (μόνιτορ 13) και το μόνο πράγμα που ίσα – ίσα, ελάχιστα πρόλαβα να δώ, ήταν ένα άνθρωπο να πέφτει στην θάλασσα.

Σας δηλώνω υπεύθυνα ότι εγώ, απασχολούμενος με την διαδικασία απόπλου του πλοίου, η οποία είναι πολυσύνθετη και δαιδαλώδης, αναγκάζομαι να κοιτάω – και μόνο – την πλώρη του πλοίου και να συντονίζω ταυτόχρονα το προσωπικό της γέφυρας, έχοντας εμπιστοσύνη ότι το μεν τα εμπειρότατα στελέχη μου (πρήμνης, καταπέλτη, καταστρώματος) θα πράξουν τα δέοντα, σύμφωνα με τα διεθνώς παραδεδεγμένα στην ναυσιπλοΐα και με βάση την εκπαίδευση και την πείρα τους, το δε η αρμόδια εποπτεύουσα Λιμενική Αρχή θα είχε μεριμνήσει, ως ώφειλε, για την διασφάλιση της διακοπής της κυκλοφορίας και της εν γένει προσέγγισης από και προς το πλοίο και μέχρι την απομάκρυνσή του και κατά τούτο ΔΕΝ υπέπεσε στην αντίληψή μου καμία προγενέστερη διαμάχη μεταξύ του προσωπικού καταπέλτη και του θανόντος».

Έδωσα εντολή για μείωση ταχύτητας

Σύμφωνα με τον καπετάνιο δήλωσε πως «ακαριαία έδωσα εντολή στον ανθυποπλοίαρχό μου να μειώσει ταχύτητα και ισχύ μηχανών στην απειροελάχιστη πηδαλιουχική δύναμη (αναλύω παρακάτω τους λόγους) και να ενημερώσει ΑΜΕΣΑ μέσω vhf ch 13 το Piraeus Marine Traffic και ταυτόχρονα να καλέσει και τηλεφωνικά το Α’ Λιμενικό Τμήμα του Λιμεναρχείου Πειραιά, ως επιτάσσεται από το πρωτόκολλο ενεργειών, πράγμα το οποίο έγινε, ενώ μίλησα και ο ίδιος τηλεφωνικά με το παραπάνω τμήμα.

Ειλικρινά, σας διαβεβαιώ ότι μέχρι εκείνη την στιγμή ΔΕΝ γνώριζα τι ακριβώς είχε συμβεί και μάλιστα φώναζα στο vhf στους ευρισκόμενους στον καταπέλτη αξιωματικούς «Ρε παιδιά τι γίνεται εκεί…;»

Το πλοίο θα έμενε ακυβέρνητο

Σύμφωνα με το υπόμνημα του καπετάνιου «εν συνεχεία κι αφού είχα πράξει lege artis, ήτοι είχα ειδοποιήσει την εποπτεύουσα και προϊσταμένη αρχή μου, ήτοι το Λιμεναρχείο Πειραιά και το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων, ανέμενα απλώς οδηγίες κι εντολές για την περαιτέρω συμπεριφορά μου, ως άλλωστε επιτάσσει το πρωτόκολλο / μνημόνιο ενεργειών, σύμφωνα με το οποίο τον πρώτο και τελευταίο λόγο εντός του λιμένα τον έχει το κέντρο επιχειρήσεων.

Σημειώνω στο σημείο αυτό (επειδή έχει γίνει πολύς λόγος γιατί δεν έκανα άμεσα κράτη τις μηχανές και γιατί δεν ακινητοποίησα το πλοίο) ότι έδωσα εντολή στους υφισταμένους μου να ορίσουν την ελάχιστη δυνατή πηδαλιουχική ταχύτητα με κατεύθυνση προς την έξοδο του λιμένος, διότι σε διαφορετική περίπτωση το πλοίο θα έμενε ακυβέρνητο ΜΕ ΟΡΑΤΟ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΖΩΗΣ του πολυπληθούς πληρώματος και των εκατοντάδων επιβατών τόσο του πλοίου που κυβερνούσα εγώ όσο και λοιπών σκαφών ευρισκόμενων στο λιμένα του Πειραιώς, ένεκα του σοβαρού ενδεχομένου πρόσκρουσης είτε στον λιμενοβραχίονα, είτε στα ελλιμενισμένα σκάφη, είτε στον ντόκο, με περαιτέρω βάσιμο κι ορατό κίνδυνο συνθλίψεως του ανθρώπου που για άγνωστο σε μένα – μέχρι την στιγμή εκείνη – λόγο είχε βρεθεί στην θάλασσα.

Ειλικρινά, βρέθηκα εντελώς αιφνιδιαστικά σε πρόδηλη κατάσταση ανάγκης και τραγικό ηθικό δίλημμα, καταληφθείς εντωμεταξύ από ταχύτατα αναπτυσσόμενα αισθήματα αγωνίας, άγχους και απογοήτευσης κι έπραξα αυτό που μού υπέδειξε εκείνη την στιγμή το ένστικτο και η εμπειρία μου, προς αποφυγή διακινδυνεύσεως και βλάβης υπέρτερων ποιοτικά και ποσοτικά εννόμων αγαθών».

Blue Horizon: «Πάτε καλά, έπεσε άνθρωπος στη θάλασσα;»

Tην ίδια ώρα έρχονται στο “φως” από το Πρώτο Θέμα αποκαλυπτικοί διάλογοι μεταξύ του καπετάνιου του πλοίου με μέλη του πληρώματος, λίγο μετά την πτώση του 36χρονου στο νερό. Ο πλοίαρχος ακούγεται ξαφνιασμένος όταν αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει επιβάτης στη θάλασσα και ζητά να μειωθεί η ταχύτητα του πλοίου.

Καπετάνιος: Μισό, μισό. Τι έγινε; Ρε πάτε καλά ρε; Ρε πάτε καλά; Αργά, αργά!

Πλήρωμα: Κάτω…

Καπετάνιος: Το βλέπω. Το είδα. Πολύ αργά…

Πλήρωμα:Πειραιάς κράτει, το Blue Horizon.

Καπετάνιος: Τι έγινε;

Πλήρωμα: Έπεσε στη θάλασσα.

Καπετάνιος: Έπεσε επιβάτης στη θάλασσα;

Ύπαρχος: Επιπλέει εκεί πέρα.

Καπετάνιος: Δεν κατάλαβα ρε Μιχάλη, τι έγινε; Έπεσε επιβάτης στη θάλασσα; Έλα ρε. Δες τιμόνι.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, στο απολογητικό υπόμνημα που παρέδωσε στην ανακρίτρια, ο καπετάνιος ισχυρίζεται ότι δεν είχε αντιληφθεί την υπαρξη ανθρώπου στη θάλασσα και έκανε αυτό που έπρεπε μόλις ενημερώθηκε για την πτώση του 36χρονου στη θάλασσα.

Από πλευράς του ο ύπαρχος ισχυρίζεται ότι την τρίτη φορά που προσπάθησε να ανέβει ο νεαρός, δεν τον ακούμπησε. Πάτησε στο “νύχι” του καταπέλτη και έχασε την ισορροπία του, όπως τονίζει. “Εκείνος έπεσε. Κι εγώ κινδύνεψα να πέσω δύο φορές. Την πρώτη φορά φοβήθηκα, την δεύτερη είδα το πτώμα” τόνισε.

“Μόλις έπεσε στο νερό φωνάζω Captain. Άνθρωπος στη θάλασσα. Αυτό προκύπτει από το μαύρο κουτί και το ημερολόγιο του πλοίου. Γυρισα αμέσως προς τα πίσω για να πάρω σωστικό μέσο αλλά ο άνθρωπος είχε πνιγεί από την περιδινιση” πρόσθεσε.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ