Χ. Σπίρτζης για τη σύμβαση 717: “Αν είχε τελειώσει όπως τη βρήκαμε, δεν θα είχαμε νέο σύστημα τηλεδιοίκησης”- BINTEO

«Η διπλή σιδηροδρομική γραμμή ολοκληρώθηκε το 2017. Πού θα το βάζαμε το σύστημα τηλεδιοίκησης; Αν είχε υλοποιηθεί η 717 όπως ήταν αρχικά δεν θα είχαμε νέο σύστημα τηλεδιοίκησης», υποστήριξε ο πρώην υπουργός Μεταφορών και Υποδομών

NEWSROOM
Χ. Σπίρτζης για τη σύμβαση 717: “Αν είχε τελειώσει όπως τη βρήκαμε, δεν θα είχαμε νέο σύστημα τηλεδιοίκησης”- BINTEO

Σχετικά με τη μη ολοκλήρωση της Σύμβασης 717 μίλησε ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης στο OPEN και στην εκπομπή “Ώρα Ελλάδος”.

«Αν είχε τελειώσει η 717 όπως τη βρήκαμε, όπως ήταν ο διαγωνισμός που είχε γίνει, δεν θα είχαμε σύστημα τηλεδιοίκησης. Και αυτός ήταν ο κύριος λόγος που υπήρχε και η καθυστέρηση. Δεν υπήρχε κάποιος λόγος όταν έχουμε κάνει μέσα στα μνημόνια πάνω από 1 δισ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα να μη γίνει ένα έργο 40 εκατ. ευρώ» τόνισε.

«Η ΝΔ άνοιξε θέμα και για την 717 και για άλλα πράγματα για να διαχύσει τις ευθύνες αλλά νομίζω ότι δεν μπορεί πίσω από τις διαχρονικές παθογένειες να κρυφτούν ατομικές και προσωπικές ευθύνες» υποστήριξε ο πρώην υπουργός Μεταφορών και συνέχισε λέγοντας :

«Ήταν λάθος η σύμβαση και δεν το λέω εγώ. Το λέει με 4 αποφάσεις του Ελεγκτικό Συνέδριο, το λένε οι εισαγγελείς που έκαναν έλεγχο. Το 2016 η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ είχε δύο δρόμους: είτε να διαλύσει τη σύμβαση που σημαίνει ότι επιστρέφαμε τα χρήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής χωρίς να έχουμε σύστημα και κάναμε νέο διαγωνισμό, άρα περισσότερα χρόνια χωρίς τηλεδιοίκηση, είτε να ζητήσει να γίνει ανακεφαλαιοποιητικός πίνακας και συμπληρωματική διότι υπήρχαν μέσα στην αρχική σύμβαση υλικά χωρίς πιστοποιητικά ασφαλείας, υλικά που δεν παράγονταν, συστήματα που δεν υπήρχαν στη σύμβαση. Ξεκίνησε τη διαδικασία. Το Ελεγκτικό Συνέδριο έπρεπε να κάνει έλεγχο, όπως και η ΕΔΕΛ και χρειάστηκε περαιτέρω χρόνος».

Ο κ. Σπίρτζης είπε ότι «το πρόβλημα για τη ΝΔ είναι γιατί δεν υπέγραψε τη συμπληρωματική σύμβαση το 2019 ενώ είχε τις απαιτούμενες εγκρίσεις και την υπέγραψε δύο χρόνια μετά».

Εξήγησε ότι τηλεδιοίκηση, το παλιό σύστημα έως το 2019 υπήρχε. «Αν το 2016 δεν έδινε παράταση η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ, θα λυνόταν η σύμβαση και τα χρήματα θα επιστρέφονταν» επανέλαβε.

Στη συνέχεια ο κ. Σπίτζης ανέφερε ότι «παρότι η Ευρωπαία εισαγγελέας έκανε πλημμελέστατη δουλειά, δεν σημαίνει ότι όταν φτάνει ένα τέτοιο χαρτί στη Βουλή, την «γράφεις» την εισαγγελέα και δεν προβαίνεις στο να γίνει διερεύνηση για τις ευθύνες που υπάρχουν.

Ο Καραμανλής, όχι ο ίδιος αλλά η διοίκηση που είχε οριστεί, μπορούσε το 2019 να υπογράψει την προγραμματική σύμβαση και σε 14 μήνες να έχει ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση».

Σύμφωνα με τον Χρήστο Σπίρτζη, «η διπλή σιδηροδρομική γραμμή ολοκληρώθηκε το 2017. Πού θα το βάζαμε το σύστημα τηλεδιοίκησης; Αν είχε υλοποιηθεί η 717 όπως ήταν αρχικά δεν θα είχαμε νέο σύστημα τηλεδιοίκησης».

Σε άλλο σημείο ο ίδιος τόνισε ότι «δεν έγινε δυστύχημα τα προηγούμενα χρόνια γιατί υπήρχαν ασφαλιστικές δικλείδες όπως ήταν η τηλεδιοίκηση και εκτός από τον σταθμάρχη σε κάθε σταθμό υπήρχε και ένας έμπειρος σταθμάρχης που επέβλεπε περίπου 110 χλμ. του δικτύου άρα όλο το τμήμα από την Λάρισα μέχρι τους Νέους Πόρους και στο σημείο όπου έγινε το δυστύχημα. Έτσι αν δύο τρένα είχαν μπει στην ίδια γραμμή, θα το είχε δει».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr