Δευτέρα 03 Φεβρουαρίου 2025

Χ. Σταϊκούρας: “Πιο ασφαλές σήμερα το σιδηροδρομικό δίκτυο από ό,τι ήταν πριν τα Τέμπη”- ΒΙΝΤΕΟ

Ο Υπουργός Μεταφορών άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο διακοπής της συνεργασίας του ελληνικού δημοσίου με τη Hellenic Train αν υπάρξει καταδικαστική απόφαση σε βάρος της εταιρίας για τα Τέμπη.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Χ. Σταϊκούρας: “Πιο ασφαλές σήμερα το σιδηροδρομικό δίκτυο από ό,τι ήταν πριν τα Τέμπη”- ΒΙΝΤΕΟ eurokinissi

«Πρέπει να ενσκύψουμε όλοι με σοβαρότητα και υπευθυνότητα για να αποδοθεί αλήθεια δικαιοσύνη και να διορθώσουμε τα πολυετή σφάλματα που κάναμε σαν χώρα ώστε να έχουμε ασφαλείς μεταφορές», τόνισε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στο OPEN και το Ώρα Ελλάδος για τις εξελίξεις στην υπόθεση των Τεμπών.

Ο ίδιος πήρε αποστάσεις από τον υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, που μίλησε για απόπειρα αποσταθεροποίησης της κυβέρνησης. «Μπορώ να αναφερθώ μόνο σε δημοσιεύματα, τα οποία επικαλούνται μετά κόμματα και τα οποία είναι απολύτως ψευδή», τόνισε.

Οι αλλαγές στον σιδηρόδρομο μετά τα Τέμπη

Ο υπουργός Μεταφορών παρουσίασε τα βήματα που έχουν γίνει για την ενίσχυση της ασφάλειας στον σιδηρόδρομο μετά το δυστύχημα των Τεμπών που στοίχισε τις ζωές 57 συνανθρώπων μας. «Στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη είχαμε τον Σεπτέμβριο του 2023 100% εγκατάσταση σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ATCS. Στο κομμάτι από Δομοκό μέχρι Λάρισα δεν έχουμε αυτά τα συστήματα, γιατί καταστράφηκαν από τον Ντάνιελ και θα επιδιορθωθούν το επόμενο 1,5 έτος. Είναι πιο ασφαλές σήμερα το σιδηροδρομικό δίκτυο από ό,τι ήταν πριν τα Τέμπη. Έχουμε 5 κέντρα τηλεδιοίκησης και 4 κέντρα ελέγχου συρράξεων».

«Το κομμάτι Δομοκού-Λάρισα είναι απολύτως ασφαλές γιατί υπάρχει έλεγχος στα δύο άκρα. Δηλαδή στο Δομοκό και στη Λάρισα. Έχουμε 4 στοιχεία που δείχνουν ότι έχει ενισχυθεί η ασφάλεια, αλλά χρειάζεται να γίνει ακόμα δουλειά. Τώρα είμαστε στη διαδικασία να γίνουν 140 προσλήψεις στον ΟΣΕ. Τον Μάρτιο θα έχουμε ολοκληρώσει τη διαδικασία μέσω ΟΣΕ. Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση 1,2 δισ. από την ΕΕ για να βάλουμε συστήματα τηλεδιοίκησης στο Κιάτο-Λιοσια», συμπλήρωσε.

Χρήστος Σταϊκούρας: Για τις καταγγελίες των συνδικαλιστικών οργανώσεων

Κληθείς να σχολιάσει τις ανακοινώσεις των συνδικαλιστών που αναδεικνύουν διαρκώς προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο, είπε: «Τα προβλήματα είναι διαχρονικά, δεν έγιναν τα τελευταία 5 χρόνια. Όταν έχεις προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί εδώ και δεκαετίες δεν μπορείς να τα λύσεις σε ένα χρόνο. Μιλάω για την πολιτική ηγεσία, που έχω εγώ από το καλοκαίρι του 2023».

«Τον Σεπτέμβριο του 2023 ο ΕΡΑ κατέθεσε πόρισμα για τα διαχρονικά σφάλματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Συμφωνήσαμε τον Απρίλιο του 2024 όσον αφορά τις πρωτοβουλίες, που πρέπει να ληφθούν. Από τον Σεπτέμβριο ξεκινούμε να υλοποιούμε πρωτοβουλίες», πρόσθεσε.

Ο αποστολέας και ο μεταφορέας υπεύθυνοι για το φορτίο

Ο Χρήστος Σταϊκούρας υποστήριξε ότι το υπουργείο Μεταφορών δεν μπορεί να έχει εικόνα για το τι κουβαλούν οι αμαξοστοιχίες. «Το υπουργείο έχει μία θεσμική ευθύνη ως προς την υλοποίηση του θεσμικού πλαισίου για τις μεταφορές. Υπεύθυνος για το φορτίο είναι πρώτα από όλα αυτός που τοποθετεί το φορτίο, δηλαδή ο αποστολέας, στη συνέχεια ο μεταφορέας, αν είναι από το εξωτερικό τότε είναι και τα τελωνεία, φορέας του ελληνικού δημοσίου εμπλέκεται μόνο όσον αφορά την υποδομή, να διαβεβαιώσει ότι η υποδομή μπορεί να σηκώσει τα φορτία που έρχονται και όχι το ελληνικό δημόσιο. Αυτό είναι το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο που ισχύει σε όλες τις χώρες. Μιλάμε για το λαθρεμπόριο, υπάρχουν υπηρεσίες στην Ελλάδα που κάνουν αυτό τον έλεγχο. Μάλιστα, με συγκεκριμένες επιτυχίες αυτά τα χρόνια».

Ανοιχτό το ενδεχόμενο διακοπής συνεργασίας με την Hellenic Train

Ερωτηθείς αν κάποια αμαξοστοιχία μπορεί να μεταφέρει αυτή τη στιγμή παράνομα φορτία, απάντηση πως «Αυτό μπορεί να γίνεται σε όλη την Ευρώπη. Υπάρχει περίπτωση στην εθνική οδό να υπάρχει εργοστάσιο, που να μην αντιλαμβανόμαστε και να κάνει παράνομα καπνικά. Μπορεί να υπάρχουν παράνομα καύσιμα στα πρατήρια. Πρέπει οι οργανισμοί να κάνουν το καλύτερο για να ελέγχουν με βάση τις πληροφορίες».

Ο υπουργός μεταφορών άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο το ελληνικό δημόσιο να διακόψει τη συνεργασία του με τη Hellenic Train, αν καταδικαστεί για το δυστύχημα των Τεμπών. «Περιμένουμε το πόρισμα του ΕΔΟΣΑΜ. Θωρώ θα συνεκτιμηθεί από την ελληνική δικαιοσύνη και θα δούμε που θα αποδώσει ευθύνες. Αν αποδοθούν και στην Hellenic Train τότε είναι προφανές ότι σαν κυβέρνηση πρέπει να αναθεωρήσουμε τη σχέση μας με τη Hellenic Train».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ