Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2025

Χανιά: Με ποινή κάθειρξης πάνω από 10 χρόνια απειλείται ο 45χρονος – Τι προβλέπει ο νέος ΠΚ

Στον 45χρονο έχει ασκηθεί δίωξη σε βαθμό κακουργήματος - Αναμένεται να απολογηθεί την Τετάρτη

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Χανιά: Με ποινή κάθειρξης πάνω από 10 χρόνια απειλείται ο 45χρονος – Τι προβλέπει ο νέος ΠΚ flashnews.gr

Με ποινή κάθειρξης πάνω από 10 έτη απειλείται ο 45χρονος που προκάλεσε το τροχαίο δυστύχημα στα Χανιά, με θύμα τον 22χρονο Γιάννη.

Υπενθυμίζεται ότι στον 45χρονο ασκήθηκε κακουργηματική δίωξη, ενώ αναμένεται να απολογηθεί την Τετάρτη. Την ίδια ώρα, ζητήθηκε η διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για να διαπιστωθούν οι ευθύνες των αστυνομικών. Οι τρεις αστυνομικοί συνελήφθησαν μετά το δυστύχημα, ωστόσο, δεν άσκησε διώξεις σε βάρος του και αφέθηκαν ελεύθεροι. Ο εισαγγελέας ζήτησε να μην τεθούν σε διαθεσιμότητα.

Υπενθυμίζεται ότι ο εισαγγελέας διέταξε τη σύλληψη τους καθώς είχαν κάνει αλκοτέστ στον 45χρονο επιχειρηματία και παραγγέλθηκε να ελεγχθεί εάν προκύπτουν ευθύνες και εάν διαπράχθηκαν ποινικά ή πειθαρχικά αδικήματα.

Τροχαίο δυστύχημα στα Χανιά: Η πρόβλεψη του νέου ΠΚ

Το άρθρο 290Α ΠΚ “Επικίνδυνη Οδήγηση”, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει από την 1η Μαΐου 2024, έχει ως εξής:

«1. Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες: α) οδηγεί όχημα, μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης ή β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, ή γ) οδηγεί όχημα i) σε αυτοκινητόδρομο ή σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον εξήντα (60) χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον τριάντα (30) χλμ. ανά ώρα, ii) εντός κατοικημένης περιοχής ή σε άλλο οδικό δίκτυο με ταχύτητα που υπερβαίνει το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας κατά τουλάχιστον σαράντα (40) χλμ. ανά ώρα και αν πρόκειται για λεωφορείο ή φορτηγό αυτοκίνητο, κατά τουλάχιστον είκοσι (20) χλμ. ανά ώρα, ή δ) οδηγεί όχημα στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) εκτός των περιπτώσεων αποκλειστικού προορισμού της, ή ε) παραβιάζει ερυθρό σηματοδότη, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:

αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα,

ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους, αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο,

γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις,

δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών, αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου.

Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.»

Όπως προκύπτει από το ανωτέρω άρθρο, η οδήγηση υπό καθεστώς μέθης, άνευ τροχαίου, συνιστά πλημμέλημα και συνεπώς, οι αστυνομικοί θα έπρεπε να είχαν παραπέμψει τον 45χρονο στο αυτόφωρο, αφότου υπεβλήθη σε έλεγχο. 

Σημειώνεται ότι λίγες ώρες πριν το θανατηφόρο τροχαίο με θύμα τον 22χρονο Παναγιώτη αστυνομικοί της Τροχαίας Χανίων είχαν σταματήσει τον 45χρονο επιχειρηματία για αλκοτέστ, ακινητοποιώντας το όχημα και επιβάλλοντας του το προβλεπόμενο πρόστιμο.

Τα κλειδιά του αυτοκίνητου παρέλαβε ο συνοδηγός του, ο οποίος είχε βρεθεί αρνητικός στο αλκοτέστ. Ωστόσο, λίγες ώρες μετά συνέβη το θανατηφόρο τροχαίο με τον 45χρονο να οδηγεί την Porche που προκάλεσε το δυστύχημα.

Το σχόλιο του κ. Μητσοτάκη για τον νέο ΚΟΚ

Στην ανασκόπηση του κυβερνητικού έργου, ο πρωθυπουργός ανέφερε για τον νέο ΚΟΚ “Προβλέπει για τους παραβάτες οδηγούς ποινές αντίστοιχες με τη σοβαρότητα κάθε παράβασης, οι οποίες κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την επικινδυνότητά τους. Οι ποινές μάλιστα θα κλιμακώνονται για όσους υποπίπτουν συχνά σε παραβάσεις και πλέον, επικεντρώνονται στον οδηγό και όχι στο όχημα. Γίνονται πιο αυστηρές οι κυρώσεις για τα οχήματα μικροκινητικότητας και τα μηχανοκίνητα δίκυκλα, για τη μη χρήση του κράνους -που όπως και η ζώνη, σώζει ζωές- αλλά και για τη μη τήρηση των ορίων ταχύτητας που, εντός του αστικού ιστού και σε οδούς γειτονιάς, δεν θα υπερβαίνουν τα 30 χλμ/ώρα. Προχωράμε στην αξιοποίηση τεχνικών ή ηλεκτρονικών μέσων, όπως είναι οι κάμερες στα λεωφορεία, για τη διαπίστωση των παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την είσπραξη των προστίμων”.

Όπως επεσήμανε ο κ. Μητσοτάκης, “Ταυτόχρονα εντείνουμε τους ελέγχους. Κατά την περίοδο των φετινών γιορτών ελέγχθηκαν 282.705 οχήματα, 86.709 περισσότερα σε σύγκριση με πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο και βεβαιώθηκαν 78.596 παραβάσεις, 27.311 περισσότερες από ό,τι πέρυσι”.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ