Δίκη Norman Atlantic: «Kάναμε ταξίδι στην κόλαση» – Συγκλονίζουν οι πρώτες καθέσεις
Ξημερώματα 28ης Δεκεμβρίου 2014. Ξεσπά φωτιά στο πλοίο Norman Atlantic. Επικρατεί πανικός. Αμέσως σημαίνει συναγερμός. Τα δημοσιογραφικά γραφεία παίρνουν “φωτιά” όπως και το καράβι. Τελικά η Αδριατική γίνεται υγρός τάφος για 12 ανθρώπους ενώ 10 ακόμα αγνοούνται έως και τώρα. Το πλοίο είχε αναχωρήσει από την Πάτρα στις 28 Δεκεμβρίου του 2014, με 499 άτομα, […]
Ξημερώματα 28ης Δεκεμβρίου 2014. Ξεσπά φωτιά στο πλοίο Norman Atlantic. Επικρατεί πανικός. Αμέσως σημαίνει συναγερμός. Τα δημοσιογραφικά γραφεία παίρνουν “φωτιά” όπως και το καράβι. Τελικά η Αδριατική γίνεται υγρός τάφος για 12 ανθρώπους ενώ 10 ακόμα αγνοούνται έως και τώρα.
Το πλοίο είχε αναχωρήσει από την Πάτρα στις 28 Δεκεμβρίου του 2014, με 499 άτομα, από τα οποία 487 ήταν επιβάτες και 55 μέλη του πληρώματος. Προορισμός η Ανκόνα ωστόσο στα 44 ναυτικά μίλια έξω από την Ηγουμενίτσα, ξέσπασε φωτιά στο κατάστρωμα των οχημάτων. Πολλοί από τους επιβάτες κάηκαν ζωντανοί, άλλοι παγιδεύτηκαν στο γκαράζ του πλοίου. Η δραματική επιχείρηση διάσωσης είχε κρατήσει 48 ώρες.
Συγκλονιστικές οι πρώτες καταθέσεις των επιβατών
Τα όσα τραγικά σημειώθηκαν τα ξημερώματα τηςόταν ξέσπασε φωτιά στο πλοίο Norman Atlantic περιέγραψαν στο δικαστήριο οι μάρτυρες του δυστυχήματος με τους δώδεκα νεκρους και τους ακόμα 10 αγνοούμενους.
«Ξεκινήσαμε για ένα χριστουγεννιάτικο ταξίδι στη Βενετία και κάναμε ένα ταξίδι στην κόλαση» είπε χαρακτηριστικά στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά ο πρώτος διασωθείς από την τραγωδία, Ανδρέας Οικονόμου.
«Με ξύπνησε η κόρη μου και είπε “μπαμπά, φωτιά!”. Ο διάδρομος ήταν γεμάτος καπνό, δεν άκουσα καμία προειδοιποίηση. Πού να πας; Δεξιά ή αριστερά; Εγώ και η κόρη μου ήμασταν ξυπόλυτοι, η γυναίκα μου χωρις μπουφάν. Περπατούσαμε πιασμένοι και ακούγαμε κρότους» συμπλήρωσε.
«Δεν υπηρχε καμία οδηγία. Το μυαλό μου “πάγωσε”. Σκεφτόμουν μόνο πώς να μην κάνω κάποιο λάθος και χαθούμε και οι τρεις» συνέχισε την περιγραφή του ο κ. Οικονόμου προσθέτοντας ότι σωσίβια τους μούρασε συνεπιβάτης τους που έσπασε ένα από τα κιβώτια.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο η φωτιά προκλήθηκε από την υπερθέρμανση φορτηγού ψυγείου με ζωντανά ψάρια το οποίο δεν ήταν ηλεκτρικά συνδεδεμένο.
«Μιλάμε για έναν πύργο της Βαβέλ. Υπήρχε πλήρης ασυνεννοησία και φοβάμαι ότι η άγνοια του ρόλου του καθενός την κρίσιμη ώρα δημιούργησε σύγχυση» κατέθεσε, σύμφωνα με την Καθημερινή, άλλος ένας διασωθείς, ο κ. Σπύρος Ζαχαράτος.
Ο μάρτυρας Γιώργος Αντωνάκης τόνισε ότι μόλις τρια μέλη του πληρώματος φορούσαν στολή και ξεχώριζαν από τους επιβάτες.
Ο οδηγός Λεωνίδας Κωνσταντινίδης κατέθεσε ότι δεν τον εμπόδισε κανείς να κατέβει εν πλω στο γκαράζ για να κοιμηθει στο όχημά του με αποτέλεσμα εκεί να τον βρει η φωτιά με δύο άλλους συναδέλφους του να καταθέτουν ότι τοα οχήματά τους δεν συνδέθηκαν με το ηλεκτρικό ρεύμα (γιατί δεν έφταναν οι πρίζες ή ήταν μη λειτουργικές) και ότι με υπόδειξη του πληρώματος κράτησαν ανοιχτή την μηχανή για να μην χαλάσει το φορτιό παρά τους κινδύνους.
Για την υπόθεση κατηγορούνται 11 Έλληνες μέλη του πληρώματος αλλά και στελέχη της ΑΝΕΚ οι οποίοι αντιμετωπίζουν μεταξύ άλλων κατηγορίες για ανθρωποκτονία και εμπρησμό από αμέλεια.
Με πληροφορίες από protothema.gr
Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr