Ελεγκτικό Συνέδριο: “Μπλόκο” στους Κινέζους για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων για τη Θεσσαλονίκη

Προσωρινός ανάδοχος του διαγωνισμού του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων είναι εταιρεία από την Κίνα, η οποία εκπροσωπείται από μεγάλο ελληνικό όμιλο.

NEWSROOM
Ελεγκτικό Συνέδριο: “Μπλόκο” στους Κινέζους για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων για τη Θεσσαλονίκη

«Φρένο» μπαίνει με απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σε σύμβαση για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την πράξη 214/2023 του ΣΤ’ κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που δημοσιεύουν τα Συγκοινωνιακά Νέα, «κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών του τμήματος 5 της προμήθειας με τίτλο ‘Ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής άποψης προσφορά, με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας τιμής, ανά Τμήμα, για την επιλογή Αναδόχου που θα αναλάβει την προμήθεια λεωφορείων και των παρελκομένων τους, με σκοπό την Ανανέωση Στόλου Αστικών Λεωφορείων για τις μείζονες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης’».

Σημειώνεται ότι ο προσωρινός ανάδοχος του διαγωνισμού του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων 12 μέτρων με ελάχιστη αυτονομία 180 χιλ. είναι εταιρεία από την Κίνα, η οποία εκπροσωπείται από μεγάλο ελληνικό όμιλο.

Σύμφωνα με την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το σχέδιο σύμβασης απορρίφθηκε μεταξύ άλλων καθώς συντρέχουν λόγοι συμμετοχής της εταιρείας από την Κίνα. Σύμφωνα με το Ελεγκτικό Συνέδριο, το σχέδιο που υποβλήθηκε για “προσυμβατικό έλεγχο”, παραβιάζει το άρθρο 255 του εθνικού μας νόμου 4412/2016, περί Δημοσίων Συμβάσεων, το οποίο ενσωματώνει την πολύ σημαντική κοινοτική οδηγία 2014/25/ΕΕ, περί του ποιοι δικαιούνται να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς του δημοσίου, στις χώρες της Ε.Ε. Με πολύ απλά λόγια, το Ελεγκτικό Συνέδριο είπε “STOP στους Κινέζους”.

eurokinissi

Προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων: “Δεν είναι τελεσίδικη απόφαση” λέει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης, ο οποίος επικοινώνησε με το αρμόδιο υπουργείο, ανέφερε πως πρόκειται για μία απόφαση η οποία δεν είναι τελεσίδικη και πως πρόκειται για μία απόφαση ενός τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Σύμφωνα με το thestival.gr, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν γύρω στα 250 λεωφορεία. Όπως σημειώνει ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας το κυριότερο πρόβλημα είναι οι ελλείψεις σε οδηγούς του ΟΑΣΘ. «Το σημαντικότερο πρόβλημα που έχουμε αυτή την στιγμή δεν είναι η έλλειψη λεωφορείων είναι η έλλειψη οδηγών. Αυτό συμβαίνει γιατί έχουν να γίνουν προσλήψεις οδηγών από το 2010. Έφυγαν γύρω στα 300 άτομα με μετατάξεις και αυτή τη στιγμή δεν έχει γίνει τίποτα για προσλήψεις. Έχουμε τόσο καιρό που φωνάζουμε να γίνουν άμεσα προσλήψεις», επισημαίνει ο ίδιος.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ