Έμποροι Αθήνας: Ένα τρίτο lockdown θα αποβεί καταστροφικό

Τα στοιχεία της πρώτης εβδομάδας, δεν πρέπει να αποπροσανατολίσουν από τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι επιχειρήσεις, οι οποίες μετά από δύο lockdown , έχουν δημιουργήσει ένα τσουνάμι υποχρεώσεων.

NEWSROOM
Έμποροι Αθήνας: Ένα τρίτο lockdown θα αποβεί καταστροφικό

Τα στοιχεία της πρώτης εβδομάδας, δεν πρέπει να μας αποπροσανατολίσουν από τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι επιχειρήσεις, που μετά από δύο lockdown και ένα ενδιάμεσο υποτονικό διάστημα λειτουργίας, έχουν δημιουργήσει εμπρός τους ένα τεράστιο βουνό υποχρεώσεων τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων έρευνας του συλλόγου για την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας της αγοράς.

Ο κ. Καφούνης αναφέρει ότι η πολιτεία πρέπει να συνεχίσει τη στήριξη των επιχειρήσεων για όσο διαρκεί η κρίση και με γενναιότητα να ρυθμίσει και να κουρέψει τις υποχρεώσεις που δημιουργήθηκαν, ώστε να επιβιώσουν και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών οι επτά στις 10 επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης, γιατί δεν αντέχουν να καλύψουν τις οφειλές τους που δημιουργήθηκαν μέσα στην πανδημία, έστω και εάν έχουν ενταχθεί σε πολυεπίπεδα μέτρα στήριξης, ενώ περίπου οι 7 στους 10 καταστηματάρχες δήλωσαν ότι είχαν μείωση του τζίρουή ίδιες πωλήσεις με την αντίστοιχη περσινή πρώτη εβδομάδα των χειμερινών εκπτώσεων.

Όπως αναφέρει ο σύλλογος στα συμπεράσματά του, «μία στις δύο επιχειρήσεις δεν θα μπορέσει να επανέλθει κι αυτό επαληθεύει την θέση του Ε.Σ.Α. ότι ένα τρίτο lockdown θα αποβεί καταστροφικό. Εντείνει την προσοχή μας στην αυστηρή τήρηση των μέτρων προστασίας και θέτει ως απαραίτητη προϋπόθεση, την ενίσχυση και την στήριξη του λιανεμπορίου από σήμερα και έως την επόμενη ημέρα».

Όσοι είχαν ηλεκτρονικές πωλήσεις και την περυσινή περίοδο, είπαν ότι ο φετινός τζίρος μέσω των ψηφιακών καναλιών πώλησης ήταν αυξημένος από 15-35%, ενώ όσοι λειτούργησαν e-shop από την αρχή της κρίσης και μετά, δήλωσαν ότι σημαντικό ποσοστό του φετινού τους τζίρου πραγματοποιήθηκε και ηλεκτρονικά.

Ένα στα δύο καταστήματα, ειδικότερα από τον κλάδο ένδυσης, λειτούργησε με ποσοστά έκπτωσης μεταξύ 40 και 50% και ένα μικρό ποσοστό δήλωσε ότι έχει προχωρήσει σε εκπτώσεις, ακόμη και άνω του 50%. Το 35% των καταστημάτων που ανήκουν περισσότερο στον κλάδο της υπόδησης, κινήθηκε μεταξύ 20% και 40%, ενώ ποσοστό έκπτωσης 10-20% καταγράφεται στα κοσμηματοπωλεία, και στα καταστήματα εσωρούχων και μικροεπίπλων.

Σε ερώτηση στους συμμετέχοντες, εάν έλαβαν επιστρεπτέα προκαταβολή, σχεδόν όλοι (93%) ανέφεραν πως έλαβαν επιστρεπτέα προκαταβολή. Επίσης, από τις απαντήσεις, όπως αναφέρει ο σύλλογος, προκύπτει ότι η ένταξη των επιχειρήσεων στην επιστρεπτέα προκαταβολή είχε προοδευτικά αυξητική τάση.

Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 100 καταστήματα. Η πλειοψηφία (80%) των καταστημάτων που ερωτήθηκε, ανήκουν στους κλάδους μόδας – ένδυση, υπόδηση αξεσουάρ – και 20% στις υπόλοιπες κατηγορίες καταστημάτων που διενεργούν εκπτώσεις.

Δείτε την έρευνα ΕΔΩ

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr