Εξεταστική για Τέμπη – Χρ. Ακριτίδης: “Είτε υπάρχουν είτε όχι συστήματα ασφαλείας, πρέπει να εφαρμόζεται με ευλάβεια ο Κανονισμός Κίνησης” – ΦΩΤΟ
"Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι είναι μία προβληματική σύμβαση η σύμβαση 717" κατέθεσε ο πρώην πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ.
Στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη κατέθεσε σήμερα Τετάρτη ο πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ κατά την περίοδο 2019 με 2020.
Όπως χαρακτηριστικά είπε ο Χρόνης Ακριτίδης “είτε υπάρχουν είτε όχι συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο πρέπει να εφαρμόζεται με ευλάβεια ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης”.
Εξεταστική για Τέμπη: Τι κατέθεσε ο Χρόνης Ακριτίδης
Σημείωσε παράλληλα ότι οποιοδήποτε ηλεκτρονικό σύστημα που παρέχει πρόσθετες εγγυήσεις ασφαλείας, είναι απαραίτητο να λειτουργεί και να εφαρμόζεται, για να μπορέσει να εξαλείψει αυτό που λέμε ανθρώπινο λάθος. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσθεσε, κινήθηκε και η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ επί των ημερών του, συνεχίζοντας την σύμβαση «717», η οποία θα βοηθούσε, και πριν και μετά, στη βελτίωση της ασφάλειας κίνησης των σιδηροδρόμων.
Ερωτηθείς για το εάν παρατηρήθηκαν καθυστερήσεις στην πρόοδο των έργων, λόγω εσωτερικού ανταγωνισμού ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ, απάντησε καταφατικά «λόγω της έλλειψης συνεννόησης και της έλλειψης συνεργασίας σε μερικά θέματα που δεν θα έπρεπε να υπήρχε, αλλά και κάποια που δεν μπορούσα να ξεπεραστούν. Για παράδειγμα, κατά την κατασκευή της “71” έπρεπε να υπήρχε ένας καλύτερος συντονισμός όσον αφορά στα “παράθυρα”, δηλαδή στη διακοπή των δρομολογίων για να μπορέσουν να δουλέψουν τα συνεργεία».
Εξεταστική για Τέμπη: “Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι είναι μία προβληματική σύμβαση η σύμβαση 717″
Σε ερώτηση του εισηγητή της πλειοψηφίας Λ. Τσαβδαρίδη, για το εάν η σύμβαση «717» ήταν προβληματική, όπως είχε πει και ο πρώην υπουργός Χ. Σπίρτζης, ο κ. Ακριτίδης είπε ότι «εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι είναι μία προβληματική σύμβαση, η οποία ξεκίνησε το 2014, έπρεπε να ολοκληρωθεί το 2016, και που όταν ανέλαβε η νέα διοίκηση στα τέλη του 2019, ήταν μία σύμβαση σταματημένη. Υπήρχε μία συμπληρωματική σύμβαση, που ενώ είχε εγκριθεί από το 2018 δεν είχε υπογραφεί», είπε ο κ. Ακριτίδης.
Σε επόμενη ερώτηση του κ. Τσαβδαρίδη εάν ήταν φυσιολογικό να ήταν έτοιμη αυτή η συμπληρωματική σύμβαση, να έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να μην υπογράφεται για ένα χρόνο, ο κ. Ακριτίδης είπε «όχι, ήταν παράξενο είναι πολύ μεγάλο το χρονικό διάστημα».
Όσο για το ενδεχόμενο να διαλυόταν η σύμβαση «717» είπε ότι, κατά την άποψή του, θα ήταν ήταν το χειρότερο που θα μπορούσε να γίνει εκείνη τη στιγμή, διότι, αφενός δεν θα υπήρχε το έργο, αφετέρου θα είχε τεράστια οικονομική επιβάρυνση: «Ορθώς συνεχίστηκε η διαδικασία, κατά την προσωπική μου άποψη, της σύμβασης, και με όλες τις παρατηρήσεις που ενσωματώθηκαν από την ΕΔΕΛ και με όλους τους ελέγχους, και με την πραγματογνωμοσύνη που ζήτησε και πήρε η ΕΡΓΟΣΕ από το ΤΕΕ, προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης τον Σεπτέμβριο του 2023».
Εξάλλου, σε ερώτηση εάν, τελικά, η ΝΔ και ο αρμόδιος υπουργός, όταν έδωσε παράταση και ενέκρινε αποζημίωση έκανε καλά ή άσχημα, ο κ. Ακριτίδης είπε: «Θεωρώ ότι ορθώς έκανε και έδωσε παράταση. Αναφορικά με την αποζημίωση δεν μπορώ να πω γιατί έχει να κάνει με όσα ζητήθηκαν από την εταιρία. Μόνο έτσι μπορούσε να τελειώσει το έργο όσο το δυνατόν πιο γρήγορα».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εξεταστική για Τέμπη-Σπίρτζης: “Επί υπουργίας μου ανησυχούσα για όλα, αλλά όχι για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου” – ΒΙΝΤΕΟ Τραγωδία στα Τέμπη: Προθεσμία να απολογηθούν έλαβαν 15 στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ – Αναμένονται νέες διώξεις Τέμπη: Ποινική δίωξη σε βάρος του Κων. Αγοραστού για το “μπάζωμα” στον χώρο της σιδηροδρομικής τραγωδίας Τέμπη: Μητέρα θύματος καταγγέλει για ‘κυνισμό’ την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου – “Τι να κάνουμε; Αυτά συμβαίνουν” Εξεταστική για Τέμπη-Π. Θεοχάρης: “Κανένα σύστημα δεν μπορεί να σε σώσει, αν δεν τηρείται αυστηρά από άνθρωπο ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας” – ΦΩΤΟΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr