Εξεταστική για Τέμπη-Π. Θεοχάρης: “Κανένα σύστημα δεν μπορεί να σε σώσει, αν δεν τηρείται αυστηρά από άνθρωπο ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας” – ΦΩΤΟ

"Είναι ένας πολύ αυστηρός κανονισμός, ο οποίος προέρχεται από τους στρατιωτικούς κανονισμούς του 19ου αιώνα και η αυστηρή εφαρμογή του, ακόμα και με τρόπους στρατιωτικού τύπου, είναι βασικό προκειμένου να μην υπάρξει πρόβλημα” κατέθεσε ο πρώην πρόεδρος ΤΡΑΙΝΟΣΕ και διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ

NEWSROOM
Εξεταστική για Τέμπη-Π. Θεοχάρης: “Κανένα σύστημα δεν μπορεί να σε σώσει, αν δεν τηρείται αυστηρά από άνθρωπο ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας” – ΦΩΤΟ

Με την κατάθεση στην Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη του πρώην προέδρου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (2016-2018) και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ (3/2018-9/2019), Π. Θεοχάρη συνεχίστηκαν οι εργασίες με τον ίδιο να σημειώνει πως όταν «ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας (ΓΚΚ) δεν εφαρμόζεται από άνθρωπο, κανένα σύστημα δεν μπορεί να σε σώσει».

Ειδικότερα, ο κ. Θεοχάρης ανέφερε χαρακτηριστικά πως «ό,τι συστήματα βάζουμε στο σιδηρόδρομο, … επιβάλλουν την αυστηρή εφαρμογή του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας».

Πρόκειται, όπως σημείωσε για έναν πολύ αυστηρό κανονισμό, ο οποίος προέρχεται από τους στρατιωτικούς κανονισμούς του 19ου αιώνα και η αυστηρή εφαρμογή του, ακόμα και με τρόπους στρατιωτικού τύπου, είναι βασικό προκειμένου να μην υπάρξει πρόβλημα στο σιδηρόδρομο.

Παρέπεμψε μάλιστα και στο παράδειγμα προ δεκαετιών όταν «στην επιστράτευση του 1940, χωρίς κανένα σύστημα, μόνο με τον τηλέγραφο, περάσανε 180 τρένα μέσα σε μια μέρα, χωρίς να συμβεί κανένας εκτροχιασμός. Αυτό δείχνει τις δυνατότητες που μπορεί να παράσχει η λειτουργία του κανονισμού».

(ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI)

Εξεταστική για Τέμπη: Η έλλειψη ανταλλακτικών για την σύμβαση «717»

Απαντώντας για τους λόγους που η επίμαχη σύμβαση «717» δεν ολοκληρώθηκε έως το 2019, ο κ. Θεοχάρης είπε ότι διαπιστώθηκε η έλλειψη βασικών ανταλλακτικών, που δεν είχαν προβλεφθεί στη σύμβαση.

Πρόσθεσε δε ότι η «717» είναι έργο της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία έχει και την προϊσταμένη Αρχή και τη διευθύνουσα υπηρεσία και τον επιβλέποντα μηχανικό, και άρα τα πρακτικά ζητήματα η διοίκηση του ΟΣΕ δεν μπορεί να τα δει στη λεπτομέρεια που απαιτείται.

Ο ίδιος μιλώντας για τα προβλήματα που βρήκε όταν ανέλαβε, επεσήμανε τον μειωμένο αριθμό προσωπικού λόγω εθελούσιων και υποχρεωτικών αποχωρήσεων: «Την περίοδο που ανέλαβα υπήρχαν γύρω στα 200 άτομα σταθμάρχες, στους μηχανοδηγούς ήταν μία αντίστοιχη τάξη μεγέθους, ενώ υπήρξε, με την ιδιωτικοποίηση, μία διαδικασία προσλήψεων 80 μηχανοδηγών, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν στη σιδηροδρομική ακαδημία, η οποία είχε σταματήσει τη λειτουργία της από το 2010».

Εξεταστική για Τέμπη: «Όλη η περίοδος που ξεκινά μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, και συνεχίζει μέχρι και το 2014, είναι καθοριστική, και θα έλεγα μη αντιστρεπτή, σε μεγάλο βαθμό για τις εξελίξεις στον σιδηρόδρομο»

Παράλληλα, ο κ. Θεοχάρης απαντώντας σε ερώτηση του προέδρου της επιτροπής, Δ. Μαρκόπουλου, εάν η περίοδος 2009-11, με κυβέρνηση Γιώργου Παπανδρέου και αρμόδιο υπουργό τον Δημήτρη Ρέππα, «ήταν καθοριστικής σημασίας για την τύχη των σιδηροδρόμων», είπε ότι «πράγματι ήταν» και πρόσθεσε: «Όλη η περίοδος που ξεκινά μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες, και συνεχίζει μέχρι και το 2014, είναι καθοριστική, και θα έλεγα μη αντιστρεπτή, σε μεγάλο βαθμό για τις εξελίξεις στον σιδηρόδρομο».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr