Εξεταστική για Τέμπη: “Και τα τελειότερα συστήματα ασφαλείας να υπάρχουν, ανθρώπινα χέρια τα χειρίζονται”, δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών

"Έπρεπε τα έργα να έχουν τελειώσει, όχι χθες αλλά προχθές. Δυστυχώς δεν είχε γίνει τίποτα", τόνισε.

NEWSROOM
Εξεταστική για Τέμπη: “Και τα τελειότερα συστήματα ασφαλείας να υπάρχουν, ανθρώπινα χέρια τα χειρίζονται”, δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών

Η Εξεταστική Επιτροπή για τα Τέμπη κατέθεσε σήμερα και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.

Όπως δήλωσε, “τα έργα για τα συστήματα ασφάλειας έπρεπε να έχουν τελειώσει, διότι θα είχαν περιορίσει τα ατυχήματα, ωστόσο, και στα συστήματα αυτά επάνω, ανθρώπινα χέρια κάνουν τις εργασίες και τις διεργασίες και τις εντολές που πρέπει να δώσουμε για να δουλέψει το σύστημα”.

Στη συνέχεια, δέχθηκε ερώτηση αναφορικά με τις αιτίες που οδήγησαν στο δυστύχημα και ο  πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών είπε ότι “από αυτά που ακούσαμε και διαβάσαμε, εφόσον είχαν τηρηθεί όλα όσα είπαμε από τον ΓΚΚ, ίσως να μην είχε γίνει το τραγικό δυστύχημα. Και σε μας τους ίδιους τους σιδηροδρομικούς, είναι πάρα πολύ δύσκολο να διαχειριστούμε αυτό το μεγάλο δυστύχημα και τώρα ακόμα, που κλείνει ένας χρόνος σε ένα μήνα, προσπαθούμε να καταλάβουμε πως έγινε.. [..] Δεν το χωράει ανθρώπινος νους, να υπάρχει η κυκλοφορία δύο αμαξοστοιχιών στην ίδια γραμμή”. Κληθείς να δώσει την εξήγησή του, είπε ότι “κατά τη εκτίμηση που διατύπωσε από την πρώτη στιγμή, (ο σταθμάρχης) ήταν τόσο σίγουρος, ότι τα κλειδιά στην είσοδο της επιβατηγής αμαξοστοιχίας, από τα Παλαιοφάρσαλα προς την Λάρισα, τα είχε στην γραμμή ανόδου προς Θεσσαλονίκη. [..] Δεν εξηγείται διαφορετικά. Αν είχε γίνει χάραξη δρομολογίου στο σύστημα τοπικού χειρισμού, που είχε και έχει ακόμα ο σταθμός της Λάρισας, δεν υπήρχε περίπτωση… Αυτό είναι το πρώτο ανθρώπινο λάθος που μπορεί να πει κάποιος”.

Συνέχισε λέγοντας, “ο μηχανοδηγός έπρεπε είτε να πάρει το έγγραφο «1001» ή να δεχθεί κλήση, για να κινηθεί από το ρεύμα καθόδου, και σε αντίθετη περίπτωση να σταματήσει την αμαξοστοιχία. Επίσης, ότι στη διαδρομή πριν τη σύγκρουση έπρεπε να έχει αναγγείλει τη διέλευσή του από συγκεκριμένα σημεία, όπως ο σταθμός Ευαγγελισμός, ώστε να τα ακούσει ο συρμός που κατέβαινε από Θεσσαλονίκη.”

Eurokinissi

Εξεταστική για Τέμπη: “Έπρεπε τα έργα να έχουν τελειώσει, όχι χθες αλλά προχθές”

“Έπρεπε τα έργα να έχουν τελειώσει, όχι χθες αλλά προχθές. Δυστυχώς δεν είχε γίνει τίποτα. Εάν υπήρχαν αυτά τα οποία έπρεπε να γίνουν, θα είχε ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος για να γίνει το παραμικρό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα συστήματα δεν τα χειρίζονται ανθρώπινα χέρια. Δεν δουλεύει από μόνο του το σύστημα. Θέλει κάποιον πάνω στο σύστημα για να κάνει την οποιαδήποτε ενέργεια, είτε για να φύγει το τρένο είτε για να γίνει διασταύρωση με τρένο. Σε κάθε διαδικασία, κάποιος ανθρώπινος παράγοντας δίνει εντολή για να δουλέψει το σύστημα”, τόνισε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.

“Η Ομοσπονδία είχε στείλει πλήθος εγγράφων προς την κυβέρνηση, τα κόμματα και τους αρμόδιους παράγοντες, ενώ είχε συναντήσεις και με τους υπουργούς, συμπεριλαμβανομένου του κ. Κ. Καραμανλή, στους οποίους ανέφερε τα προβλήματα του σιδηροδρόμου. Η ομοσπονδία σιδηροδρομικών, από το 2010 και μετά, με τον «τεμαχισμό» του ΟΣΕ σε εταιρείες, από τότε κτυπούσε το καμπανάκι του κινδύνου, σε όλες τις κυβερνήσεις, σε όλους τους υπουργούς, όπου μπορούσαμε. [..] Από τον περιβόητο νόμο 3891 του 2010, που άρχισε το «ξήλωμα της κάλτσας» του σιδηρόδρομου, άρχισαν όλα τα κακώς κείμενα, με κορωνίδα, το τραγικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023”, υπογράμμισε.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr