Εξεταστική για Τέμπη: “Ουδεμία εισήγηση έλαβα από τις αρμόδιες διευθύνσεις ή από συνδικαλιστικούς φορείς για να κλείσει ο σιδηρόδρομος”, δηλώνει ο πραγματογνώμονας, Γ. Χαλκιάς
"Τα όποια λόγια χάνουν την αξία τους, μπροστά στο μέγεθος της τραγωδίας", δήλωσε ο τέως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπ. Πατέρας.
Στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη κατέθεσε ο πραγματογνώμονας, Γιάννης Χαλκιάς, ο οποίος, μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι, “έγιναν πολύ σοβαρά λάθη εκείνη την ημέρα τόσο σε ανθρώπινο παράγοντα όσο και σε επίπεδο των συστημάτων ασφαλείας που δεν λειτουργούσαν ή δεν λειτουργούσαν εκείνη τη νύχτα”.
“Καφενειακού τύπου οι επικοινωνίες που είχε ο σταθμάρχης Λάρισας με τους μηχανοδηγούς. Οι ευθύνες ξεκινούν από χαμηλά και φτάνουν μέχρι και ψηλά”, υπογράμμισε.
“Αυτά ήταν τα μοιραία λάθη που έκανε ο σταθμάρχης, αλλά γιατί τα έκανε. Ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη; Δεν έχω καταλήξει εάν ήξερε ή δεν ήξερε, πάντως η τελευταία που έγινε στη Λάρισα ήταν στις 22:10, όταν ήταν παρόντες κι οι άλλοι σταθμάρχες. Ο σταθμάρχης αυτός τοποθετήθηκε στον σταθμό Λάρισας τρεις, τέσσερις μέρες πριν το δυστύχημα. Είχε την κατάλληλη εκπαίδευση; Το γράφω και στο πόρισμά μου. Η εκπαίδευσή του ήταν ελλιπέστατη”, τόνισε.
“Ουδεμία εισήγηση έλαβα από τις αρμόδιες διευθύνσεις ή από συνδικαλιστικούς φορείς για να κλείσει ο σιδηρόδρομος”, δήλωσε στην κατάθεσή του, ο τέως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπ. Πατέρας.
Αυτή ήταν η απάντηση του, σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Λ. Τσαβδαρίδη εάν θα πρότεινε το κλείσιμο του σιδηροδρόμου, δεδομένων των προβλημάτων που υπήρχαν εκείνη την περίοδο (έλλειψη προσωπικού, υποχρηματοδότηση, παθογένειες ετών) ή να παραμείνει σε λειτουργία.
Εξεταστική για Τέμπη: “Τα όποια λόγια χάνουν την αξία τους, μπροστά στο μέγεθος της τραγωδίας”
Ο παραιτηθείς, μετά το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, επικεφαλής του ΟΣΕ, εξέφρασε κατά την έναρξη της κατάθεσής του, την απόλυτη οδύνη του για το τραγικό, αδιανόητο συμβάν, σημειώνοντας ότι “τα όποια λόγια χάνουν την αξία τους, μπροστά στο μέγεθος της τραγωδίας”.
Σημείωσε επίσης ότι “επειδή στα πλαίσια της ανάκρισης την οποία διεξάγει ο ανακριτής της Λάρισας, μου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη, θα ήθελα, σε θέματα τα οποία σχετίζονται άμεσα με τον πυρήνα της ποινικής δίωξης, να αποφύγω να απαντήσω, ωστόσο, επειδή η διαδικασία της εξεταστικής επιτροπής έχει ιερό χαρακτήρα, θα προσπαθήσω να μην αξιοποιήσω αυτή τη δυνατότητα για να μην απαντήσω”.
Για το εάν θεωρούσε ασφαλή τον σιδηρόδρομο το διάστημα που υπηρετούσε τον ΟΣΕ (1/2021-3/2023) απάντησε καταφατικά, “και σε σχέση με θέματα που αφορούσαν την ασφάλεια ως προς την ανθρώπινη ακεραιότητα, και σε σχέση με θέματα λειτουργικά-ασφαλείας. Ως προς τα θέματα βλαβών, η ενημέρωση που είχα ήταν ότι υπήρχαν θέματα συντήρησης τα οποία έπρεπε να αποκαθίστανται τακτικά στο πλαίσιο των πόρων που διέθετε οργανισμός”.
Σε σχέση με το εξώδικο που έλαβε από τους μηχανοδηγούς τον Οκτώβριο του 2022, είπε ότι “πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τους εκπροσώπους των μηχανοδηγών, συζητήθηκαν τα θέματα που έθεταν και ότι δόθηκαν κατευθύνσεις στις αρμόδιες διευθύνσεις προκειμένου να ενεργήσουν προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εξεταστική για Τέμπη: Στον ανακριτή Λάρισας η κατάθεση του διευθύνοντος συμβούλου της Hellenic Train, Μ. Καποτόρτο Εξεταστική για Τέμπη: “Προφανώς αν δεν υπάρχει άνθρωπος που χάραξε δρομολόγιο, η τηλεδιοίκηση είναι άχρηστη” δήλωσε ο εμπειρογνώμονας Χρ. Πυργίδης Εξεταστική για Τέμπη-Β. Προφυλίδης: “Την ημέρα της τραγωδίας ο σιδηρόδρομος είχε χαρακτηριστικά δεκαετίας ’60, μην πω ’50” – ΦΩΤΟ Εξεταστική για Τέμπη – Μ. Αποστολάκη: “Καταρρίπτονται όλοι οι μύθοι της κυβερνητικής πλειοψηφίας” Εξεταστική για Τέμπη: Στέλνει στον εισαγγελέα για ψευδορκία τον διευθύνοντα σύμβουλο της Hellenic Train, Μ. Καποτόρτο – ΒΙΝΤΕΟ – ΦΩΤΟΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr