Τα «θετικά» του κορονοϊού: Έβαλε σε τροχιά ψηφιακής λειτουργίας τις δημόσιες υπηρεσίες

Από την εμφάνιση της πανδημίας το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ξεκίνησε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου πολλές από τις συναλλαγές των πολιτών να μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικά χωρίς φυσική παρουσία. Σήμερα, το gov.gr συμπληρώνει πλέον έξι μήνες λειτουργίας. Πρόκειται για την ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου, η ενεργοποίηση της οποίας επισπεύστηκε κατά δύο μήνες λόγω των έκτακτων […]

NEWSROOM

Από την εμφάνιση της πανδημίας το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ξεκίνησε έναν αγώνα δρόμου προκειμένου πολλές από τις συναλλαγές των πολιτών να μπορούν να γίνονται ηλεκτρονικά χωρίς φυσική παρουσία. Σήμερα, το gov.gr συμπληρώνει πλέον έξι μήνες λειτουργίας.

Πρόκειται για την ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου, η ενεργοποίηση της οποίας επισπεύστηκε κατά δύο μήνες λόγω των έκτακτων συνθηκών και δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους με το Κράτος από το σπίτι ή το γραφείο τους, χωρίς μετακινήσεις και περιττή γραφειοκρατία.

Μέσα σε διάστημα έξι μηνών οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες αυξήθηκαν από 501 σε 614. Ανάμεσα σε αυτές που προστέθηκαν βρίσκονται πολλές που διευκολύνουν σημαντικά την καθημερινότητα όλων: βεβαίωση γνησίου υπογραφής, άυλη συνταγογράφηση, ληξιαρχικές πράξεις και δημοτολογικά πιστοποιητικά, συναλλαγές με ΚΕΠ και Εφορίες μέσω τηλεδιάσκεψης, προσωρινές άδειες οδήγησης και εγγραφές στα νηπιαγωγεία είναι οι κυριότερες εξ αυτών.

Οι υπηρεσίες αυτές καθημερινά εξυπηρετούν εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τα εκατομμύρια έγγραφα που έχουν εκδοθεί και ήδη χρησιμοποιούνται κατά την διεκπεραίωση συναλλαγών με το Κράτος ή μεταξύ ιδιωτών. Σε συνδυασμό με την απλοποίηση των διαδικασιών για τα γεγονότα ζωής, πολίτες και επιχειρήσεις κερδίζουν χρόνο και χρήμα εξυπηρετούμενοι με ένα κλικ από το κινητό ή τον υπολογιστή τους.

Στόχος, όπως εξήγγειλε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στη ΔΕΘ, είναι σύντομα το gov.gr να διαθέτει περισσότερες από χίλιες ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Θα καλύπτονται με αυτό τον τρόπο οι περισσότερες συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο σε ένα site, με ενιαίο σχεδιασμό και φιλοσοφία, με διαδικασίες απλές και φιλικές προς τους χρήστες. Όπως έχει τονίσει πολλές φορές ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, το κράτος είναι ένα και οφείλει να λειτουργεί ως ένα.

Τα αποτελέσματα του gov.gr

Σύμφωνα με τα ενδεικτικά στοιχεία που παρατίθενται για τη χρήση των κυριότερων υπηρεσιών του gov.gr για τους πρώτους έξι μήνες:

Το gov.gr έχει δεχτεί 6.105.671 συνολικές επισκέψεις. Έχουν εκδοθεί ψηφιακά 781.414 υπεύθυνες δηλώσεις και 358.419 εξουσιοδοτήσεις. Έχουν εκδοθεί συνολικά 431.910 δημοτολογικά και ληξιαρχικά πιστοποιητικά. 556.235 πολίτες έχουν εγγραφεί στην άυλη συνταγογράφηση και έχουν εκδοθεί 3.788.421 άυλες συνταγές. Έχουν διεξαχθεί 680 τηλεδιασκέψεις για εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση στα ΚΕΠ. Διεκπεραιώθηκαν ηλεκτρονικά 83.967 εγγραφές σε νηπιαγωγεία. Εκδόθηκαν ψηφιακά 85.030 προσωρινές άδειες οδήγησης. 380.000 πολίτες έχουν επισκεφτεί την Ψηφιακή Ακαδημία Πολιτών.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr