Εξωδικαστικός μηχανισμός: Νέα τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης δικηγόρων για να “ξεμπλοκάρουν” οι διαδικασίες

Τις δυσλειτουργίες του συστήματος είχε καταγράψει το dikastiko.gr. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΔΣΑ τίθεται σε λειτουργία τηλεφωνικό κέντρο υποστήριξης.

NEWSROOM
Εξωδικαστικός μηχανισμός: Νέα τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης δικηγόρων για να “ξεμπλοκάρουν” οι διαδικασίες

Εξωδικαστικός μηχανισμός: Απάντηση στα προβλήματα στη λειτουργία του συστήματος εξωδικαστικού μηχανισμού, που οδηγούν σε πλειστηριασμούς παρά τις προσπάθειες πολιτών να υπαχθούν σε αυτόν, ευελπιστεί ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών (ΔΣΑ) να φέρει το νέο τηλεφωνικό κέντρο υποστήριξης για την παροχή συμβουλών.

Όπως είχε αποκαλύψει το dikastiko.gr «κενό γράμμα» παραμένει η διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού, καθώς όπως αποδεικνύεται από τα στοιχεία οι πλειστηριασμοί όχι μόνον καλά κρατούν, αλλά μάλιστα μέσα στη διετία 2020- 2021 διενεργήθηκαν σχεδόν 22.000 εκποιήσεις ακινήτων, ενώ εδώ και καιρό έχουν επισημανθεί τα προβλήματα.

Η πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού διευθέτησης λειτουργεί θεωρητικά εδώ και μισό χρόνο, στην πράξη όμως έχει εξυπηρετήσει ελάχιστους πολίτες, αφήνοντας στον αέρα δεκάδες άλλους που δεν μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, όπως είχε αναφέρει στο dikastiko.gr η δικηγόρος Κατερίνα Φραγκάκη, η οποία έχει ασχοληθεί με περισσότερες από 120 σχετικές υποθέσεις.

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Εξωδικαστικός μηχανισμός: Η επιστολή Φραγκάκη στον υπουργό Οικονομικών

Για το λόγο αυτό είχε στείλει και επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταικούρα για τις δυσλειτουργίες του εξωδικαστικού μηχανισμού απαντήθηκε τελικά από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. Στην απάντηση της η Ειδική Γραμματεία  αναφέρει οτι από τους 34.000 χρήστες, μόνο οι 600 κατάφεραν να υποβάλλουν οριστικά την αίτηση τους, ενώ η πλατφόρμα λειτουργεί ήδη 7 μήνες» σχολίαζε η δικηγόρος Κατερίνα Φραγκάκη.

Σύμφωνα με την κυρία Φραγκάκη «οι αριθμοί λοιπόν μιλούν από μόνοι τους και αποδεικνύεται ότι η πλατφόρμα υπολειτουργεί και τα τεχνικά προβλήματα σταματάνε τη διαδικασία στις περισσότερες και όχι σε μεμονομένες περιπτώσεις.

Υπογράμμιζε δε πως «η μόνη άμεση λύση για την επίλυση των προβλημάτων αυτών, είναι η δημιουργία ενός help desk, στο οποίο θα καλούν οι χρήστες, ώστε απευθείας να επιλύονται τα προβλήματα αυτά και ταυτόχρονα να λειτουργεί μια επιτροπή αποτελούμενη από υπαλλήλους του ΕΦΚΑ, της ΑΑΔΕ και των Τράπεζων, που θα ασχολούνται αποκλειστικά με τον εξωδικαστικό μηχανισμό, ώστε να καμφθεί η γραφειοκρατία και να προχωρήσει η διαδικασία».

dikastiko.gr

Η παρέμβαση του ΔΣΑ

Αυτό φαίνεται πως έγινε μετά από παρέμβαση και συναντήσεις του ΔΣΑ με τον Ειδικό Γραμματέα Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, τέθηκε σε λειτουργία από τις 24 Φεβρουαρίου το νέο τηλεφωνικό κέντρο υποστήριξης συμβούλων του νέου εξωδικαστικού μηχανισμού (δικηγόροι, λογιστές, οικονομολόγοι, σύμβουλοι επιχειρήσεων κλπ) για την πλατφόρμα του συγκεκριμένου μηχανισμού ρύθμισης οφειλών (τηλ. 211- 1000 350, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 10:00 – 18:00).

Όπως επισημαίνει ο ΔΣΑ «η παροχή αυτή είναι δωρεάν για τους δικηγόρους και αφορά σε θέματα και ερωτήματα τεχνικής φύσης που συνδέονται με τη χρήση του συγκεκριμένου ψηφιακού εργαλείου, έχοντας ως στόχο την επίλυσή τους και κατ’ επέκταση, την επιτάχυνση της διαδικασίας υποβολής και ολοκλήρωσης των ηλεκτρονικών αιτήσεων».

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ