“Φρένο” στην παραπλάνηση πολιτών από ινστιτούτα αισθητικής βάζει ο Άρειος Πάγος: Επιδίκασε αποζημίωση σε 18χρονη για την επί 4 έτη εξαπάτησή της
Απαγόρευσε στην κοπέλα να πραγματοποιήσει στις εγκαταστάσεις της άλλες θεραπείες, αφού προηγουμένως τις είχε δώσει ψεύτικες υποσχέσεις για να υπογράψει συμβόλαια.
Στο… κάδρο βάζει ο Άρειος Πάγος τα ινστιτούτα αισθητικής που με παραπλανητικές διαφημίσεις εξαπατούν πολίτες, εκμεταλλευόμενα την ανάγκη βελτίωσης της εικόνας τους, αφήνοντας μάλιστα ιδιαίτερες αιχμές για το γεγονός πως δεν λαμβάνεται υπόψη το ιατρικό ιστορικό τους.
Δικαίωση από το Ανώτατο Δικαστήριο βρήκε μία νεαρή κοπέλα, η οποία εξαπατήθηκε από ινστιτούτο αισθητικής προκειμένου να αντιμετωπίσει χρόνιο πρόβλημα που αντιμετώπισε λόγω της έντονης τριχοφυΐας της. Η εξαπάτηση όπως αναφέρει το «Πρώτο Θέμα» διήρκεσε μάλιστα επί σειρά τεσσάρων ετών.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Παναγιώτη Τσιμπούκη την έπεισαν «με παραπλανητικές και ψευδείς διαβεβαιώσεις ότι είχε τη δυνατότητα με τα μηχανήματα και τις μεθόδους που χρησιμοποιούσε, στις θεραπείες που εφάρμοζε να επιτύχει τη μόνιμη και ριζική αποτρίχωση της, αποκρύπτοντάς της ότι οι μέθοδοι που εφάρμοζε δεν ήσαν ικανές να επιφέρουν αποτέλεσμα στο πρόβλημά της».
Ειδικότερα, επί τέσσερα χρόνια ινστιτούτο αισθητικής στη Θεσσαλονίκη εξαπατούσε την 18χρονη κοπέλα υποσχόμενο ότι θα την γλυτώσει ριζικά από την τριχοφυΐα που τη απασχολούσε έντονα.
Μετά από 4 χρόνια δήλωσε το ινστιτούτο αδυναμία εξυπηρέτησης
Η 18χρονη αντιμετώπιζε τεράστιο πρόβλημα τριχοφυΐας το οποίο την επηρέαζε ψυχολογικά. Έτσι κατέφυγε σε ινστιτούτο αισθητικής της Βορείου Ελλάδος. Εκεί, δια μέσω των υπαλλήλων του ινστιτούτου, όπως αναφέρει η απόφαση του Αρείου Πάγου, την έπεισαν πως θα δώσουν λύση στο πρόβλημα.
Έτσι, η κοπέλα υπέγραψε και κατέβαλε το προβλεπόμενο από την αρχική διετή σύμβαση που είχε υπογράψει ποσό, καθώς το ινστιτούτο αισθητικής τη διαβεβαίωσε με πειθώ ότι είχε τη δυνατότητα με τα μηχανήματα, τις μεθόδους που χρησιμοποιούσε και τις θεραπείες τις οποίες εφάρμοζε να επιτύχει τη μόνιμη και ριζική αποτρίχωση της.
Επί δύο συνεχόμενα χρόνια η κοπέλα «παρόλο που ακολούθησε πιστά το πρόγραμμα που της όρισε το ινστιτούτο αισθητικής δεν είδε βελτίωση στο πρόβλημά της».
Μετά από τα δύο χρόνια άκαρπης προσπάθειας, το ινστιτούτο της έδωσε νέο, επί πλέον πρόγραμμα αποτρίχωσης, έναντι νέου ποσού (μικρότερο του αρχικού, το οποίο όμως τελικά χαρίστηκε). Ούτε όμως και αυτό το πρόγραμμα, είχε κάποιο αποτέλεσμα.
Το αποτέλεσμα ήταν μετά από τέσσερα ολόκληρα χρόνια το ινστιτούτο αισθητικής να της δηλώσει ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα και «απαγόρευσε στην κοπέλα να πραγματοποιήσει στις εγκαταστάσεις της άλλες θεραπείες, υποστηρίζοντας ότι έχει ορμονικό πρόβλημα και δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημά της». Και προσέθεσε ότι το «ορμονικό πρόβλημα που έχει αντιμετωπίζεται ιατρικά και όχι με τις θεραπείες της».
Οι ισχυρισμοί του ινστιτούτου για τη χρόνια νόσο της πελάτισσας
Το θύμα προσέφυγε στην Δικαιοσύνη και όχι μόνο δικαιώθηκε, αλλά της καταβλήθηκε και αποζημίωση για χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης που υπέστη.
Από την πλευρά του ινστιτούτου, υποστηρίχθηκε ότι δεν έχει ενημερωθεί για το ορμονικό πρόβλημα που αντιμετώπιζε η πελάτισσα της. Όμως, όπως αναφέρει ο Άρειος Πάγος (Α2 Πολιτικό Τμήμα), «αποδείχθηκε ότι η κοπέλα από την αρχή είχε ενημερώσει την ιδιοκτήτρια του ινστιτούτου αισθητικής ότι πάσχει από χρόνια νόσο του υπερθυρεοειδισμού (HASHIMOTO) και πως η τελευταία ουδέποτε της είπε για την πιθανή αποτυχία του προγράμματός της στην περίπτωσή της», ανεξάρτητα «εάν το ινστιτούτο δεν το παραδέχθηκε ποτέ».
Η συμπεριφορά αυτή της ιδιοκτήτριας του ινστιτούτου, συνεχίζουν οι αρεοπαγίτες, «είναι αντισυμβατική καθόσον δεν ενημέρωσε την πελάτισσα της για την πιθανότητα αποτυχίας του προγράμματος θεραπείας του προβλήματός της».
Άρειος Πάγος: Τα ινστιτούτα αισθητικής υπόκεινται στο πλαίσιο προστασίας καταναλωτών
Όπως αναφέρει ο Άρειος Πάγος τα ινστιτούτα αισθητικής «αποτελούν εμπορικές επιχειρήσεις, παρέχουσες κατά τρόπο ανεξάρτητο, στο πλαίσιο της εμπορικής τους δραστηριότητας, υπηρεσίες στο καταναλωτικό κοινό (άνδρες και γυναίκες) που αφορούν τη βελτίωση της εμφάνισης και της φυσικής κατάστασης έναντι οικονομικού αντιτίμου με την εφαρμογή συναφών προγραμμάτων».
Από την άλλη πλευρά, «το κοινό στο οποίο απευθύνονται με εκτεταμένες διαφημιστικές υποσχέσεις για την αποτελεσματικότητα των παρεχομένων υπηρεσιών λόγω της ανάδειξης της επιμελημένης εμφάνισης ως συγχρόνου αισθητικού προτύπου και συνώνυμου της υγείας, της επιτυχίας και της ελκυστικότητας, κάνει χρήση των υπηρεσιών αυτών ως τελικός αποδέκτης προσδοκώντας την επίτευξη αντίστοιχου ευεργετικού αποτελέσματος».
Τα δικαστήρια επικαλέστηκαν το νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία των καταναλωτών έναντι των επιχειρήσεων και των προμηθευτών οι οποίοι παρέχουν υπηρεσίες, όπως και τον Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας (Π.Δ. 10/2017), ο οποίος «καθορίζει τη συναλλακτική συμπεριφορά των παρεχόντων υπηρεσίες (ή προϊόντα) στους καταναλωτές, με έμφαση στο δικαίωμα ενημέρωσής τους και στην παροχή κάθε πληροφορίας με ευκρινή και κατανοητό τρόπο σχετικά με την παρεχόμενη υπηρεσία».
Μετά από όλα αυτά, οι δικαστές επιδίκασαν στην σήμερα 22χρονη, λόγω της παράνομης συμπεριφοράς του ινστιτούτου, αποζημίωση στο ύψος του συνολικού ποσού που είχε καταβάλλει για την επίμαχη θεραπεία, συν τους νόμιμους τόκους και χρηματική ικανοποίηση, λόγω της ηθικής βλάβης που υπέστη, το ποσό των 500 ευρώ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Χρ. Σταϊκούρας: “Οι τράπεζες να αποφεύγουν πλειστηριασμούς – Να δουλέψουν με τον εξωδικαστικό μηχανισμό” – ΒΙΝΤΕΟ Μητσοτάκης: “Οι άνδρες της ΕΜΑΚ μας γέμισαν υπερηφάνια – Η Ελλάδα και η Τουρκία είναι φίλοι” “Πράσινο φως” για υπερωρίες 640 υπαλλήλων του Ελεγκτικού Συνεδρίου – Τι προβλέπουν αποφάσεις του υπουργού Δικαιοσύνης Οι διοικητικοί δικαστές αποφασίζουν για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης τουςΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr