Η μάχη των ανεμβολίαστων 60άρηδων στο ΣτΕ: Η Ολομέλεια κρίνει το πρόστιμο των 100 ευρώ – 4 δικαστές και 3 δικηγόροι μεταξύ των αιτούντων

Οι 18 προσφεύγοντες ζητούν να ακυρωθεί η ΚΥΑ με την οποία εφαρμόστηκε το μέτρο του υποχρεωτικού εμβολιασμού και της επιβολής προστίμου 100 ευρώ στους μη εμβολιασμένους ηλικίας 60 ετών και άνω.

NEWSROOM
Η μάχη των ανεμβολίαστων 60άρηδων στο ΣτΕ: Η Ολομέλεια κρίνει το πρόστιμο των 100 ευρώ – 4 δικαστές και 3 δικηγόροι μεταξύ των αιτούντων

Ανεμβολίαστοι – ΣτΕ: Η μάχη των μαχών για τους ανεμβολίαστους 60άρηδες και άνω δίδεται σήμερα στην Μείζονα Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας , καθώς ζητούν να ακυρωθεί το πρόστιμο των 100 ευρώ που τους επιβλήθηκαν επειδή αρνήθηκαν να εμβολιαστούν.

Πρόκειται για αίτηση ακυρώσεως κατά της ΚΥΑ με την οποία εφαρμόστηκε το μέτρο του υποχρεωτικού εμβολιασμού και της επιβολής προστίμου 100 ευρώ στους μη εμβολιασμένους ηλικίας 60 ετών και άνω. Οι 18 αιτούντες αιτούντες, είναι πρόσωπα υψηλού επαγγελματικού επιπέδου, όπως πρώην αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου, δυο αρεοπαγίτες, και ένας πρόεδρος Εφετών, καθώς και 3 δικηγόροι επικαλούνται την αντισυνταγματικότητα του μέτρου του υποχρεωτικού εμβολιασμού στα άτομα ηλικίας 60 ετών και πάνω.

eurokinissi

Ανεμβολίαστοι – ΣτΕ: Αντισυνταγματικό

Όπως αναφέρεται στην αίτηση που υπογράφει ο Καθηγητής της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Πάνος Λαζαράτος, «..πέραν της αιτιολογικής εκθέσεως, η υποχρεωτικότητα του μέτρου συνίσταται στην βαρύτατη εις το διηνεκές κύρωση της καταβολής μηνιαίου ποσού, αφαιρούμενου αδιακρίτως από μισθό, σύνταξη, ακόμη και για απολύτως πένητες, μέτρο το οποίο αφορά το υπαρξιακό minimum ομάδας θιγόμενων προσώπων. Ο de facto εξαναγκασμός σε εμβολιασμό διά της απειλής κυρώσεων ταυτίζεται με τον υποχρεωτικό εμβολιασμό και ως τέτοιος αντιτίθεται στην αρχή της αξίας του ανθρώπου κατά τα εκτιθέμενα στην συνέχεια (πρβλ. Γνωμοδότηση Γαλλικού Συμβουλίου της Επικρατείας την 21.12.2020 – Τμήμα Κοινωνικών Υποθέσεων, σύμφωνα με την οποία οι μη αναλογικές κυρώσεις συνεπάγονται υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού, Vavricka and others v. The Czech Republic, σύμφωνα με την οποία ο de facto εξαναγκασμός σε εμβολιασμό είναι σύμφωνος με το άρθρο 8 παρ. 2 της ΕΣΔΑ μόνον υπό εξαιρετικές προϋποθέσεις, Σύσταση της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής για τους εμβολιασμούς σε παιδιά της 26.05.2015, σύμφωνα με την οποία οι εμβολιασμοί δεν μπορούν να είναι υποχρεωτικοί ούτε η παράλειψή τους να επισείει κυρώσεις, Γνωμοδότηση της Επιστημονικής Υπηρεσίας του Γερμανικού Κοινοβουλίου, σελ. 5, σύμφωνα με την οποία ο υποχρεωτικός ή de facto εξαναγκασμός σε εμβολιασμό είναι κατ’ αρχήν αντίθετος με την αρχή της αναλογικότητας).

-Το χαρακτηριστικό επίσης του μέτρου αυτού που το διακρίνει από κάθε άλλο ως σήμερα ληφθέν μέτρο είναι ότι δεν λαμβάνονται λόγω αμέσου διακινδυνεύσεως της δημόσιας υγείας κάποια κατηγορία προσώπων, αλλά με το επιχείρημα ότι στο μέλλον δύναται εμμέσως να διακινδυνεύσει η υγεία των πολιτών διά της υπέρμετρης επιβαρύνσεως των ΜΕΘ, η οποία (αναπόδεικτα) δήθεν θα προκληθεί από τους ανθρώπους της συγκεκριμένης ηλικιακής κατηγορίας.

Έτσι, όμως, το μέτρο αυτό του de facto υποχρεωτικού εξαναγκασμού σε εμβολιασμό δίχως ratio που να συνδέεται με την άμεση διακινδύνευση της δημόσιας υγείας είναι προδήλως αντίθετο στην αρχή της αξίας του ανθρώπου κατά τα κατωτέρω εκτιθέμενα».

10%

Οι αιτούντες επικαλούνται την αντισυνταγματικότητα του μέτρου του υποχρεωτικού εμβολιασμού στα άτομα ηλικίας 60 ετών και πάνω. Καλούν δε το Συμβούλιο της Επικρατείας να κρίνει το μέτρο ως δυσανάλογο και αντίθετο στις συνταγματικά κατοχυρωμένες αρχές της ισότητας, της αξίας του ανθρώπου και της ελευθερίας του καθενός να αποφασίσει αυτόνομα τις ιατρικές πράξεις που θα υποστεί. Επισημαίνουν, επίσης, ότι το συγκεκριμένο μέτρο είναι εντελώς αναιτιολόγητο αναφορικά με τη διακηρυσσόμενη από την Πολιτεία συμβολή του στην ανάσχεση της διασποράς της Covid-19 και στην αποσυμφόρηση των Μ.Ε.Θ., καθότι, πρώτον, τα άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω δεν αποτελούν παρά ένα ελάχιστο τμήμα του συνολικού αριθμού των κρουσμάτων (περί το 10%) και, δεύτερον, ο κίνδυνος συμφορήσεως των Μ.Ε.Θ., που κατά το Υπουργείο Υγείας υπήρχε όταν ψηφίστηκε ο σχετικός νόμος, οφειλόταν στη ραγδαία αύξηση των διασωληνώσεων νεότερων ηλικιακά ατόμων. Ούτε, φυσικά, το πρόστιμο καθεαυτό μένει εκτός της εμβέλειας των επιχειρημάτων των αιτούντων, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι το οριζόντιο πρόστιμο ύψους 100 ευρώ μηνιαίως είναι δυσανάλογο υπό το πρίσμα της κακής οικονομικής κατάστασης της συντριπτικής πλειονότητας των Ελλήνων συνταξιούχων : «…Η απειλή χρηματικής ποινής συνιστά ψυχολογικό εκβιασμό προκειμένου οι αιτούντες να ενδώσουν στο να υποστούν επέμβαση στο σώμα τους παρά την θέλησή τους υπό το κράτος φόβου πληρωμής του απειλούμενου  προστίμου. Το γεγονός αυτό θίγει ευθέως τον πυρήνα της αξίας του ανθρώπου και η διάταξη είναι ως εκ τούτου αντισυνταγματική», αναφέρουν .

Ανεμβολίαστοι – ΣτΕ: Ελλιπής φάκελος

Αναφέρουν επισης ότι  παρά τις σχετικές προσκλήσεις και υπομνήσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, η πλευρά του Δημοσίου δεν έχει μέχρι στιγμής τηρήσει την εκ του νόμου υποχρέωσή της να προσκομίσει τον φάκελο της υποθέσεως και δεν έχει θέσει στη διάθεση του δικαστηρίου στοιχεία που να τεκμηριώνουν το μέτρο και να απαντούν στις αιτιάσεις των αιτούντων. Το γεγονός αυτό έχει μάλιστα ρητά καταγραφεί στο έγγραφο της Εισηγήτριας της υποθέσεως και θα τεθεί, αν δεν έχει ήδη συμβεί αυτό, σε γνώση σύσσωμου του δικαστηρίου.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr