Ιδιωτική Εκπαίδευση: Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου – Τι προβλέπει

«Από ένα πλαίσιο ασφυκτικού ελέγχου και αμφισβήτησης, περνάμε σε ένα πλαίσιο εποπτείας και εμπιστοσύνης», τόνισε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε νωρίτερα μέσα στην ημέρα, με αφορμή το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση. Στο σχέδιο νόμου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση σήμερα, προβλέπονται αλλαγές στην οργάνωση […]

NEWSROOM
Ιδιωτική Εκπαίδευση: Σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου – Τι προβλέπει

«Από ένα πλαίσιο ασφυκτικού ελέγχου και αμφισβήτησης, περνάμε σε ένα πλαίσιο εποπτείας και εμπιστοσύνης», τόνισε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε νωρίτερα μέσα στην ημέρα, με αφορμή το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την ιδιωτική εκπαίδευση.

Στο σχέδιο νόμου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση σήμερα, προβλέπονται αλλαγές στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, τη χρήση των κτιριακών τους εγκαταστάσεων και τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού.

«Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, εκσυγχρονίζουμε τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, χτίζουμε μια νέα σχέση εμπιστοσύνης», πρόσθεσε και συνέχισε: «Από το συγκεντρωτισμό, τον κρατικό παρεμβατισμό, την ακαμψία και τον περιορισμό πρωτοβουλιών [περνάμε] στην αποκέντρωση, την αυτονομία, την ευελιξία, την ενίσχυση καινοτομιών και τη συνεργασία».

Το νέο νομοσχέδιο, που αναμένεται να έχει λίγα άρθρα και που εντάσσεται στον προγραμματισμό του υπουργείου για τη συνολικότερη μεταρρύθμιση των σχολείων, θα τεθεί από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση στην πλατφόρμα του opengov και αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης και της σχετικής επεξεργασίας από την ηγεσία του υπουργείου, θα πάει στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση.

Η κ. Κεραμέως έκανε λόγο για «αγκυλώσεις» που «επιτάσσουν την αλλαγή του παρόντος θεσμικού πλαισίου», οι οποίες είναι, μεταξύ άλλων, όπως ανέφερε, «το ασφυκτικό και συγκεντρωτικό πλαίσιο λειτουργίας, η αδυναμία αποτελεσματικής διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, η έλλειψη ευελιξίας στα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές και άλλες δραστηριότητες, οι περιορισμοί στις δυνατότητες επιπλέον απασχόλησης των εκπαιδευτικών, οι περιορισμοί στη χρήση εγκαταστάσεων».

Στόχοι των νέων νομοθετικών ρυθμίσεων είναι η μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και η ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, η ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας, η ενίσχυση του δικαιώματος της γονεϊκής επιλογής σχολείου, η ενίσχυση της ευελιξίας όσον αφορά την οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας, καθώς επίσης και η αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου.

Συνολικά, το νομοσχέδιο προβλέπει: α) απλοποίηση πλαισίου λειτουργίας, περισσότερη αυτονομία και ευελιξία στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, β) αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στήριξη των εκπαιδευτικών και γ) αξιοποίηση κτιριακών εγκαταστάσεων και ευελιξία.

Οργάνωση και λειτουργία σχολικής μονάδας

Στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας προβλέπεται αρχικά η παροχή ευελιξίας στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος (επιπλέον του υποχρεωτικού προγράμματος του υπουργείου). Επίσης, προβλέπεται ευελιξία στην προσθήκη εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων στις δράσεις εκτός ωρών και ημερών λειτουργίας των σχολείων.

Επιπλέον, ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων θα ελέγχεται μόνο με έλεγχο νομιμότητας και όχι με έλεγχο σκοπιμότητας.

Σημαντική ρύθμιση, είναι επίσης εκείνη που προβλέπει τη διεύρυνση δυνατότητας μετεγγραφών μαθητών και από ιδιωτικά σχολεία σε ιδιωτικά.

Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

Το νομοσχέδιο προβλέπει την αξιολόγηση των ιδιωτικών σχολείων, του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, κατ’ αναλογία των κριτηρίων που ισχύουν πλέον και για το δημόσιο σχολείο.

Επιπλέον, προβλέπεται η σύναψη συμβάσεων αορίστου χρόνου χωρίς να προηγείται διετία, καθώς καταργούνται ο συμβάσεις διετίας πρώτης πρόσληψης.

Επίσης, δίνεται η δυνατότητα περιορισμού του ωραρίου των εκπαιδευτικών σε δύο περιπτώσεις: Πρώτον, κατόπιν αίτησης του εκπαιδευτικού και δεύτερον, σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του ωραρίου του διοριστηρίου.

Ένα σημείο, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις εκ μέρους των αρμόδιων εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, είναι εκείνο της δυνατότητας που δίνεται για πρόσθετη απασχόληση των εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες εκτός σχολικού ωραρίου. Για την απασχόληση αυτή, δίνεται η δυνατότητα αύξησης εισοδήματος.

Ως προς τους ορισμούς διευθυντών και υποδιευθυντών, το νομοσχέδιο προβλέπει έλεγχο νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας από τον διευθυντή Εκπαίδευσης, δυνατότητα αντικατάστασης διευθυντή και υποδιευθυντών εντός του σχολικού έτους και δυνατότητα διορισμού υποδιευθυντών (προαιρετική και όχι υποχρεωτική), ανεξαρτήτως αριθμού.

Ειδικότερα για τους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων, δίνονται κάποιες επιπλέον δυνατότητες. Αυτές περιλαμβάνουν το να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) ωραρίου με πρόσθετη αμοιβή, καθώς επίσης και να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης με πρόσθετη αμοιβή.

Επιπλέον δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου).

Χρήση κτιριακών εγκαταστάσεων

Το νομοσχέδιο προβλέπει τη συστέγαση όλων των ειδών φορέων εκπαίδευσης στις εγκαταστάσεις ενός ιδιωτικού σχολείου, καθώς επίσης και την αξιοποίηση κτιριακών εγκαταστάσεων και το καλοκαίρι, με δυνατότητα απασχόλησης των εκπαιδευτικών του σχολείου και αύξησης του εισοδήματός τους.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ