Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024

“Ηλεκτροπληξία” 168.700 ευρώ: Το πρόστιμο της Αρχής Προστασίας Δεδομένων για κλήσεις από πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας και call centers

Η απόφαση μετά από μεγάλο αριθμό καταγγελιών σε διάστημα άνω των δύο ετών για τηλεφωνικές κλήσεις σε πολίτες.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
“Ηλεκτροπληξία” 168.700 ευρώ: Το πρόστιμο της Αρχής Προστασίας Δεδομένων για κλήσεις από πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας και call centers freepik

Σε πρόστιμο 168.700 ευρώ προχώρησε η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων μετά τις συνεχείς τηλεφωνικές οχλήσεις σε πολίτες από πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο είχε αναθέσει την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών του σε πέντε call centers και αγνοώντας πως είχαν ενταχθεί στη διάταξη του Μητρώου 11 εξακολουθούσαν να τους παρενοχλούν.

Ειδικότερα, η Αρχή συνεξέτασε μεγάλο αριθμό καταγγελιών για χρονικό διάστημα πλέον των δύο ετών που αφορούν τη διενέργεια τηλεφωνικών κλήσεων για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών της συγκεκριμένης εταιρείας παροχής υπηρεσιών ενέργειας

Μετά την εξέταση των καταγγελιών και την ανάλυση των δραστηριοτήτων η Αρχή επέβαλε πρόστιμο ύψους 127.709 ευρώ στην εταιρεία παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος για ελλείψεις στα μέτρα ελέγχου των συνεργαζόμενων εταιρειών και πρόστιμα σε τρεις εταιρείες call center … ύψους 10.000, 6.000 και 20.000 ευρώ αντίστοιχα, για έλλειψη μέτρων ασφάλειας κατά τη διενέργεια των τηλεφωνικών κλήσεων, η οποία είχε ως συνέπεια το γεγονός να κληθούν συνδρομητές οι οποίοι είχαν ενταχθεί στο μητρώο του άρθρου 11 του ν. 3471/2006.

Παράλληλα «η Αρχή επέβαλε πρόστιμο 5.000 στην εταιρεία…, γιατί η συλλογή τηλεφωνικών αριθμών μέσω της ιστοσελίδας… είχε πραγματοποιηθεί κατά παράβαση των διατάξεων του ΓΚΠΔ. Πέραν των προστίμων, η Αρχή επέβαλε προειδοποίηση και λοιπά διορθωτικά μέτρα, ώστε να εξασφαλιστεί η νομιμότητα των σχετικών διαδικασιών».

Δικαστές για υποκλοπές

freepik

Τα επιβαρυντικά στοιχεία σύμφωνα με την Αρχή – Το πρόστιμο στον πάροχο

Όπως αναφέρεται στην απόφαση τα επιβαρυντικά στοιχεία που ελήφθησαν υπόψη είναι:

α. Οι τρεις εταιρείες call center … έχουν ως βασικό αντικείμενο δραστηριότητας τη διενέργεια τηλεφωνικών κλήσεων, συνεπώς οφείλουν να γνωρίζουν και να σέβονται πλήρως το σχετικό θεσμικό πλαίσιο

β. Στην περίπτωση της … έχει υπάρξει προηγούμενη επίπληξη με την απόφαση 38/2019 η οποία είναι απόλυτα συναφής, ενώ οι πρώτες καταγγελίες κατά της … αφορούν κλήσεις που διενεργήθηκαν το 2020, σε χρόνο λίγο μετά την έκδοση της απόφασης αυτής

Για τους λόγους αυτούς, η Αρχή κρίνει ομόφωνα ότι, «εν όψει των παραβάσεων που διαπιστώθηκαν και λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω στοιχεία, συντρέχουν οι προϋποθέσεις επιβολής σε βάρος των εταιρειών … των διορθωτικών μέτρων που αναφέρονται στο διατακτικό της παρούσας συμπεριλαμβανομένων των διοικητικών προστίμων τα οποία κρίνονται ως αποτελεσματικά, αναλογικά και αποτρεπτικά:

«επιβάλλει, στον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας πρόστιμο ύψους εκατόν είκοσι επτά χιλιάδων επτακοσίων εννέα ευρώ (127.709) και δίνει εντολή ώστε, εντός χρονικού διαστήματος έξι μηνών από την κοινοποίηση της απόφασης, να προβεί σε σχεδίαση διαδικασίας ελέγχου των εταιρειών Call Center, στην οποία να συμπεριλαμβάνεται, τουλάχιστον μια φορά το έτος, πλήρης ή δειγματοληπτικός έλεγχος μεγάλου αριθμού εξερχόμενων κλήσεων κάθε συνεργαζόμενης εταιρείας και να ενημερώσει την Αρχή μετά την εφαρμογή της διαδικασίας αυτής»

Τα πρόστιμα στα call centers

Σύμφωνα με την απόφασή της, η Αρχή:

* επιβάλλει, στην … διοικητικό χρηματικό πρόστιμο που αρμόζει στην συγκεκριμένη περίπτωση σύμφωνα με τις ειδικότερες περιστάσεις αυτής, ύψους δέκα χιλιάδων ευρώ (10.000),

* επιβάλλει, στην … χρηματικό πρόστιμο ύψους έξι χιλιάδων ευρώ (6.000) και πρόστιμο ύψους πέντε χιλιάδων ευρώ (5.000), για έτερη παράβαση

* επιβάλλει, στην … χρηματικό πρόστιμο που αρμόζει στην συγκεκριμένη περίπτωση σύμφωνα με τις ειδικότερες περιστάσεις αυτής, ύψους είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000).

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ