Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024

ΗΠΑ: Οι αρχές κατηγορούν κολοσσούς των social media για «μαζική παρακολούθηση» χρηστών

Η μελέτη αφορά: Facebook, Instagram, YouTube (Google), Snap, Amazon, ByteDance (TikTok) και Twitter (έχει μετονομαστεί σε X).

NEWSROOM icon
NEWSROOM
ΗΠΑ: Οι αρχές κατηγορούν κολοσσούς των social media για «μαζική παρακολούθηση» χρηστών Unsplash

Κολοσσοί των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ευρύτερα του διαδικτύου επιδίδονται σε «μαζική παρακολούθηση» για να κεφαλαιοποιήσουν προσωπικά δεδομένα χρηστών τους, ανακοίνωσε η ομοσπονδιακή αρχή προστασίας του ανταγωνισμού και των καταναλωτών (Federal Trade Commission, FTC).

Mαζική παρακολούθηση χρηστών: Μέσω social media

Η μελέτη, η οποία εκπονήθηκε έπειτα από αιτήματα που έγιναν πριν από τέσσερα χρόνια, «ρίχνει φως στον τρόπο με τον οποίο ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης και υπηρεσίες μετάδοσης βίντεο με streaming συγκεντρώνουν τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων και τα αξιοποιούν εμπορικά, εξασφαλίζοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια βάση», υπογράμμισε η πρόεδρος της FTC σε δελτίο Τύπου που συνοδεύει τη μελέτη.

Στην ανακοίνωση εκφράζεται «έντονη ανησυχία» για το ότι πολλές από αυτές τις εταιρίες «δεν προστατεύουν τα παιδιά και τους εφήβους» που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες τους.

Η μελέτη βασίστηκε σε αιτήματα που εστάλησαν στα τέλη του 2020 σε εταιρείες όπως οι Meta (Facebook, Instagram), YouTube (Google), Snap, Amazon (αφορούσαν το Twitch), ByteDance (TikTok) και Twitter (έχει μετονομαστεί σε X).

Σε αρκετές από τις εταιρείες το οικονομικό μοντέλο βασίζεται στη στοχευμένη διαφήμιση, που πρακτικά ενθαρρύνει τη μαζική συλλογή δεδομένων χρηστών, ρίχνοντας το βάρος στην εξασφάλιση κέρδους, όχι στην προστασία της ιδιωτικής ζωής.

«Ενώ είναι προσοδοφόρες για τις εταιρείες, η μαζική παρακολούθηση χρηστών μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή ανθρώπων, τις ελευθερίες τους και να τους εκθέσουν σε διάφορες άσχημες καταστάσεις, από κλοπή ταυτότητας ώς την παρενοχλητική παρακολούθησή τους», τονίζει η πρόεδρος της FTC.

Αντιδρώντας στη δημοσιοποίηση της μελέτης, ο επικεφαλής της αμερικανικής ένωσης διαφημιστών διαδικτύου (Interactive Advertising Bureau, IAB) εξέφρασε «απογοήτευση» για το ότι η FTC «χαρακτηρίζει συνεχώς τη βιομηχανία της ψηφιακής διαφήμισης εμπλεκόμενη σε ‘μαζική παρακολούθηση για εμπορικούς σκοπούς’».

Εκπρόσωπος της Google τόνισε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως η εταιρεία εφαρμόζει «τις πιο αυστηρές πολιτικές σε όλο τον τομέα όσον αφορά την εμπιστευτικότητα (των δεδομένων)» και ότι «δεν πουλάμε ποτέ προσωπικά δεδομένα», ούτε «χρησιμοποιούμε ποτέ ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για να προωθήσουμε διαφημίσεις».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ