Στην προπληρωμένη κάρτα στην οποία εντάσσεται η πλειονότητα επιδομάτων, βοηθημάτων και παροχών. Για το επίδομα παιδιού το μέτρο θα ισχύσει από τις 30 Μαΐου.
Οι κοινωνικές παροχές που καταβάλλονται σε προπληρωμένες κάρτες είναι οι εξής:
α) Παροχές Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ο.Π.Ε.Κ.Α.):
α) Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, αβ) Επίδομα Αναδοχής, αγ) Επίδομα Γέννησης και αδ). Επίδομα Παιδιού (Α21).
β) Παροχές Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α): βα) Τακτική Επιδότηση Ανεργίας, ββ) Επίδομα Αποκλειστικών Νοσοκόμων, βγ) Επίδομα Ξεναγών, βδ) Επίδομα Δασεργατών,
βε) Απομάκρυνση-Διακοπή Εργασιών Εκδοροσφαγέων, βστ) Ειδική Επιδότηση Εκδοροσφαγέων,
βζ) Ειδική Συμπληρωματική Παροχή Ανεργίας Φορτοεκφορτωτών, βη) Επίδομα Μακροχρονίως Ανέργων,
βθ) Βοήθημα Ανεργίας Αυτοτελώς και Ανεξαρτήτως Απασχολούμενων (τ. ΕΤΑΑ, ΟΑΕΕ, τ. ΕΤΑΠ-ΜΜΕ),
βι) Ειδικό Επίδομα Ευάλωτων Ομάδων, βια) Ειδικά Εποχικά Βοηθήματα, βιβ) Επίδομα Εργασίας, βιγ) Ειδική Παροχή Προστασίας Μητρότητας, βιδ) Συμπληρωματική Παροχή Μητρότητας και βιε) Επίδομα Γονικής Άδειας.
Τι να κάνετε αν δεν διαθέτετε προπληρωμένη κάρτα
Σε περίπτωση που δικαιούχος δεν διαθέτει προπληρωμένη κάρτα, εκκινεί αυτόματα, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ), η διαδικασία αίτησης έκδοσης νέας προπληρωμένης κάρτας ως εξής:
α) Το σύστημα ανακτά τα δηλωθέντα στοιχεία του ΙΒΑΝ και της διεύθυνσης των δικαιούχων από τα Πληροφοριακά Συστήματα/τις βάσεις δεδομένων της Δ.ΥΠ.Α. και του Ο.Π.Ε.Κ.Α.
β) Μετά την ανάκτηση των παραπάνω στοιχείων, το ΟΠΣ ειδοποιεί τους δικαιούχους μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προκειμένου να προβούν σε έλεγχο της ορθότητας των στοιχείων και, εφόσον το επιθυμούν, σε τυχόν αλλαγή τους εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την αποστολή του μηνύματος. Προς τον σκοπό αυτό οι δικαιούχοι εισέρχονται στην ηλεκτρονική/ψηφιακή πλατφόρμα/ειδική εφαρμογή του ΟΠΣ μέσω αυθεντικοποίησης με τους προσωπικούς τους κωδικούς – διαπιστευτήρια τη Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (TaxisNet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184). Μετά το πέρας της εν λόγω προθεσμίας η αίτηση υποβάλλεται με βάση τα στοιχεία (ΙΒΑΝ και διεύθυνση) που έχουν αντληθεί. Διευκρινίζεται ότι στην περίπτωση που έχουν καταχωρηθεί σε βάση δεδομένων Δ.ΥΠ.Α. ή/και Ο.Π.Ε.Κ.Α. διεύθυνση κατοικίας και διεύθυνση αλληλογραφίας, το ΟΠΣ ανακτά αυτόματα τη διεύθυνση αλληλογραφίας.
γ) Στην περίπτωση που δικαιούχος λαμβάνει άνω του ενός επιδομάτων σε περισσότερα του ενός IBAN ή έχουν αντληθεί περισσότερες από μία διευθύνσεις κατοικίας ή περισσότερες από μία διευθύνσεις αλληλογραφίας, ειδοποιείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και οφείλει να εισέλθει στο ΟΠΣ και να εισαγάγει ένα και μοναδικό IBAN ή/και να δηλώσει την ταχυδρομική διεύθυνση αποστολής της κάρτας, άλλως δεν δύναται να συνεχίσει η διαδικασία αίτησης έκδοσης προπληρωμένης κάρτας και εν συνεχεία η καταβολή της παροχής.
δ) Η επιβεβαίωση ότι οι αιτούντες είναι δικαιούχοι του τραπεζικού λογαριασμού που δηλώνεται, πραγματοποιείται, κατ’ αρχάς, από το ΟΠΣ μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σε περίπτωση που δεν επιβεβαιωθεί ότι ο/η αιτών/ούσα την έκδοση προπληρωμένης κάρτας είναι και δικαιούχος του τραπεζικού λογαριασμού που δηλώνεται, η αίτηση δεν οριστικοποιείται και ο πολίτης ενημερώνεται μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος ώστε να συμπληρώσει νέο ΙΒΑΝ.
ε) Εφόσον έχει συμπληρωθεί το σύνολο των απαιτούμενων στοιχείων της αίτησης, η τελευταία οριστικοποιείται και υποβάλλεται μέσω του ΟΠΣ στην ΔΙΑΣ Α.Ε. και στους ΠΥΠ οι οποίοι προβαίνουν στις απαραίτητες ενέργειες για τον έλεγχό της εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών. Ο έλεγχος αφορά, ενδεικτικά, στο εάν ο/η αιτών/αιτούσα είναι δικαιούχος του τραπεζικού λογαριασμού που έχει δηλωθεί, εάν ο τραπεζικός λογαριασμός είναι έγκυρος και ενεργός και εάν η διεύθυνση είναι έγκυρη.
ζ) Οι δικαιούχοι ενημερώνονται από το ΟΠΣ για την υποβολή, έγκριση ή απόρριψη της αίτησής τους και δύνανται να ελέγχουν την κατάσταση αυτής ανά πάσα στιγμή με την είσοδό τους στο ΟΠΣ. Σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης από τους ΠΥΠ, το ΟΠΣ ενημερώνει τους δικαιούχους για τον λόγο απόρριψης (οι οποίοι άπτονται του IBAN και της διεύθυνσης της αίτησής του, όπως έχουν ανακτηθεί ή δηλωθεί και ελεγχθεί στις περ. γ) και ε) της παρούσας) και τις ενέργειες στις οποίες οφείλουν να προβούν.