Κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη: Αναβαθμίζεται η κατηγορία για τον 49χρονο “artfreak” διαρρήκτη

Παράταση της κράτησής του ζητά ο αρμόδιος ανακριτής. Σύμφωνα με έγγραφο της Εθνικής Πινακοθήκης και καταθέσεις μαρτύρων.

NEWSROOM
Κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη: Αναβαθμίζεται η κατηγορία για τον 49χρονο “artfreak” διαρρήκτη

Την εξάμηνη παράταση της προσωρινής κράτησης για τον 49χρονο ελαιοχρωματιστή, που κατηγορείται για την κλοπή των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη ζητά προς το δικαστικό συμβούλιο ο ανακριτής Αθανάσιος Μαρνέρης.

Ταυτόχρονα, έπειτα από σχετικό αίτημα του ανακριτή, η πράξη που αποδίδεται πλέον στον κατηγορούμενο αναβαθμίστηκε σε διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα πραγμάτων καλλιτεχνικής αξίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένη σε κοινή θέα σε δημόσιο οίκημα άνω των 120.000 ευρώ σε βάρος ΝΠΔΔ.

Κατά πληροφορίες, στο σχετικό αίτημα του ο ανακριτής επικαλέστηκε έγγραφο της Εθνικής Πινακοθήκης και κατάθεση μάρτυρος από την οποία προκύπτει ότι τα  κλαπέντα έργα ανήκουν στην κυριότητα της Εθνικής Πινακοθήκης, η οποία είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, και η αξία τους αποτιμάται, αντίστοιχα, σε 2.000.000 ευρώ, 200.000 ευρώ και 1.000 ευρώ.

Σημειώνεται, ότι η κλοπή των έργων τέχνης αφορά σε  ένα ζωγραφικό έργο του Pablo Picasso διαστάσεων 56 επί 40 εκ. με θέμα γυναικείο κεφάλι, έτους 1939, λάδι σε μουσαμά υπογεγραμμένο στο κέντρο δεξιά, Picasso, ένα ζωγραφικό έργο του Piet Mondrian διαστάσεων 35 επί 44 εκ. με θέμα Μύλος του 1905, λάδι σε ξύλο, υπογεγραμμένο κάτω δεξιά Piet Mondrian και ένα ζωγραφικό έργο του Guglielmo Caccia, διαστάσεων 27 επί 16, 8 εκ. με θέμα ο Άγιος Diego de Alcala, με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους σε έκσταση, αρχών του 17ου αιώνα, πέννα με αραιωμένη σέπια σε χαρτί, χωρίς υπογραφή.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα δύο από τα τρία κλαπέντα έργα που βρέθηκαν, όπως με βάση σχετικό βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών έχουν επιστρέψει στην Εθνική Πινακοθήκη.

Ο 49χρονος κατηγορούμενος είχε περιγράψει μετανιωμένος την κλοπή, λέγοντας: «Έκανα συνεχείς επισκέψεις στην Εθνική Πινακοθήκη και απέκτησα οικειότητα με τα έργα και τον χώρο μέχρι που πίστεψα ότι ένα από αυτά μπορεί να γίνει δικό μου. Αυτές οι σκέψεις με βασάνιζαν δυο χρόνια περίπου και με οδήγησαν να κάνω το μεγαλύτερο λάθος της ζωής μου».

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο ίδιος, προετοίμαζε για τουλάχιστον 6 μήνες την κλοπή. «Καθόμουν ώρες στο εσωτερικό παρατηρώντας όχι μόνο τα έργα τέχνης αλλά και τη διαμόρφωση του χώρου τη συμπεριφορά των φυλάκων, πού υπήρχαν παράθυρα, κάμερες. Επίσης το ίδιο έκανα και στον περιβάλλοντα χώρο. Έπαιρνα καφέ και καθόμουν για ώρες γύρω από την πινακοθήκη. Δεν θυμάμαι πόσες βραδιές καθόμουν κρυμμένος στα φυτά και παρατηρούσα τους φύλακες. Μπορεί να το είχα κάνει και πάνω από 50 φορές μόνο το τελευταίο εξάμηνο πριν από την κλοπή. Ήξερα ότι είχαν μειωθεί τον τελευταίο καιρό τα μέτρα ασφαλείας λόγω της οικονομικής κρίσης, ήξερα ότι υπήρχε και συναγερμός. Έτσι, αποφάσισα να κάνω την κλοπή. Δεν είχα αποφασίσει ποιο έργο θα έπαιρνα αλλά μόνο ότι ήθελα να πάρω κάποιο. Πήγα στο Μοναστηράκι, αγόρασα μαύρες αρβύλες, υφασμάτινα γάντια, μαύρο παντελόνι, ένα μαύρο μπλουζάκι, μια μαύρη κουκούλα που άφηνε ακάλυπτα μόνο τα μάτια και ένα μαύρο σάκο. Από τα οικοδομικά μου εργαλεία χρησιμοποίησα ένα σφυρί, ένα σιδερένιο καλέμι και ένα κοπίδι».

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr