Κομισιόν: Ευθύνη των εθνικών αρχών η διερεύνηση του δυστυχήματος – Από το 2014 έχουν δοθεί 700 εκατ. για τους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα – ΒΙΝΤΕΟ
«Δεν εξετάζουμε τις συμβάσεις έργων, αλλά τη μεταφορά της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο εθνικό δίκαιο», εξήγησε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, Ερίκ Μαμέρ.
Σε διευκρινίσεις σχετικά με το δυστύχημα στα Τέμπη και τη θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα θέματα μεταφορών, προχώρησε ο αρμόδιος εκπρόσωπος της Κομισιόν, Ανταλμπέρ Γιανς, τονίζοντας πως η διερεύνηση των συνθηκών για την τραγωδία αποτελεί αρμοδιότητα των εθνικών αρχών.
Ειδικότερα, ερωτηθείς σχετικά με το δυστύχημα, ο Ανταλμπέρ Γιανς, απάντησε: «Δεν θα είμαστε σε θέση να πούμε υπό ποιες συνθήκες θα μπορούσε να είχε αποτραπεί το δυστύχημα. Αυτό είναι το καθήκον των ερευνών που πρέπει να διεξαχθούν τώρα και αυτό είναι αρμοδιότητα των εθνικών Αρχών. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων είναι διαθέσιμος κατόπιν αιτήματος για να υποστηρίξει τις εθνικές Αρχές εάν το ζητήσουν. Ωστόσο, η πρωταρχική ευθύνη ανήκει στις εθνικές Αρχές».
Όσον αφορά τη διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας που κίνησε η Επιτροπή το Δεκέμβριο του 2020 και την απόφαση της Επιτροπής, στις 15 Φεβρουαρίου 2023, να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ο ίδιος εκπρόσωπος Τύπου εξήγησε ότι η απόφαση αυτή σχετίζεται με τη μη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής ρυθμιστικής αρχής σιδηροδρόμων και του διαχειριστή σιδηροδρομικών υποδομών (ΟΣΕ).
«Η σύναψη και δημοσίευση μιας τέτοιας συμφωνίας αποτελεί απαίτηση βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αυτή η συμφωνία είναι πολύ σημαντική για τη διαφάνεια των επερχόμενων έργων στο δίκτυο των σιδηροδρομικών υποδομών. Είναι σημαντικό για τη διαφάνεια όσον αφορά τη χρήση των δημόσιων πόρων και αυτό δεν είναι κάτι που σχετίζεται ειδικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων», ξεκαθάρισε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής.
«Δεν εξετάζουμε τις συμβάσεις έργων, αλλά τη μεταφορά της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο εθνικό δίκαιο», εξήγησε από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, Ερίκ Μαμέρ.
Κομισιόν: 16 έργα μεταφορών στην Ελλάδα, με περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ
Ειδικότερα, ο Ανταλμπέρ Γιανς εξήγησε ότι η διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας αφορά τη μη πλήρη συμμόρφωση των εθνικών Αρχών με την Οδηγία για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο, η οποία χρονολογείται από το 2012 και η οποία περιέχει συγκεκριμένες υποχρεώσεις.
Σύμφωνα με την Οδηγία για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο, όλα τα κράτη – μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας Αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός.
Τέλος, ο εκπρόσωπος της Επιτροπής σημείωσε ότι η ΕΕ στηρίζει με κοινοτικούς πόρους την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι από το 2014 η ΕΕ έχει χρηματοδοτήσει 16 έργα μεταφορών στην Ελλάδα, με περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ, το 90% των οποίων αφορούν τις σιδηροδρομικές μεταφορές.
Σημειώνεται πως στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, τρία έργα αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών προβλέπεται να χρηματοδοτηθούν με 130 εκατ. ευρώ.
Πηγή: ethnos.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τραγωδία στα Τέμπη: Διεθνές κύμα συμπαράστασης προς τη χώρα – Το “ευχαριστώ” του Κυριάκου Μητσοτάκη Τέμπη: Στους 57 οι νεκροί σύμφωνα με την ιατροδικαστική υπηρεσία – Εικόνες θλίψης και πόνου στο Νοσοκομείο Λάρισας – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη: “Δεν είμαι ήρωας, έκανα το καθήκον μου” δήλωσε ο 18χρονος φοιτητής που έβγαλε κόσμο από το τρένο του θανάτου – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη-Νέα παραγγελία-παρέμβαση Ντογιάκου: Ψάξτε ευθύνες σε κάθε κατεύθυνση – Μην περιοριστείτε μόνο σε συγκεκριμένα άτομα – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη: Δίωξη για κακούργημα στον σταθμάρχη – Πήρε προθεσμία να απολογηθεί το Σάββατο – ΒΙΝΤΕΟΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr