Μ. Χρυσοχοΐδης: “Ο ΟΣΕ δεν είχε ούτε προσωπικό ούτε χρηματοδότηση” – “Η κατάσταση του δικτύου ήταν πολύ κακή”
"Ας αφήσουμε την Δικαιοσύνη να κάνει την δουλειά της", επισήμανε ο υπουργός.
“Το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών είναι πολυπαραγοντικό ζήτημα που έχασαν την ζωή τους με αυτό τον τρόπο συνάνθρωποι μας”, δήλωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, καταθέτοντας στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη.
“Ας αφήσουμε την Δικαιοσύνη να κάνει την δουλειά της”, επισήμανε ο υπουργός.
O υπουργός Προστασίας του Πολίτη δέχθηκε πολλές ερωτήσεις. Αναφορικά με την σύμβαση 717, δήλωσε πως “είναι μια καλή σύμβαση και δεν έχει διατυπώσει κανείς μέχρι τώρα μια τεκμηριωμένη αντίθετη άποψη”
Στη συνέχεια, έκανε λόγο για “προβλήματα υποχρηματοδότησης, μειωμένου προσωπικού, λειτουργικότητας και ασφάλειας που είχε ο ελληνικός σιδηρόδρομος κατά το χρονικό σημείο (6/2013 – 1/2015) που ανέλαβε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων”.
Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της πλειοψηφίας, Λ. Τσαβδαρίδη για τα προβλήματα του σιδηρόδρομου, όταν ανέλαβε το 2013, και ειδικότερα για τις επιπτώσεις από τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ κατά περίπου 50%, ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι “αντιμετώπισα -στην καρδιά των μνημονιακών χρόνων- αρκετά προβλήματα. Είχαν προηγηθεί τεράστιες περικοπές (μετατάξεις) σε προσωπικό – κυρίως στον ΟΣΕ, υπήρχε σοβαρό θέμα χρηματοδότησης και ζητήματα λειτουργικότητας και το δίκτυο ήταν πολύ ανασφαλές. Προσπάθεια ξεκίνησε το 2010, για τη συνολική ανάταξη (σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης) του κατεστραμμένου δικτύου και για την κατασκευή έργων που για πολλά χρόνια εκκρεμούσαν και δεν κατασκευάζονταν, κάποιες φορές λόγω χρεοκοπίας κατασκευαστικών εταιρειών”.
Χρυσοχοΐδης για Τέμπη: “Γινόταν προσπάθεια αναζήτησης τρόπου συντήρησης του δικτύου καθώς ο ΟΣΕ δεν είχε προσωπικό και χρηματοδότηση”
Όπως είπε χαρακτηριστικά, “η κατάσταση του δικτύου ήταν πολύ κακή, υπήρχαν σποραδικά κάποια μικροατυχήματα και γινόταν προσπάθεια αναζήτησης ενός τρόπου συντήρησης του δικτύου καθώς ο ΟΣΕ δεν είχε το προσωπικό και τη χρηματοδότηση για να το κάνει. Ο ίδιος καλούσα κάθε 20-30 ημέρες τους επικεφαλής των σιδηροδρομικών οργανισμών ώστε να τους κρατώ σε επαγρύπνηση για τα ζητήματα ασφάλειας του δικτύου”.
Σε ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ Μ. Αποστολάκη για τη στάση που θα τηρούσε εάν λάμβανε έγγραφο από την Αρχή Διαφάνειας στο εμπιστευτικό πρωτόκολλο του υπουργείου, ο κ. Χρυσοχοΐδης είπε ότι αυτά παραπέμπονται αρμοδίως κατά την κρίση των υπουργών και ο κάθε αρμόδιος κάνει από πλευράς του τη δουλειά του.
Σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλου για τους παράγοντες που οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι “δεν θέλω να τοποθετηθώ για ένα ζήτημα που ερευνάται από τη Δικαιοσύνη. Ο σιδηρόδρομος πάντα είχε εγχειρίδια και κανόνες ασφαλείας, ακόμα και όταν δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση, ενώ παρατήρησα ότι έχουν συμβεί ατυχήματα και με πλήρη συστήματα, που λειτουργούν, σε προηγμένες χώρες της Ευρώπης, διότι ‘είναι πολυπαραγοντικό το ζήτημα'”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Εξεταστική για Τέμπη- Δ. Ρέππας: “Αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης, θα είχε αποφευχθεί” – Τι κατέθεσε ο πρώην υπουργός Τέμπη: “Αν είχε τηρηθεί ο κανονισμός ασφαλείας θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία”, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ (2005-2008) Τέμπη: Ελεύθεροι με όρους αφέθηκαν οι 2 σταθμάρχες που είχαν απογευματινή βάρδια τη μοιραία μέρα της τραγωδίας Τραγωδία στα Τέμπη: “Είχε γίνει by pass σε όλο τον Κανονισμό Ασφαλείας στο συγκεκριμένο δυστύχημα” – Η κατάθεση του Χρ. Βερελή στην Εξεταστική Επιτροπή – ΒΙΝΤΕΟ Τέμπη: “Αν είχε εφαρμοστεί ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί” – Τι κατέθεσε ο πρώτος μάρτυρας στην Εξεταστική ΕπιτροπήΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr