Με…απουσίες επιστρέφουν στις ράγες τα τρένα – Τα δρομολόγια και τα αυστηρά μέτρα ασφαλείας – ΒΙΝΤΕΟ

Γραπτές εγγυήσεις για να ξαναμπούν και να εργαστούν στα τρένα ζητούν οι εργαζόμενοι

NEWSROOM
Με…απουσίες επιστρέφουν στις ράγες τα τρένα – Τα δρομολόγια και τα αυστηρά μέτρα ασφαλείας – ΒΙΝΤΕΟ

Παρά την πρόθεση της κυβέρνησης για ένα πιο φιλόδοξο πρόγραμμα για την επανέναρξη των δρομολογίων, ξεκινούν την Τετάρτη περιορισμένα δρομολόγια με αυστηρά μέτρα ασφάλειας, ενώ ανά πενθήμερο θα προστίθενται γραμμές, έτσι ώστε να υπάρξει πλήρης ανάπτυξη των δρομολογίων σε περίπου 25 μέρες και σίγουρα πριν από το Πάσχα.

Γραπτές εγγυήσεις για να ξαναμπούν και να εργαστούν στα τρένα ζητούν οι εργαζόμενοι, ενώ ο υπουργός Δικαιοσύνης ανακοίνωσε ότι η κλοπή σιδηροδρομικού υλικού μετατρέπεται σε κακούργημα, όπως έγραψε το dikastiko.gr.

Ειδικότερα, ακινητοποιημένα θα παραμείνουν παρά τις αντιδράσεις της αγοράς και τις ακριβές ρήτρες των συμβολαίων, για τέταρτη εβδομάδα τα εμπορευματικά τρένα, τόσο από την Αθήνα όσο και από τη Θεσσαλονίκη, ενώ πριν την εκκίνηση «κόπηκαν» και τα τοπικά δρομολόγια της βόρειας Ελλάδας που προγραμματιζόταν να εκτελεστούν.

Το πρώτο δρομολόγιο θα αναχωρήσειστις 04.45 από τον Σταθμό Λαρίσης με προορισμό την Οινόη και σ΄ αυτό μάλιστα θα επιβιβαστεί ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης.

Επανέναρξη δρομολογίων: Το πρόγραμμα

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η Hellenic Train από σήμερα Τετάρτη 22 Μαρτίου θα πραγματοποιούνται δρομολόγια τρένων στις παρακάτω γραμμές:

  • Πειραιάς – Αθήνα- Αεροδρόμιο και αντίστροφα
  • Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο και αντίστροφα 
  • Άνω Λιόσια- Κάντζα
  • Κάντζα- Άνω Λιόσια
  • Αθήνα- Χαλκίδα- Αθήνα
  • Προαστιακός Πάτρας
  • Ολυμπία- Πύργος- Κατάκολο
  • Διακοφτό- Καλάβρυτα

Υπενθυμίζεται ότι οι αμαξοστοιχίες θα κινούνται σε διαφορετικές ώρες τη νύχτα ώστε να μην υπάρχει το ενδεχόμενο να διασταυρωθούν σε σημεία όπου υπάρχει μονοδρόμηση της γραμμής.

Eurokinissi

Επανέναρξη δρομολογίων: Αυστηρά μέτρα ασφάλειας

Σε όλα τα δρομολόγια συμπεριλαμβανομένου και του προαστιακού θα υπάρχουν αυστηρά δύο μηχανοδηγοί και τουλάχιστον ένας σύνοδος, ενώ δύο σταθμάρχες θα στελεχώνουν σταθμούς όπως ο Παλαιοφάρσαλος, το Λιτόχωρο και το Πλατύ. Σύμφωνα, πάντως, με τις πληροφορίες του «Εθνους» θα υπάρξουν τρεις δευτερεύοντες σταθμοί, οι οποίοι θα στελεχωθούν από έναν σταθμάρχη με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Πρόκειται για τα Μέγαρα, το Ικόνιο και το Θριάσιο.

Επίσης, μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε:

  • 80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
  • 100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

Το πρόγραμμα δρομολογίων, το οποίο θα αρχίσει να εκτελείται θα είναι, πάντως σημαντικά ψαλιδισμένο συγκριτικά με αυτό που είχε ανακοινώσει ο κ. Γεραπετρίτης. Υπενθυμίζεται ότι βάσει των ανακοινώσεων, από αύριο θα έπρεπε να ξεκινήσουν:

  • Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
  • Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
  • Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
  • Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
  • Κάτω Αχαϊα – Πάτρα
  • Πάτρα – Ρίο
  • Διακοφτό – Καλάβρυτα
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
  • Βόλος – Μηλιές
  • Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

eurokinissi

Εγγυήσεις ασφάλειας ζητούν οι μηχανοδηγοί

Οι μηχανοδηγοί αλλά και οι συνοδοί των αμαξοστοιχιών είχαν ζητήσει από το πρωί εγγυήσεις ασφαλείας προκειμένου να καλυφθούν συγκεκριμένα κενά, οι οποίες δε δόθηκαν αν και είχαν περάσει αρκετές ημέρες από την ανακοινωση του πλάνου επανεκκίνησης του σιδηροδρόμου.

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού  Έλξης  (ΠΕΠΕ) με επιστολή της προς τη διοίκηση της Hellenic Train είχε ζητήσει την ασφαλή λειτουργία των επικοινωνιών και εντός των σηράγγων, την επάνδρωση μεγάλων σταθμών, όπως αυτός της Έδεσσας, αλλά και πιστοποιητικά ελέγχου καταλληλότητας των γεφυρών, από τις οποίες διέρχεται το τρένο. Επιπλέον είχαν αναφερθεί στην ανάγκη επαρκούς φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων, ενώ επανέλαβαν το αίτημά τους για καταγραφή των συνομιλιών των μηχανοδηγών με τους εκπροσώπους του διαχειριστή υποδομής και από την Hellenic Train, «καθώς μετά την σιδηροδρομική τραγωδία υπήρξε επιλεκτική διαρροή συνομιλιών που αποπροσανατολίζουν την κοινή γνώμη από τις πραγματικές αιτίες της σιδηροδρομικής τραγωδίας», όπως ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους.

Στο μεταξύ στο πλάνο επανεκκίνησης θα χρησιμοποιηθούν, όπως φαίνεται, και οι 73 σταθμάρχες με μπλοκάκια που ανήκουν στον κύκλο εκπαίδευσης, τον οποίο διερεύνησε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και κατέληξε στη σύσταση προς τον ΟΣΕ να τους απομακρύνει από κρίσιμες θέσεις. Η παρουσία τους θεωρείται απαραίτητη ειδικά για την επανεκκίνηση των επόμενων σταδίων των δρομολογίων, δεδομένου ότι έχει ανακοινωθεί από τον εκτελούντα χρέη υπουργού Μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη, η στελέχωση των μεγάλων σταθμών με δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια. Από την άλλη, εφόσον χρησιμοποιηθούν και αυτοί οι εργαζόμενοι για την επάνδρωση κρίσιμων θέσεων, θα πρόκειται για μία αγνόηση της Ανεξάρτητης Αρχής.

Αρχικώς φαίνεται ότι θα τοποθετηθούν ως βοηθοί πιο έμπειρων σταθμαρχών. Ωστόσο στη συνέχεια και όσο θα ενισχύονται τα εκτελούμενα δρομολόγια, ο αριθμός των απαιτούμενων σταθμαρχών θα αυξάνεται οπότε ενδέχεται να χρειαστεί να στελεχώσουν και πιο κρίσιμες θέσεις.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ