«Ναι» στο λίφτινγκ της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών από το υπουργικό συμβούλιο
Το υπουργικό συμβούλιο άναψε το πράσινο φως για το λίφτινγκ της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης Κωνσταντίνος Τσιάρας παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για: α) Μεταρρυθμίσεις στο νομοθετικό πλαίσιο της Εθνικής Σχολής Δικαστικών Λειτουργών και β) Εκσυγχρονισμός Κτηματολογίου, Ρόδου, Κω-Λέρου
Ειδικότερα, με το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για την Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών μεταρρυθμίζεται το νομοθετικό πλαίσιο τόσο ως προς την οργάνωση και λειτουργία της, όσο και ως προς τον τρόπο επιλογής, εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των μελλοντικών δικαστικών λειτουργών με γνώμονα το πόρισμα της νομοπαρασκευαστικής επιτροπής που συστάθηκε για το σκοπό αυτό.
Οι λόγοι που οδήγησαν στην ανάγκη δημιουργίας νέου θεσμικού πλαισίου για την Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών (ΕΣΔι) σύμφωνα με το υπουργείο Δικαιοσύνης, είναι:
-Οι πολλές μεταβολές του ισχύοντος νομικού πλαισίου της Σχολής είχαν καταστήσει δυσχερή τη λειτουργία της,
-Η ανάγκη παροχής ισότιμης εκπαίδευσης και επιμόρφωσης στους Ειρηνοδίκες,
-Η εισαγωγή σπουδαστών βάσει της ξένης γλώσσας σε βάρος των νομικών μαθημάτων,
-Ο υψηλός συντελεστής βαρύτητας των γραπτών εξετάσεων (85%) σε σχέση με τις προφορικές (15%) κατά τον εισαγωγικό διαγωνισμό, με αποτέλεσμα η προφορική εξέταση να καθίσταται πολύ περιορισμένης σημασίας,
-Η βαθμολογία από σχεδόν όλους τους διδάσκοντες κατά τη φοίτηση των σπουδαστών στη Σχολή δεν γινόταν με αντικειμενικά κριτήρια διότι αυτοί, εξαιτίας των λίγων ωρών διδασκαλίας, δεν προλάβαιναν να σχηματίσουν πλήρη άποψη για τον κάθε εκπαιδευόμενο,
-Κατά την πρακτική άσκηση των σπουδαστών υπήρχε το ιδιαίτερα αρνητικό φαινόμενο της μη αξιολόγησης τους από τους εκπαιδευτές τους, με αποτέλεσμα να λαμβάνουν όλοι ακριβώς τον ίδιο βαθμό,
-Κατά τη διάρκεια της φοίτησης των σπουδαστών δεν υπήρχε στάδιο ψυχομετρικής δοκιμασίας, διενεργούμενης από ειδικούς,
-Η συνεχιζόμενη εκπαίδευση των εν ενεργεία δικαστικών λειτουργών δεν γινόταν με τακτικά και υποχρεωτικά προγράμματα επιμόρφωσης και, κυρίως, δεν γινόταν με ομάδες εργασίας (workshops), όπως συμβαίνει σε όλες τις σύγχρονες Σχολές Δικαστών της αλλοδαπής και
-Δεν προβλεπόταν η εκπαίδευση των εκπαιδευτών της Σχολής
Επιδιωκόμενοι στόχοι, σύμφωνα πάντα με το υπουργείο Δικαιοσύνης, είναι:
-Η έναρξη λειτουργίας για πρώτη φορά της κατεύθυνσης των Ειρηνοδικών,
-Η συμμετοχή στον εισαγωγικό διαγωνισμό υποψηφίων που δεν υπερέβησαν το τεσσαρακοστό έτος της ηλικίας τους, για να υπάρχει περιθώριο εξέλιξής τους στο δικαστικό Σώμα σύμφωνα και με τη νομολογία του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
-Κατά τον εισαγωγικό διαγωνισμό προηγείται η γραπτή εξέταση της ξένης γλώσσας, και εφόσον οι υποψήφιοι κριθούν επαρκείς, ο βαθμός που έλαβαν σε αυτήν δεν υπολογίζεται στα επόμενα στάδια του εισαγωγικού διαγωνισμού, έτσι ώστε η τελική επιλογή να γίνεται αποκλειστικά βάσει της νομικής κατάρτισης των υποψηφίων,
-Θέσπιση δύο διαφορετικών εν μέρει διαγωνισμών για την ενιαία Κατεύθυνση Διοικητικής Δικαιοσύνης, ανάλογα αν πρόκειται για υποψηφίους που επιθυμούν να διοριστούν σε θέσεις δοκίμων δικαστικών λειτουργών του Συμβουλίου της Επικρατείας και των τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων ή σε θέσεις δοκίμων δικαστικών λειτουργών του Ελεγκτικού Συνεδρίου και της Γενικής Επιτροπείας του,
-Η γραπτή δοκιμασία κατά τον εισαγωγικό διαγωνισμό υπολογίζεται με συντελεστή βαρύτητας εβδομήντα τοις εκατό (70%), ενώ η προφορική με τριάντα τοις εκατό (30%),
-Η πρακτική άσκηση, στην οποία αποδίδεται ιδιαίτερη σημασία, διαρκεί για 8 μήνες. Κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης, ο κάθε εκπαιδευόμενος εκπαιδεύεται από όλους τους εκπαιδευτές (εναλλαγή) και αξιολογείται υποχρεωτικά από αυτούς με βάση την εργασία και την προσωπικότητά του σύμφωνα με κριτήρια που καθορίζονται στο νόμο,
-Για την αξιολόγηση του ήθους και της συμπεριφοράς των εκπαιδευομένων, μεταξύ άλλων, λαμβάνονται υπόψη και τα πορίσματα ψυχιατρικής διερεύνησης της προσωπικότητάς τους, η οποία πραγματοποιείται δύο φορές κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στη Σχολή,
-Ως προς τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση, προβλέπονται τακτικά υποχρεωτικά προγράμματα επιμόρφωσης για όλους τους δικαστικούς λειτουργούς από τον βαθμό του εφέτη και κάτω και
-Διενεργούνται ηλεκτρονικά, στο πλαίσιο του σχεδιασμού της ψηφιακής Δικαιοσύνης, όλες οι διαδικασίες οι οποίες αφορούν τόσο την προεισαγωγική όσο και τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τσιάρας: “Εκσυγχρονίζουμε την Ποινική Δικαιοσύνη” – Τι είπε για τις γυναικοκτονίες και το ελληνικό #metooΑκολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr