Ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου: Συγκλονιστικές μαρτυρίες από τους διασωθέντες – Ο λόγος που βυθίστηκε το σκάφος – ΒΙΝΤΕΟ – ΦΩΤΟ

Μέχρι στιγμής έχουν ανασυρθεί νεκροί 79 άνθρωποι και έχουν διασωθεί 104. Είκοσι οκτώ άτομα νοσηλεύονται στο νοσοκομείο της Καλαμάτας με ελαφρά τραύματα ή ή υποθερμία, είναι όλοι άνδρες, νέοι και μεσήλικες

NEWSROOM
Ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου: Συγκλονιστικές μαρτυρίες από τους διασωθέντες – Ο λόγος που βυθίστηκε το σκάφος – ΒΙΝΤΕΟ – ΦΩΤΟ

Σε ένα από τα πλέον πολύνεκρα ναυάγια με μετανάστες στη Μεσόγειο εξελίσσεται η τραγωδία που σημειώθηκε ανοιχτά της Πύλου, ενώ με αμείωτη ένταση συνεχίζεται η κινητοποίηση και οι έρευνες των αρχών.

Σύμφωνα με τις νεότερες πληροφορίες, μέχρι στιγμής έχουν ανασυρθεί νεκροί 79 άνθρωποι και έχουν διασωθεί 104, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι ο αριθμός των νεκρών θα αυξηθεί κι άλλο καθώς με βάση όσα φέρονται να αναφέρουν διασωθέντες στο σκάφος επέβαιναν έως και 700 άτομα.

Όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, μαρτυρία διασωθέντος μεταφέρει πως μέσα στα αμπάρια του σκάφους υπήρχαν γυναίκες και παιδιά. «Το σκάφος άρχισε να κλυδωνίζεται δεξιά και αριστερά. Και μετά ανετράπη» ανέφεραν μετανάστες που διασώθηκαν από τις ελληνικές αρχές σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr.

Την ίδια ώρα, πλάνα από Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας, που συμμετείχε στην επιχείρηση διάσωσης των μεταναστών του ναυαγίου που έγινε σε διεθνή ύδατα, ανοιχτά της Πύλου, έδωσε στη δημοσιότητα το ΓΕΕΘΑ.

Οι διασωθέντες έχουν καταγωγή από τη Συρία, το Πακιστάν, την Αίγυπτο και την Παλαιστίνη.

eurokinissi

Είκοσι οκτώ άτομα νοσηλεύονται στο νοσοκομείο της Καλαμάτας με ελαφρά τραύματα ή ή υποθερμία, είναι όλοι άνδρες, νέοι και μεσήλικες. Εβδομήντα οκτώ άτομα βρίσκονται σε χώρους του Λιμενικού και αύριο (15/6) θα μεταφερθούν σε δομή φιλοξενίας στην Μαλακάσα.

Τραγωδία ανοιχτά της Πύλου: Οι πρώτες εκτιμήσεις για τη βύθιση του πλοίου

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού Σώματος, τόνισε σχετικά με τους διασωθέντες:  «Το εξωτερικό τμήμα του πλοίου ήταν γεμάτο με κόσμο, το ίδιο εικάζουμε και για το εσωτερικό. Μιλάμε για αρκετούς ανθρώπους, χωρίς να μπορούμε να δώσουμε όμως ακριβή αριθμό. (…) Αυτό που αντίκρυσαν οι συνάδελφοί μου όταν πήγαν στο σημείο, αποδεικνύει ότι το πλοίο ήταν υπερφορτωμένο, αφού οι άνθρωποι ήταν στιβαγμένοι στο κατάστρωμαΔεν μπορεί να δοθεί ακριβής αριθμός με ασφάλεια, αλλά σίγουρα το νούμερο είναι πολύ μεγάλο».

Ο κ. Αλεξίου, επιβεβαίωσε ακόμη ότι το ναυάγιο σημειώθηκε σε ένα από τα βαθύτερα σημεία της Μεσογείου. «Προφανώς από κάποια μετατόπιση των ανθρώπων που ήταν μέσα στο πλοίο, αυτό βυθίστηκε», ανέφερε χαρακτηριστικά επιχειρώντας να δώσει εξήγηση στις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το ναυάγιο, ενώ αναμφίβολα το υπεράριθμο των επιβατών επέδρασε καταλυτικά.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί πως ο μεγάλος αριθμός ανθρώπων που επέβαιναν στο μοιραίο σκάφος αποτυπώνεται σε φωτογραφίες που σοκάρουν πραγματικά, για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιήθηκε το δρομολόγιο του θανάτου.

Ειδικό κλιμάκιο αναγνώρισης θυμάτων – Μεγάλη η κινητοποίηση στην Καλαμάτα

Την ίδια ώρα, έχει σχηματιστεί ειδικό κλιμάκιο αναγνώρισης θυμάτων, όμοιο με εκείνο που είχε δημιουργηθεί μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη. Σύμφωνα με το ethnos.gr, η κινητοποίηση των Αρχών στην Καλαμάτα για την περίθαλψη και την φροντίδα των διασωθέντων ανθρώπων, είναι μεγάλη.

Όπως ανέφερε, μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο διοικητής της 6ης υγειονομικής περιφέρειας, Γιάννης Καρβέλης, ο οποίος βρίσκεται στην Καλαμάτα, «έχουμε δημιουργήσει υπαίθριο ιατρείο στην περιοχή του λιμανιού, όπου εξετάζονται όσοι χρήζουν ιατρικής φροντίδας».

Επίσης, τόνισε ότι «έχουν τεθεί σε ετοιμότητα, εκτός από το νοσοκομείο της Καλαμάτας και τα νοσοκομεία της Κυπαρισσίας, της Σπάρτης και της Τρίπολης, ενώ στην μεσσηνιακή πρωτεύουσα έχει φθάσει μεγάλος αριθμός ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ από όμορους νομούς, αλλά και από την Αθήνα».

Το χρονικό της τραγωδίας όπως την κατέγραψε το Κέντρο Επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας

Tο πρωί της Τρίτης γύρω στις 11:00, από το Κέντρο Επιχειρήσεων Ρώμης ενημερώθηκε το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης ότι υπάρχει ένα αλιευτικό σκάφος με μεγάλο αριθμό μεταναστών (στα διεθνή ύδατα νοτιοδυτικά της Πελοποννήσου) σύμφωνα με πληροφορία που ελήφθη στις ιταλικές αρχές έπειτα από κλήση ακτιβίστριας ΜΚΟ.

Το Λιμενικό Σώμα προέβη στη διαδικασία επαλήθευσης. Ελικόπτερο του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. απογειώθηκε περί τις 13:50 από Μυτιλήνη με προορισμό το αλιευτικό σκάφος.

Στις 15:35 εντοπίστηκε το αλιευτικό σκάφος από το ελικόπτερο του Λιμενικού να πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα έχοντας ικανό αριθμό ατόμων στα εξωτερικά καταστρώματα αυτού.

Αμέσως μετά τον εντοπισμό από το ελικόπτερο, ενημερώθηκαν τα παραπλέοντα στην περιοχή πλοία και τους ζητήθηκε να αλλάξουν πορεία και να ενημερώνουν το ΕΚΣΕΔ για τις κινήσεις και την εν γένει κατάσταση του αλιευτικού σκάφους.

Ταυτόχρονα δόθηκε εντολή σε πλοίο 40 μέτρων του Λιμενικού Σώματος να αποπλεύσει από τα Χανιά Κρήτης προς το Ιόνιο και την περιοχή του αλιευτικού.

Η πρώτη επικοινωνία με το αλιευτικό σκάφος μετά από δυσκολία επετεύχθη περί τις 14:00. Το αλιευτικό σκάφος δεν ζήτησε καμία συνδρομή από το Λιμενικό Σώμα και την Ελλάδα. Δεύτερη απογείωση του ελικοπτέρου περί τις 18:00, όπου πάλι διαπιστώθηκε ότι το σκάφος πλέει με σταθερή πορεία και ταχύτητα.

Επετεύχθη επικοινωνία του ΕΚΣΕΔ με το σκάφος μέσω δορυφορικού τηλεφώνου περί ώρα 18:30. Ο χρήστης του δορυφορικού τηλεφώνου που επέβαινε στο σκάφος, ο οποίος μιλούσε αγγλικά, απάντησε ότι το σκάφος δεν κινδυνεύει, δεν επιθυμούν βοήθεια πλην τροφίμων και νερού και ότι επιθυμούν να συνεχίσουν με προορισμό την Ιταλία.

Το ΕΚΣΕΔ απέστειλε ένα παραπλέον πλοίο με σημαία Μάλτας το οποίο προσέγγισε περί τις 18:00 το αλιευτικό, και αφού το αλιευτικό σταμάτησε – όπως του ζητήθηκε από το εμπορικό πλοίο – του προμήθευσε τρόφιμα και νερό.

Επανειλημμένως ρωτήθηκε το αλιευτικό από το εμπορικό πλοίο αν επιθυμεί επιπλέον συνδρομή ή αν κινδυνεύει ή αν θέλει κάτι άλλο από την Ελλάδα. Απάντησαν «δεν θέλουμε τίποτα άλλο από το να συνεχίσουμε για Ιταλία».

Στη συνέχεια βρέθηκε και δεύτερο παραπλέον, ελληνικό αυτή τη φορά πλοίο, που απεστάλη στο αλιευτικό γύρω στις 21:00 προκειμένου να δοθούν επιπλέον τροφοεφόδια και οποιαδήποτε άλλη συνδρομή. Έλαβαν μόνον το νερό, ενώ τα λοιπά εφόδια τα πέταξαν στη θάλασσα.

Από τις 15:30 μέχρι τις 21:00 ο θάλαμος επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας είχε επανειλημμένως επικοινωνία με το αλιευτικό μέσω δορυφορικού τηλεφώνου. Σε όλες επαναλάμβαναν σταθερά ότι επιθυμούν να πλεύσουν προς Ιταλία και δεν ήθελαν καμία συνδρομή από την Ελλάδα.

Στις 22:40 κατέπλευσε πλησίον του αλιευτικού το σκάφος του Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη. Παρέμεινε σε απόσταση και το παρατηρούσε διακριτικά, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή πορεία και ταχύτητα.

Αυτό συνεχίστηκε μέχρι τις 01:40 της 14ης Ιουνίου. Την ως άνω ώρα ο επιβαίνων στο αλιευτικό ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου ότι παρουσιάστηκε βλάβη στη μηχανή του σκάφους και έπαψε να κινείται.

Το συγκεκριμένο γεγονός επιβεβαιώθηκε και από το παραπλέον πλωτό του Λιμενικού. Aμεσα το πλωτό του Λ.Σ. προσπάθησε να προσεγγίσει το αλιευτικό για να διαπιστώσει το πρόβλημα.

Στις 02:04 πμ ο Κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφους του Λ.Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη συνέχεια μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση τόσο μεγάλη που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού.

Δέκα με δεκαπέντε λεπτά αργότερα το σκάφος βυθίστηκε ολοσχερώς. Πλήθος επιβαινόντων που βρίσκονταν στα εξωτερικά καταστρώματα έπεσαν στη θάλασσα.

Τότε ξεκίνησε ευρεία επιχείρηση έρευνας – διάσωσης.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr