Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2024

Ναυάγιο “RAPTOR”: Σε μαύρη λίστα διεθνών Αρχών το μοιραίο φορτηγό πλοίο – Εξετάζεται αν μετέφερε ύποπτο φορτίο – ΒΙΝΤΕΟ

Σειρά παραβάσεων και παρανομιών έχουν διαπραχθεί σύμφωνα με ελέγχους που έχουν πραγματοποιηθεί.

NEWSROOM icon
NEWSROOM
Ναυάγιο “RAPTOR”: Σε μαύρη λίστα διεθνών Αρχών το μοιραίο φορτηγό πλοίο – Εξετάζεται αν μετέφερε ύποπτο φορτίο – ΒΙΝΤΕΟ EUROKINISSI

Σε μαύρη λίστα των Διεθνών Αρχών ελέγχου της Ναυσιπλοΐας βρίσκεται βρίσκεται η εταιρεία και το φορτηγό πλοίο “RAPTOR” που εμπλέκεται στο ναυάγιο στη Λέσβο.

Σύμφωνα με το Mega, ένας λόγος για τον οποίο βρίσκεται στη λίστα η εταιρεία και το φορτηγό πλοίο είναι η σημαία που φέρει από το νησιωτικό κράτος του Ινδικού, Κομόρες. Επίσης, σύμφωνα με ελέγχους που έχουν πραγματοποιηθεί, το αποτέλεσμα είναι ότι έχει διαπράξει σειρά παραβιάσεων και παρανομιών.

Πιο ειδικά, τον περασμένο Αύγουστο στην Βουλγαρία έγινε έλεγχος στο συγκεκριμένο πλοίο, όπου διαπιστώθηκαν συνολικά 65 παραβάσεις. Ανάμεσα σε αυτές ήταν ότι δεν διέθεταν πιστοποιητικό ο πλοίαρχος, ο αντιπλοίαρχος αλλά και μέλη του πληρώματος.

Το πιο βασικό είναι ότι υπήρχε αναντιστοιχία των δηλωμένων καυσίμων και της κατανάλωσης καυσίμων, δείγμα ότι το πλοίο είχε κι άλλα καύσιμα προκειμένου να κάνει κι επιπλέον δρομολόγια από αυτά που δήλωνε. Στο εν λόγω ταξίδι στην Βουλγαρία είχε αποδειχθεί ότι έκανε κι άλλες στάσεις το πλοίο και συναντούσε άλλα πλοία εν μέσω θαλάσσης.

Σε ερώτηση που έγινε στον πλοίαρχο γι’ αυτές τις στάσεις είχε απαντήσει ότι «δυστυχώς ο αγοραστής του ξηρού φορτίου αποσύρθηκε και ψάχναμε εν μέσω θαλάσσης καινούριο αγοραστή» ή ότι υπήρχε κακοκαιρία. Επιπλέον, πλοίο της ίδιας εταιρείας είχε βυθιστεί πριν από 18 μήνες στην Κίσσαμο Χανίων και τότε υπήρχαν υπόνοιες ότι προχωρούσε σε κάποιες παράνομες ενέργειες.

Ναυάγιο “RAPTOR”: Το χρονικό

Το φορτηγό πλοίο μήκους 100 μέτρων είχε ξεκινήσει από την Αλεξάνδρεια με προορισμό το λιμάνι της Κωνσταντινούπολης. 14 τα μέλη του πληρώματος, από Συρία, Αίγυπτο και Ινδία. Στις 03:06 τα ξημερώματα 5,5 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σταματά να κινείται πιθανότατα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.

Στις 04:47 οι μηχανές του πλοίου ξεκινούν και πάλι. Στις 07:11, 4 μίλια νοτιοδυτικά της Σκάλας Ερεσού σβήνουν και πάλι οι μηχανές του πλοίου. Αυτή είναι και η τελευταία καταγραφή της πορείας του στο σύστημα. Μία ώρα μετά, στις 08:20 το πλοίο παίρνει κλίση. Ο πλοίαρχος εκπέμπει σήμα κινδύνου «mayday, mayday» σε παραπλέοντα σκάφη και στη συνέχεια χάνεται από τα ραντάρ.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, πιθανότατα εξαιτίας της σφοδρής θαλασσοταραχής, προκλήθηκε μετατόπιση φορτίου, μπήκαν νερά στα αμπάρια και η βύθιση του πλοίου ήταν θέμα χρόνου.

Από το πρωί στη θαλάσσια περιοχή επιχειρούν για τον εντοπισμό των αγνοούμενων ναυτικών ελικόπτερα, 9 παραπλέοντα πλοία, πλοία του Λιμενικού αλλά και η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού. Όσο περνούν οι ώρες η αγωνία για την τύχη των αγνοουμένων κορυφώνεται, ενώ μέχρι στιγμής το μόνο που έχει εντοπιστεί είναι πνευστή σχεδία και σωσίβια.

Ακολουθήστε το dikastiko.gr στο Google News και δείτε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε όλες τις τελευταίες ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο dikastiko.gr

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ